• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5370 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۶ آذر

كيليان امباپه هنرمندي از فرانسه

رداي پادشاهي را براي او آماده كنيد

توپ زير پاهاي امباپه، شبيه به كليدهاي پيانو زير دست يك هنرمند، يا رقص با ظرافت قلم روي بوم در دستان يك نقاش زبده است؛ وقتي كه شور مي‌گيرد و با عشق هنرنمايي مي‌كند تا يك اثر چشم‌نواز بيافريند؛ دقيقا همين تشبيه را مي‌توان بهترين توصيف براي ستاره‌اي دانست كه اين روزها در آسمان قطر مي‌درخشد و نشان مي‌دهد كه فوتبال دنيا بايد اندك اندك آماده شود تا رداي پادشاهي‌اش را بر دوش او بيندازد.
كيليان امباپه، فوق ستاره جوان تيم ملي فرانسه اين روزها در حالي در استاديوم‌هاي قطر در جام جهاني خودنمايي مي‌كند كه شايد كمتر ستاره‌اي در سن و سال او، تا اين اندازه رشد كرده و به افتخار و عناوين مختلف رسيده باشد.
شاهزاده فرانسوي در جام جهاني 2018 روسيه، در حالي كه تنها 20 سال سن داشت موفق شد 4 گل به ثمر برساند و به عنوان يكي از مهره‌هاي اصلي كشورش، اين تيم را به قهرماني دنيا برساند؛ اتفاقي كه شايد خيلي‌ها آن را جرقه مي‌دانستند يا معتقد بودند بعد از جام جهاني و ماندن كيليان در پاري‌سن‌ژرمن، او دچار افت مي‌شود چرا كه به تيم‌هاي بزرگ نرفت و در پاريس ماند. با اين وجود او همچنان نقش اول تيمش در فرانسه بود و با اضافه شدن مسي و نيمار به اين تيم هم از نقش او كم نشد. در واقع با حضور همه فوق ستاره‌ها در پارك دو پرنس‌اين امباپه بود كه روي ديگران سايه انداخت. در ادامه اگرچه امباپه از رئال مادريد پيشنهاد بزرگي داشت و به نظر مي‌رسيد در يك قدمي درهاي برنابئو قرار دارد اما با آپشن‌ها و پيشنهاد مالي سنگين و عجيب ناصرالخليفي و البته تلاش رييس‌جمهور فرانسه، در پاريس ماندني شد و كساني كه از لذت ديدن او در پيراهن قوهاي سپيد محروم شده بودند، براي اكران هنرنمايي‌هايش در قطر لحظه‌شماري كردند. امباپه در جام جهاني 2022، در نمايشگاهي كه ستاره‌هاي دنيا نظير مسي، رونالدو، لواندوفسكي، نيمار و... حضور دارند، ترك عادت نكرد و با عملكرد خيره‌كننده‌اش لنز دوربين‌ها را دوباره به سمت خود چرخاند. او در مرحله يك‌هشتم نهايي و در ديدار مقابل لهستان، نقش اول موفقيت مدافع عنوان قهرماني بود و با ثبت دو گل و يك پاس گل، نه تنها زمينه صعود بي‌دردسر خروس‌ها را فراهم كرد كه چند ركورد مختلف را هم جابه‌جا كرد و به نام خود زد.
كيليان امباپه در بازي مقابل تيم ملي لهستان يك پاس گل داد و دو گل به ثمر رساند. اين گل‌هايي كه كيليان امباپه به ثمر رساند، تعداد گل‌هاي او را در جام جهاني‌هاي مختلف به عدد 9 رساند. در واقع امباپه اكنون در دومين جام جهاني خود به تعداد 9 گل زده در اين رقابت‌ها رسيده است. امباپه اولين بازيكن تاريخ فوتبال است كه قبل از 24 سالگي به اين تعداد گل مي‌رسد.
 تولد كيليان امباپه 20 دسامبر است و اين ستاره فرانسوي تا آن زمان يعني 16 روز ديگر همچنان مي‌تواند ركورد خود را ارتقا دهد و آن را دست‌نيافتني كند. امباپه با زدن 9 گل در جام جهاني‌هايي كه حضور داشته يعني جام جهاني 2018 روسيه و جام جهاني 2022 قطر، از تعداد گل‌هايي كه رونالدو در 5 جام جهاني زده يعني 8 گل، عبور كرده است. حالا امباپه با تعداد گل‌هايي كه مسي در 5 جام جهاني زده يعني 9 گل، برابر شده است و همچنين موفق شده ركورد پله به عنوان بهترين گلزن زير 24 سال جام جهاني را هم به نام خود بزند. اين آمار فوق‌العاده و عملكرد جادويي، شايد به نوعي نشان‌دهنده دوران سلطنتي جديد در مستطيل سبز است؛ دوران پادشاهي ستاره‌اي كه با سرعت بالايش در زمين، بازيكنان را جا مي‌گذارد و با آمار درخشان خود، همه را مات و مبهوت مي‌كند و به سوي تاج‌گذاري در دنياي فوتبال مي‌تازد؛ درست در روزهايي كه همه معتقدند به روزهاي آخر حضور مسي و رونالدو در فوتبال نزديك مي‌شويم، مي‌توان تخت پادشاهي را از آنها گرفت و به صاحب جديد آن تحويل داد؛ ستاره‌اي از سرزمين موزه و هنر، كيليان امباپه.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون