• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5386 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۵ دي

عضو هيات‌رييسه سازمان ليگ در گفت‌وگو با «اعتماد» مطرح كرد

تكذيب ممنوعيت ورود بازيكن خارجي به خاطر خروج لوكاديا

بعد از خروج يورگن لوكاديا مهاجم تيم پرسپوليس از ايران به دليل آنچه خودش «شرايط فورس ماژور» معرفي كرده بود شايعاتي مبني بر ممنوعيت جذب بازيكن خارجي به گوش رسيد. با اين حال يك عضو هيات‌رييسه سازمان ليگ در پاسخ به خبرنگار روزنامه اعتماد مبني بر احتمال اتخاذ چنين تصميمي گفت: «چيزي در اين مورد نشنيدم و اين مساله صحت ندارد.»
يك روز قبل از دربي پايتخت بود كه يورگن لوكاديا مهاجم هلندي پرسپوليس ايران را براي هميشه ترك و يك روز بعد نامه فسخ قراردادش را به باشگاه پرسپوليس ارسال كرد. مهاجمي كه در فاصله كمتر از يك نيم‌فصل در پرسپوليس بود و بابت اين حضور ۵۴۰ هزار دلار هم دستمزد دريافت كرد. يك منبع آگاه در باشگاه پرسپوليس در آن زمان به خبرنگار روزنامه اعتماد گفت: «لوكاديا از بند شرايط فورس‌ماژور كه در قراردادش ذكر شده بود استفاده كرده و قرارداد خود را يك‌طرفه فسخ كرده است. براي ما هم جاي سوال است كه مگر در كشور شرايط فورس‌ماژور وجود دارد؟ احتمالا سفارت هلند زير پاي اين بازيكن نشسته كه اين كار را انجام دهد.»
اواسط مهرماه بود كه سفارتخانه‌هاي برخي كشورهاي اروپايي از شهروندان‌شان خواستند هرچه سريع‌تر ايران را ترك كنند. اين اقدام يك روز پس از آن صورت گرفت كه وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران، با صدور بيانيه‌اي از بازداشت اتباع اروپايي مرتبط با وقايع اخير خبر داد. در بيانيه وزارت اطلاعات آمده بود: «چند تبعه بيگانه از اتباع آلمان، لهستان، ايتاليا، فرانسه، هلند، سوئد و ... در صحنه اغتشاشات يا در پشت صحنه‌هاي توطئه بازداشت شدند.» بلافاصله دولت هلند از همه اتباع خود خواست از ايران خارج شوند. وزارت خارجه هلند علاوه بر اين، وضعيت سراسر ايران براي سفر را «قرمز» اعلام كرد و به تمامي اتباعش توصيه كرده از سفر به ايران خودداري كنند. 
ساعاتي بعد از صدور اين بيانيه از سوي هلند، فرانسه نيز از شهروندانش خواست هرچه سريع‌تر خاك ايران را ترك كنند. فرانسه مدعي شد شهروندان اين كشور در معرض بازداشت‌هاي خودسرانه قرار دارند. وزارت خارجه فرانسه در بيانيه‌اي تصريح كرد: «هر فرانسوي كه در حال بازديد از ايران است، از جمله شهروندان دو تابعيتي در معرض دستگيري، بازداشت خودسرانه و دادگاه غيرمنصفانه قرار دارند.»
با اين حال در آن مقطع لوكاديا با وجود خروج از كشور براي تعطيلات بلافاصله به ايران بازگشت و بازيكن فرانسوي استقلال نيز بدون مشكل به كارش ادامه داد. 
با خروج لوكاديا از ايران شايعاتي مبني بر احتمال خروج ساير بازيكنان خارجي از ايران طي روزهاي آينده قوت گرفت. هرچند برخي بازيكنان خارجي نظير كوين يامگا و گئورگي گولسياني بازيكنان فرانسوي و گرجستاني استقلال و پرسپوليس اين شايعه را تكذيب كردند. 
احتمال خروج بازيكنان خارجي از ايران و متضرر شدن تيم‌هاي ايراني از اين شرايط باعث شد شايعاتي مبني بر تجديد نظر سازمان ليگ فدراسيون فوتبال در پروتكل جذب بازيكنان خارجي شكل بگيرد. برخي رسانه‌ها اعلام كردند سازمان ليگ قصد دارد همانند دو فصل گذشته كه جذب بازيكن خارجي ممنوع بود، براي فصل جديد دوباره چنين رويه‌اي را در پيش بگيرد. شايعه‌اي كه بازتاب زيادي در رسانه‌ها داشت و خيلي‌ها آن را به عنوان پاياني بر فوتبال به اصطلاح حرفه‌اي ليگ ايران قلمداد كردند. با اين وجود صادق درودگر عضو هيات‌رييسه سازمان ليگ ايران در واكنش به اين شايعه به خبرنگار روزنامه اعتماد گفت: «چنين چيزي تا اين لحظه در سازمان ليگ مطرح نشده و از اين موضوع بي‌اطلاع هستم.» درودگر تصريح كرد: «سازمان ليگ قصدي هم براي بررسي چنين موضوعي ندارد.» در حال حاضر بسياري از باشگاه‌هاي ليگ برتر ايران دست‌كم از يك بازيكن خارجي در تركيب خود بهره مي‌برند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون