• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5386 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۵ دي

شنيده‌هاي غيررسمي خبرنگار روزنامه اعتماد:

بازي‌هاي ليگ تا نيم‌فصل بدون تماشاچي است

در حالي كه به نظر مي‌رسيد از اين هفته كم‌كم پاي تماشاچي‌ها به استاديوم‌هاي فوتبال باز مي‌شود، بازي‌هاي هفته سيزدهم نيز بدون حضور تماشاچي برگزار شد. طبق شنيده‌هاي غيررسمي خبرنگار روزنامه اعتماد تصميم بر اين است كه دست‌كم بازي‌ها تا نيم فصل بدون تماشاگر باشد. 
دو، سه روز قبل از موعد بازي دو تيم تراكتور و مس كرمان در ورزشگاه يادگار امام تبريز اعلام شد اين مسابقه با حضور تماشاگران برگزار مي‌شود. وعده‌اي درست همانند با تماشاچي بودن دربي كه يك روز قبل از انجام رقابت تكذيب شد، به همين سياق ۲۴ ساعت قبل از تقابل تراكتور و مس گفته شد اين بازي هم مثل بازي‌هاي هفته‌هاي پيش بدون حضور تماشاچي برگزار مي‌شود. 
علاوه بر اين مسابقه ساير ديدارهاي روز گذشته نيز در ورزشگاه‌هاي خالي از تماشاگر برگزار شد تا براي بار چندم اين سوال مطرح شود كه تا كي قرار است چنين رويه‌اي وجود داشته باشد؟ 
در دربي پايتخت رييس فدراسيون فوتبال گفت به دليل آلودگي هوا بازي‌ها بدون تماشاچي است و رييس كميته مسابقات سازمان ليگ گفت به دليل مشكلات در استاديوم آزادي چنين تصميمي اتخاذ شده است. با اين حال نه در هفته گذشته اقدامي براي بازسازي قسمت‌هاي مشكل‌دار استاديوم آزادي صورت گرفت نه ديروز كه به دليل بارش باران آلودگي هوا در پايتخت تعديل شده بود هواداران اجازه ورود به استاديوم براي تماشاي ديدار دو تيم پرسپوليس و پيكان را پيدا كردند. همان‌طور كه استاديوم‌هاي نقش جهان و فولاد آره‌نا و صنعت نفت خالي ماندند. در اين ميان برخي معتقدند مسائل امنيتي باعث بدون تماشاچي شدن بازي‌هاست. رضا جباري بازيكنان سابق پرسپوليس در همين رابطه در مصاحبه‌اي به روزنامه اعتماد گفته بود: «راستش را بگوييم كه به خاطر مسائل امنيتي دربي بدون تماشاچي شد.»
در همين زمينه شنيده‌هاي غيررسمي خبرنگار روزنامه اعتماد حاكي از آن است كه با توجه به شرايط دست‌كم تا پايان نيم فصل تماشاچيان فرصت حضور در استاديوم‌ها را پيدا نخواهند كرد. از اين خبر چنين استنباط مي‌شود كه تصميم‌گيران منتظر هستند تا در وقفه ميان دو نيم‌فصل شرايط را ارزيابي كنند. 
اين مساله در شرايطي مطرح شده كه پيش از اين سهيل مهدي رييس كميته برگزاري مسابقات سازمان ليگ بعد از فينال جام جهاني و در آستانه ازسرگيري مسابقات گفته بود به دليل وقفه ناشي از جام جهاني تعطيلاتي براي نيم‌فصل درنظر گرفته نشده و اين يعني عملا فاصله‌اي ميان هفته‌هاي پانزدهم و شانزدهم ليگ وجود ندارد، اما ممكن است طي چند روز آينده اعلام شود تعطيلي چند روزه براي ليگ در‌نظر گرفته شود!
يكي از مديران سابق ورزش ايران كه نخواست نامي از او برده شود در همين رابطه ضمن گفت‌وگويي دوستانه به خبرنگار روزنامه اعتماد گفت: «ليگ ايران بدون حضور تماشاگران به هيچ دردي نمي‌خورد. وقتي سكوها خالي است معلوم نيست بازيكنان براي چه كسي بازي مي‌كنند. آنها با بازي كردن در استاديوم‌هاي خالي به هواداران اين پيام را مي‌دهند كه ما فقط به خاطر قرارداد و دستمزدي كه مي‌گيريم فوتبال بازي مي‌كنيم.» اين مدير ورزشي در ادامه تصريح كرد: «مشكل اصلي در حال حاضر رييس فدراسيون است. اوست كه بايد محكم بايستد و بگويد من اجازه ورود تماشاچيان به استاديوم را مي‌گيرم و خودم همه مسووليت‌هايش را به عهده مي‌گيرم. اگر هم نمي‌تواند مسووليت قبول كند بگويد يك مدت مسابقات تعطيل باشد تا شرايط مساعد شود.»
از اسفند ۱۳۹۸ كه كرونا وارد ايران شد تنها در چند بازي محدود كه شايد تعدادش به اندازه انگشتان دو دست هم نرسد بازي‌ها با حضور محدود و بعضا گزينشي تماشاگران برگزار شد. اين وضعيت باعث فاصله گرفتن هواداران از تيم‌هاي محبوب‌شان و حتي تيم ملي فوتبال شد. انگار كه فوتبال يك ورزش كاملا جداگانه از مردم است. اين در حالي است كه در كشورهاي ديگر كه آنها هم مثل ايران به دليل كرونا مدتي بازي‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار كردند، مقامات از سياسي تا ورزشي همه تلاش‌شان را كردند كه ولو با پذيرفتن مقداري ريسك هر چه زودتر بتوانند درهاي استاديوم‌ها را به روي تماشاچيان باز كنند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون