• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5370 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۶ آذر

سرمربي جديد تراكتور مشخص شد

اين‌ بار توريستي از اسپانيا؟

داستان سرمربيگري در تيم سرخ‌پوش تبريز شبيه به قصه‌هاي فيلمفارسي شده است. داستاني شلوغ كه مبناي روايي خاصي ندارد  و در نهايت تنها يك نخ باريك همه‌ چيز را به هم مرتبط مي‌كند؛ نخي به اسم نيمكت تراكتور. وگرنه چه وجه شباهتي ميان جان توشاك، محمد تقوي، ژرژ ليكنز، مصطفي دنيزلي، ساكت الهامي، عليرضا منصوريان، مسعود شجاعي، زوونيمير سولدو و قربان برديف با پاكو خمس مي‌توان پيدا كرد؟ 
تمام سرمربياني كه نام برده شد تنها در عرض كمتر از ۴ سال و از سال ۹۷ روي نيمكت اين تيم تبريزي نشسته‌اند و همه آنها به جز ساكت الهامي كه موفق شد يك جام حذفي براي اين تيم بياورد و بقيه بعد از مدتي بدون هيچ دستاورد خاصي ايران را ترك كردند. البته منظور از دستاورد خاص براي تراكتور بوده و گرنه كه مربيان خارجي به مثابه توريست‌هايي كه انگار براي چند وقت در يك كشور توقف مي‌كنند تا در منطقه گردش كنند با جيب‌هايي پر پول به كشور خود بازگشتند. 
در آخرين نمونه در خرداد امسال قربان برديف تركمنستاني به واسطه برخي آشنايي‌ها با سردار آزمون و فرهنگ مردم استان آذربايجان شرقي روي نيمكت تراكتور نشست. با وجود همه بدبيني‌ها نسبت به علاقه مديران تراكتور مخصوصا محمدرضا زنوزي مالك باشگاه به ماجراجويي خيلي از كارشناسان گفتند برديف مي‌تواند ثبات را به نيمكت اين تيم برگرداند. خيلي‌ها گفتند شايد ديگر دوران دست به دست شدن نيمكت تيم تمام شده اما كمتر از ۵ ماه نكشيد كه برديف استعفاي خود را تسليم مديران تراكتور كرد و رفت. 
جديدترين گزينه نيمكت تراكتور يك مربي اسپانيايي است كه اتفاقا مثل برديف و سولدو و حتي جان توشاك و ليكنز نام خوبي در دنياي مربيگري دارد. او در لاليگاي اسپانيا مربيگري كرده؛ هم در سطح يك و هم در سطح دو. پاكو در ليگ مكزيك هم سابقه كار دارد. او در روزگاري نه چندان دور، يعني طي همين پنج، شش سال گذشته چندين بار با زيدان در رئال مادريد رقابت كرده. با بارسلونا روبرو شده و حتي از آنها امتياز هم گرفته. پاكو خمس تا قبل از پيوستن به تراكتور سابقه نشستن روي نيمكت تيم‌هاي آلكالا، كوردوبا، كارتاخنا، لاس پالماس، رايو وايه‌كانو، گرانادا، كروز آزول و ايبيزا را در كارنامه‌اش به ثبت رسانده است. طبق آمار او در اين تيم‌ها مجموعا ۴۵۶ بازي مربيگري كرده كه حاصل آن ۱۲۸ برد، ۱۳۲ مساوي و ۱۷۶ باخت بوده است. يكي از ركوردهاي اين مربي نبردن هيچ جامي در طول دوران فعاليتش است!
با اينكه پاكو خمس موفق به كسب جام نشده اما مربي اسم و رسم‌داري است. او تجربه بسيار بالايي دارد كه مي‌تواند به كمك تراكتور بيايد. تيمي كه فعلا با ۱۵ امتياز از ۱۱ بازي در رده پنجم جدول است و ۹ امتياز با صدر فاصله دارد. 
در تراكتور تبريز مهم‌تر از آوردن مربي باكيفيت حفظ آن و داشتن يك نيمكت باثبات است. مساله‌اي كه اصلا توسط مديران تيم جدي گرفته نمي‌شود. همين است كه از زمان انتشار خبر پيوستن سرمربي جديد به اين تيم همه سوال مي‌كنند آيا او حتي تا پايان فصل در تبريز مي‌ماند؟ يا او هم مثل ساير مربيان، اقامتي توريستي در كشور خواهد داشت؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون