• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5379 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ آذر

محمد اسلامي، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي:

قانون اقدام راهبردي، قانون خوبي براي توسعه صنعت هسته‌اي بود

محمد اسلامي، رييس سازمان انرژي اتمي در ديدار با اعضاي فراكسيون راهبردي مجلس گفت: قانون اقدام راهبردي، قانون خوبي براي توسعه صنعت هسته‌اي بود و امروز اجراي اين قانون غني‌سازي را به سطحي رساند كه در حال حاضر ظرفيت غني‌سازي كشور به بيش از دو برابر كل تاريخ اين صنعت رسيده است.

رييس فراكسيون راهبردي مجلس:
 به بازدارندگي هسته‌اي دست يافتيم 
اعضاي فراكسيون راهبردي مجلس شوراي اسلامي با حضور در سازمان انرژي اتمي و ديدار با رييس و متخصصان و مديران اين سازمان از نزديك در جريان پيشرفت‌هاي صنعت هسته‌اي و آخرين تحولات فني و سياسي درخصوص مذاكرات با طرف‌هاي خارجي و همچنين تاثيرات اجراي قانون اقدام راهبردي مصوب مجلس قرار گرفتند. در ابتداي اين ديدار ميرتاج‌الديني، رييس فراكسيون در سخناني ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي هسته‌اي گفت: باتوجه به نزديكي به ايام بررسي لوايح بودجه و برنامه و نگاه راهبردي اعضاي فراكسيون به موضوعات كشور بر آن شديم تا طي جلسه‌اي از نزديك با پيشرفت‌ها و البته مطالبات و انتظارات سازمان انرژي اتمي آشنا شويم. با وجود تلاش دشمنان براي خاموش كردن مشعل فروزان دانش و فناوري هسته‌اي كشور، همه ساله شاهد ثمرات جديدي در اين صنعت به دست متخصصان داخلي هستيم و شهداي هسته‌اي با خون خود حق مسلم صنعت هسته‌اي صلح‌آميز ما را اثبات كردند. ما از حق‌ هسته‌اي خود كوتاه نمي‌آييم و با وجود دشمني‌ها و مانع‌تراشي‌هاي غرب و شرق دنيا، در راه كسب دانش و فناوري هسته‌اي با تلاش دانشمندان ايراني به جايي رسيديم كه هم به دانش بومي و هم بازدارندگي دست پيدا كرديم.
ظرفيت هسته‌اي ايران واقعيت را 
به طرف مقابل تحميل مي‌كند
محمد اسلامي، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي در اين جلسه گفت: قانون اقدام راهبردي قانون خوبي براي توسعه صنعت هسته‌اي بود و به خوبي اجرا شده است. اجراي اين قانون غني‌سازي را به سطحي رساند كه در حال حاضر ظرفيت غني‌سازي كشور به بيش از دو برابر كل تاريخ اين صنعت رسيده است. سند جامعي براي پيشرفت صنعت و ايجاد ظرفيت بومي در سطح صنايع كشور تدوين شده است كه براساس آن برنامه‌هاي سازمان پيش مي‌رود.به گزارش خانه ملت در اين نشست بهروز كمالوندي، سخنگو و معاون امور بين‌الملل، حقوقي و مجلس سازمان انرژي اتمي درخصوص آخرين دستاوردهاي فني و تاثير آن در مذاكرات و اجراي قانون اقدام راهبردي گفت: قانون اقدام راهبردي شرايط خوبي را براي كشور ايجاد كرد و امروز غني‌سازي ما براساس اين قانون و به ‌طور رسمي به ۶۰درصد رسيده است و در كنار تحقيق و توسعه مستمر و بدون وقفه، تكامل ماشين‌هاي سانتريفيوژ نسل جديد در بهترين شرايط قرار دارد. او با اشاره به اظهارات رسانه‌اي گاه و بي‌گاه غرب درخصوص وجود ديگر گزينه‌ها (نظامي در مقابل ايران) گفت: اين يك واقعيت روشن است كه اين‌گونه حرف‌ها فقط كاربرد رسانه‌اي و تبليغاتي دارد و بي‌ترديد ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي هسته‌اي ايران واقعيت‌ها را بر آنها تحميل مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون