• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5379 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ آذر

سفير ايران در لبنان:

شايد نمايندگان ايران و عربستان در حاشيه كنفرانس بغداد ۲ ديدار كنند

مجتبي اماني، سفير ايران در لبنان گفت: «در نشست منطقه‌اي پيرامون عراق در امان كه 20 دسامبر برگزار مي‌شود، نمايندگان ايران و عربستان ديدار دوجانبه خواهند داشت و آغازي براي بازگشت مذاكرات دوجانبه خواهد بود.»
به گزارش ايرنا، سفير ايران در لبنان اين اظهارات را در ديدار با گروهي از روزنامه‌نگاران لبناني در مقر سفارت ايران در بيروت بيان كرد.
وي درباره مذاكرات ايران و عربستان نيز گفت كه مذاكرات پيشين در بغداد به دليل اختلافات بر سر اولويت‌ها متوقف شد، عربستان مي‌خواهد ايران در يمن ورود كند تا قدرت دولت صنعا و انصار‌الله را محدود كند، اما ايراني‌ها اصرار دارند كه از ابتدا اساس ساماندهي روابط بين عربستان و ايران از طريق بازگشايي سفارت‌هاست و سپس تلاش براي كمك به مسائل منطقه‌اي.
سفير ايران در پاسخ به سوالي درباره اوضاع داخلي ايران پس از اعتراضات اخير گفت كه تهران با صبر و آرامش با موضوع برخورد كرده است، زيرا مي‌دانست همه آنهايي كه به خيابان آمده‌اند، بد نيستند و همه به دنبال سرنگون كردن حكومت و نظام نيستند.
وي گفت كه در مذاكرات هسته‌اي نيز، صبر سلاح ايران بود و نهايت همكاري را داشت اما در نهايت مشخص شد كه واشنگتن در قبال لغو تحريم‌ها، همه ‌چيز را مي‌خواهد. سفير ايران در بيروت در ادامه گفت كه امريكا خواست ايران از همه متحدان خود در عراق، سوريه، فلسطين، لبنان، يمن و حتي روسيه و ونزوئلا دست بكشد، موضوع ديگر مساله هسته‌اي نبود، امريكا مي‌خواست ايران از نقش منطقه‌اي و بين‌المللي خود دست بكشد و به داخل كشور عقب‌نشيني كند و اين مساله‌اي است كه جمهوري اسلامي نمي‌تواند بپذيرد.
سفير ايران در بيروت درباره پرونده رياست‌جمهوري لبنان گفت كه ما موافق انتخاب رييس‌جمهوري براي لبنان در اسرع وقت هستيم.
وي افزود كه ما با هدف كاهش رنج لبناني‌ها و نه گروه ديگر، طرح ارايه كمك رايگان سوخت به لبنان را ارايه كرديم و يادداشتي همكاري براي دولت فرستاديم تا امضا كند اما پاسخي دريافت نكرديم، پيچيدگي‌هاي زيادي وجود دارد كه مانع از استفاده ملت لبنان از اين كمك شده، اما واضح است كه تصميم امريكاست. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون