• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5352 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان

خبرخوان

نيمي از خانوارهاي ايراني بيش از الگو، آب مصرف مي‌كنند
بر اساس آمارها، مصرف آب ۵۴ درصد خانوارهاي ايراني كمتر از الگوهاي تعيين است، اما ۴۰ درصد خانوارها جزو مشتركان پرمصرف محسوب مي‌شوند و ۴ درصد مشركان بدمصرف هستند، يعني بيش از ۲ برابر الگوهاي تعيين شده مصرف آب مي‌كنند.بر اساس همين گزارش‌ها ۷۹ درصد آب شرب را در حالي بخش خانگي به مصرف مي‌رساند كه بخش غيرخانگي تنها ۲۱ درصد از آب شرب توليدي را به مصرف مي‌رساند. مصرف آب شرب در بخش غيرخانگي به اين ترتيب است كه ۳ درصد در مراكز آموزشي و مذهبي به مصرف مي‌رسد، بخش تجاري نيز ۳ درصد آب شرب را به مصرف مي‌رساند.


صدور رواديد تسهيل شود

غلامحسين شافعي، رييس اتاق بازرگاني ايران گفت: با اجرايي شدن تجارت آزاد بين ايران و كشورهاي عضو اتحاديه اقتصادي اوراسيا بخش بزرگي از موانع توسعه تجارت مرتفع خواهد شد.وي افزود: ايران به دليل برخورداري از كريدور شرق-غرب و بندر چابهار مي‌تواند ضمن توسعه روابط خود با اوراسيا، زمينه‌ساز همكاري كشورهايي مانند هند با اتحاديه اقتصادي اوراسيا نيز باشد. شافعي اضافه كرد: در سال‌هاي اخير اقداماتي همچون تلاش براي تسهيل صدور و لغو رواديد، توافق براي انجام سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك، ايجاد زيرساخت جهت برقراري مجدد روابط بانكي بر اساس ارزهاي ملي دو كشور و امضاي توافقنامه كريدور سبز گمركي در راستاي توسعه روابط فيمابين انجام شده است.


واگذاري۱۰۰۰ فقره زمين  در پرديس زير قيمت بازار
محمدرضا رضايي‌كوچي، رييس كميسيون عمران مجلس از بازپس‌گيري زمين‌هاي تجاري واگذار شده در شهر جديد پرديس خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ فقره زمين در پرديس زير قيمت به خريدار واگذار شده است. وي با بيان اينكه مشكل اصلي تامين حدود 14 هزار‌ ميليارد تومان بودجه براي تكميل و تحويل مساكن مهر است، تاكيد كرد: در كوتاه‌ترين زمان دستگاه خودپرداز در فازهاي جديد بايد راه‌اندازي شود و براي رفع ديگر مشكلات، جلساتي را در كميسيون عمران و با حضور نمايندگان تهران، متقاضيان و مسوولان شهرستان برگزار و نتايج آن را اعلام خواهيم كرد و اين جلسات استمرار خواهد داشت.


كدام كسب‌وكارهاي اينترنتي حمايت مي‌شوند؟
وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ضوابط شناسايي سكوهاي مشمول طرح حمايت از سكوها و كسب و كارهاي اقتصاد ديجيتال و شرايط بهره‌مندي از حمايت‌هاي آن را در فراخواني منتشر كرد.مطابق اين فراخوان سه دسته شاخص اصلي شامل شاخص‌هاي پذيرش عمومي سكو براي كاربران، شاخص‌هاي پذيرش عمومي سكو براي كسب و كارها و شاخص‌هاي مرتبط با قابليت‌هاي نرم‌افزاري و فني، براي شناسايي سكوهاي مشمول طرح حمايت از سكوها و كسب و كارهاي اقتصاد ديجيتال مورد توجه قرار گرفته است.سكوهاي متقاضي مي‌توانند با مراجعه به پرتال وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به آدرس ict.gov.ir نسبت به دسترسي به اسناد فراخوان ياد شده اقدام و پس از خودارزيابي نسبت به ارسال اسناد و مدارك مثبته به آدرس پست الكترونيك platform@ict.gov.ir اقدام كنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون