• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5386 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۵ دي

سرخپوشان با تساوي بدون گل مقابل پيكان متوقف شدند

پرسپوليس؛ شير بي‌دندان

گروه ورزش

از هفته سيزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر عصر ديروز در ورزشگاه خالي از تماشاگر ورزشگاه آزادي تهران دو تيم پرسپوليس و پيكان به مصاف هم رفتند و در نهايت به نتيجه تساوي بدون گل رضايت دادند. 

سرخپوشان پايتخت بعد از يك هفته پرتنش به واسطه خداحافظي ناگهاني يورگن لوكاديا مهاجم هلندي تيم‌شان و پس از اينكه در دربي موفق شدند با دبل يك مدافع، خطر را از سر رفع كنند مقابل پيكان قرار گرفتند. يحيي گل‌محمدي به خوبي مي‌دانست شاگرد و همكار قديمي‌اش در پيكان يعني مجتبي حسيني با چه روشي و براي چه هدفي تيمش را راهي زمين خواهد كرد. همان‌طور كه حسيني مي‌دانست پرسپوليس اين روزها ترجيح مي‌دهد بازي را بدون حضور مهاجم هدف آغاز كند . 
همين اتفاق هم افتاد. پيكان با تكيه بر توانايي‌هاي سامان فلاح كه بدون شك يكي از استعدادهاي جديد فوتبال ايران است و حتي توسط كارلوس كي‌روش به تيم ملي هم فراخوانده شده بود با هدف كسب حداقل امتياز وارد زمين شد. پرسپوليس هم بدون مهاجم هدف تخصصي و با سيستمي كه در آن اميد عاليشاه و مهدي ترابي و بازيكنان كناري‌شان مي‌توانستند هر لحظه نقش سنتر فوروارد را برعهده بگيرند روبه‌روي خودروسازان قرار گرفت. 
در طول ۹۰ دقيقه بازي هر چه نقشه‌هاي حسيني خوب جواب مي‌داد، تاكتيك‌هاي يحيي گل‌محمدي كمتر به نتيجه مي‌نشست. كاملا مشخص بود كه پرسپوليس از وجود يك مهاجم هدف كه بتوان در قلب خط دفاعي پيكان جا بگيرد و فضاسازي كند، رنج مي‌برد. كاري كه لوكاديا به خوبي از پس انجام آن برمي‌آمد و در ايران نه تنها هافبك‌هاي ناآشنا با اين پست پرسپوليس كه بسياري از مهاجمان تخصصي داخلي هم از انجام درست آن عاجزند. 
همين باعث شد سرخپوشان نتوانند موقعيت آنچناني روي دروازه پيكان ايجاد كنند. اين در حالي بود كه شكل گردش توپ توسط بازيكنان پرسپوليس كامل بود و انتقال بازي هم با سرعت قابل توجهي صورت مي‌گرفت، اما به وضوح مي‌شد ديد كه ميزبان در قدم آخر ناكام است. پرسپوليس در مقابل پيكان مشابه شيري بي‌دندان بود كه به دنبال شكار مي‌دويد و با اينكه گاهي به پاي آن مي‌رسيد، نمي‌توانست ضربه نهايي را وارد و او را زمين‌گير كند.
يحيي گل‌محمدي در دقيقه ۶۰ سه تعويض انجام داد. آوردن مهدي عبدي به عنوان مهاجم نوك نشان داد سرمربي پرسپوليس فهميده تيمش بدون داشتن يك بازيكن در خط دفاعي حريف به جايي نمي‌رسد. با اين حال ايده درست يحيي به دليل ناآمادگي عجيب و غريب مهاجم پرسپوليس كه مدت زيادي است از فرم درست فاصله گرفته، ناكام ماند. اضافه كردن حامد پاكدل ديگر مهاجم تيم هم كمكي نكرد، چراكه به نظر مي‌رسد پاكدل و عبدي در بد بودن با هم مسابقه گذاشته‌اند. آخرين حربه گل‌محمدي اضافه كردن گولسياني به خط حمله بود. يحيي مدافع تيم را كه در دربي دبل كرده بود به اميد يك معجزه ديگر راهي خط حمله كرد، اما اين هم جواب نداد. 
در سمت مقابل پيكان از بالا بازي كردن پرسپوليس صاحب چند موقعيت شد كه مهم‌ترينش را بازيكن خارجي اين تيم تيتو اوكلو از دست داد. در واقع درخشش عليرضا بيرانوند مانع از اين شد كه پرسپوليس همان تك امتياز را هم از دست بدهد. 
در نهايت ديدار دو تيم پرسپوليس و پيكان كه جز دقايقي از بازي همانند سكوهاي استاديوم سرد و بي‌روح دنبال مي‌شد با تساوي بدون گل به پايان رسيد. سرخپوشان با اين تساوي ۲۶ امتيازي شدند و بايد در دو ديدار آينده خود به مصاف گل‌گهر و نساجي بروند. گل‌گهر يكي از سه تيم بالانشين جدول است كه بازي هفته سيزدهمش مقابل آلومينيوم به دليل بارش شديد برف لغو و به زمان ديگري موكول شد. اين در حالي است كه شاگردان امير قلعه‌نويي مي‌توانند با كسب سه امتياز بازي عقب افتاده خود ۲۷ امتيازي شوند و قبل از ديدار دو تيم در تاريخ ۱۰ دي در ورزشگاه سيرجان به تنهايي صدرنشين شوند. البته اگر اين بازي در هفته جاري برگزار شود كه بعيد است. 
در اين ميان از سپاهان هم نبايد غافل شد كه توانست از دو تساوي پياپي صدرنشين جدول در شروع دوباره ليگ نهايت استفاده را ببرد و به فاصله دو امتيازي پرسپوليس برسد. به اين ترتيب با حضور سپاهان و گل‌گهر صدر جدول مربع مدعيان خود را در پايان هفته سيزدهم شناخت. تيم‌هاي پرسپوليس، استقلال، گل‌گهر و سپاهان تيم‌هايي هستند كه براي قهرماني در نيم‌فصل خواهند جنگيد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون