• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5358 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲ آذر

پايان كار حسين ثوري در فدراسيون بوكس ايران

رييس پناهنده بركنار شد

خبر كوتاه بود و شوك‌آور؛ حسين ثوري، رييس فدراسيون بوكس به اسپانيا پناهنده شد. طي روزهاي گذشته بوكس ايران شرايط پر التهابي را سپري كرد؛ در جريان برگزاري رقابت‌هاي بوكس جوانان جهان به ميزباني اسپانيا، ناگهان خبر رسيد كه رييس اين فدراسيون به اسپانيا پناهنده شده و همين موضوع حسابي اين رشته را در شوك فرو برد. پس از اين اتفاق تحليل‌هاي مختلفي درباره تصميم حسين ثوري صورت گرفت و نهايتا روز گذشته با برگزاري مجمع فوق‌العاده اين فدراسيون، رييس سابق بركنار و سيامك صالحي، نايب‌رييس فدراسيون به عنوان سرپرست انتخاب شد، اما اين همه ماجرا نيست.

از اعتراض اینستاگرامی تا پناهندگی
ريیس سابق فدراسیون بوکس که خود اهل سیستان و بلوچستان است، پس از اتفاقات رخ داده در این استان مطالبی انتقادی را منتشر کرد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.  ريیس سابق فدراسیون بوکس بعد از پناهندگی مدعی شد بابت انتشار این مطالب تحت فشار قرار گرفته و حتی ممنوع الخروج شده اما توانسته با سپردن وثیقه از کشور خارج شود.

سفر بي‌بازگشت آقاي رييس به اسپانيا
مسابقات بوكس جوانان جهان، از روز 24 آبان به ميزباني آليكانته اسپانيا برگزار شد كه تيم ايران با 5 نماينده به اين مسابقات اعزام شد. در جريان همين رقابت‌ها و در روزهاي پاياني بود كه ناگهان خبر پناهندگي حسين ثوري، رييس فدراسيون ايران منتشر شد. 
اين خبر در حالي منتشر شد كه ثوري در سال‌هاي اخير زحمات زيادي براي بوكس ايران كشيده بود و اين رشته روزهاي خوبي را تحت مديريت او پشت سر گذاشته بود.  
ثوري كه سال‌ها رييس هيات بوكس سيستان و بلوچستان بود و سپس مديركل ورزش اين استان شد، اواخر سال ۱۳۹۶ به رياست فدراسيون المپيكي بوكس منصوب و دي ماه سال گذشته نيز براي دومين دوره متوالي رييس اين فدراسيون شد. 
بوكس ايران هم تحت نظر رييس سابق بهترين نتايج تاريخ خود را كسب كرد تا جايي كه اولين مدال تاريخ بوكس ايران در مسابقات جهاني، سال گذشته توسط دانيال شه‌بخش در دوران مديريت ثوري كسب شد. 
در واقع بهترين نتايج تاريخ اين رشته در ايران در زمان مديريت رييس سابق بود و بوكس ايران عملكرد خوبي را در مسابقات مختلف داشت. ثوري حتي تلاش‌هاي زيادي براي راه‌اندازي و رفع ممنوعيت بوكس زنان انجام داد. با اين وجود او روز شنبه 28 آبان، در ويديويي اعلام كرد كه قصد بازگشت به كشور را ندارد و رسما اعلام پناهندگي به اسپانيا كرد.

رييس خواهرزاده‌هايش را هم برد
ماجراي پناهنده شدن رييس سابق فدراسيون بوكس به اينجا ختم نمي‌شود بلكه دو بوكسور تيم ملي جوانان ايران هم پس از رييس، اعلام پناهندگي كردند. آرين ساعدپناه و مرتضي ريگي دو ملي‌پوش تيم جوانان ايران هستند كه در روز‌هاي گذشته اردوي تيم در اسپانيا را بدون اطلاع قبلي ترك كرده و در شهر آليكانته ناپديد شده بودند كه نهايتا اين دو نفر هم به حسين ثوري پيوستند
ساعدپناه در مسابقات خود دور نخست به پيروزي رسيده و راهي مرحله دوم مسابقات شده بود و بايد روز يكشنبه مسابقه دوم خود را مقابل حريف قزاقستاني برگزار مي‌كرد، اما او با ترك اردوي تيم ملي در مسابقه دوم خودش هم حاضر نشد مرتضي ريگي هم كه خواهرزاده حسين ثوري است با قبول شكست مقابل حريف خود در همان مسابقه اول از جدول حذف شد. 
اين در حالي است كه گفته مي‌شود حسين ثوري حدود ۳۰ هزار دلار پول فدراسيون را هم به همراه داشته كه بخشي از آن را هزينه كرده، اما ۱۰ هزار دلار از پول فدراسيون را با خود برده است كه معلوم نيست صحت دارد يا نه.
با همه اين اوصاف بوكس ايران كه در اين سال‌ها روزهاي خوبي را سپري مي‌كرد با خبر پناهندگي رييس و دو ستاره جوان خود به اغما رفت و حالا بايد آينده آن به چه صورتي رقم مي‌خورد.

انتقاد روزبهاني از ثوري
اقدام حسين ثوري براي پناهندگي مورد انتقاد گروهي از ورزشكاران هم واقع شد اما در اين بين، احسان روزبهاني، بوكسور نام آشنا واكنش تندي به اقدام رييس فدراسيون داشت و او گفت كه اين اقدام ثوري خيانت به بوكس است. ثوري نيز در يك پست اينستاگرامي پاسخ روزبهاني و همه آنهايي كه او را خائن ناميدند، داد.  با همه اين تفاسير رييس فدراسيون بوكس تصميم خود را گرفته و با دو بوكسور جوان در اسپانيا ماندني شد تا كابوس مهاجرت و پناهندگي نخبه‌هاي ورزش باز هم ادامه داشته باشد و اين ‌بار قرعه به نام بوكس بيفتد. آنچه البته در اين ميان تفاوت دارد، اين است كه تا چندي پيش ورزشكاران پناهنده مي‌شدند و حالا نوبت به مديران ورزشي رسيده. البته حسين ثوري با وجود بركناري از سمت خود در فدراسيون بوكس ايران همچنان عضو هيات رييسه كنفدراسيون بوكس آسيا به حساب مي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون