• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5371 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ آذر

مجله تايم زنان ايران را به عنوان «قهرمانان سال» معرفي كرد

مجله تايم «زنان ايران» را به دليل تلاش‌ آنها براي تغيير و آزادي‌خواهي به عنوان «قهرمانان سال ۲۰۲۲» معرفي كرد. اين مجله با تقدير و ستايش از زنان ايراني نوشت: «آنچه امروز در ايران مي‌گذرد با گذشته تفاوت دارد چرا كه خواسته‌هاي تمام كساني كه خواهان تغيير هستند به نمايش در آمده و در شعارهاي «زن، زندگي، آزادي» تجلي يافته است.» اين مجله مشهور همچنين تاكيد كرد كه جنبش زنان ايراني در زمينه آزادي‌خواهي است.
مجله تايم ولودومير زلنسكي، رييس‌جمهوري اوكراين را نيز به عنوان شخصيت سال ۲۰۲۲ برگزيده است. در حالي كه پيش از آغاز جنگ بسياري تصور مي‌كردند با شروع جنگ ولوديمير زلنسكي از اوكراين فرار كرده و به يك كشور غربي پناهنده خواهد شد اما مقاومت او جريان جنگ در اوكراين را به‌طور كلي تغيير داد. نهادهاي اطلاعاتي در ايالات متحده در ابتدا پيش‌بيني مي‌كردند كه كي‌‌يف پايتخت اوكراين در پي حمله نيروهاي نظامي روسيه نهايتا ظرف 72 ساعت سقوط خواهد كرد اما در نهايت نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه اوكراين توانست اعتماد به نفس خود را بازيابد و بخش بزرگي از مناطقي را كه به اشغال روسيه در آمده بود باز پس بگيرد.
در هفته دوم جنگ اوكراين شايع شده بود كه زلنسكي از اين كشور فرار كرده و به لهستان پناه برده است. در آن زمان رييس‌جمهور اوكراين با انتشار يك ويديو از خود كه روبروي كاخ رياست‌جمهوري ضبط شده بود، پيام مهمي به مردم داد: «اكنون مي‌خواهم چيزي بگويم. من اينجا هستم. من در كي‌يف مانده‌ام. در خيابان بانكووا. من پنهان نشده‌ام و از هيچكس هم نمي‌ترسم، حال اين جنگ ميهن‌پرستانه ما هر چقدر مي‌خواهد طول بكشد. من اينجا هستم، اينجا مال من است و آن را رها نمي‌كنم.» زلنسكي تاكيد كرد: «در حالي كه تهاجم هدفمند روسيه ادامه دارد، اوكراين سر خم نكرده و با وجود كمبود تسليحاتي به مبارزه متقابل ادامه مي‌دهد. پيروزي در نهايت به دست مي‌آيد.»
بسياري از كارشناسان معتقدند بدون مقاومت او، امكان مقاومت جدي از سوي مردم اوكراين در برابر روسيه وجود نداشت. نفوذ او در پايتخت‌هاي جهان و توانايي‌اش در بسيج عمومي، از جمله ويژگي‌هايي است كه باعث شد كشورهاي زيادي به كمك اوكراين بيايند و اميدها به رهايي اوكراين تقويت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون