• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5388 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۸ دي

مديركل دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط ‌‌زيست كشور:

اقدامات فولاد مباركه در عرصه محيط زيست الگوي بسيار مناسبي براي ساير سازمان‌هاي كشور است

در واحدهاي فولاد مباركه، بر اساس استانداردهاي روز دنيا تجهيزات موردنياز پايش نصب شده است

مديركل دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط‌‌زيست كشور در جريان بازديد از خطوط توليد فولاد مباركه و رصد عملكرد زيست‌‌محيطي و فرايند پايش آنلاين اين شركت گفت: از مديران و كاركنان فولاد مباركه كه به‌‌طور همزمان دست در دست هم به توليد محصولات فولادي و بهبود كيفيت محيط‌‌زيست توجه دارند، تشكر و قدرداني مي‌كنم.
هلنا كعبي، با بيان اينكه به‌‌طور قطع انجام فرايندهاي توليد و كنترل آلودگي‌‌هاي زيست‌‌محيطي مي‌‌تواند نقش بسزايي در بهبود فرايندهاي زيست‌‌محيطي كل كشور داشته باشد، گفت: با توجه به آلودگي هوا كه در كل كشور شاهد آن هستيم، چنين اقداماتي مي‌‌تواند در حفظ سلامت كل جامعه موثر باشد. وي تصريح كرد: امروز با هدف بررسي انجام فرايندهاي پايش كنترل زيست‌‌محيطي از فولاد مباركه بازديد كرديم. ازآنجاكه موضوع كنترل آلودگي‌‌ها به‌‌ويژه در شهر كلان‌‌شهر اصفهان مورد تاكيد قرار گرفته؛ به اين شركت آمديم تا از نزديك فعاليت‌‌هاي فولاد مباركه در اين زمينه را مشاهده و رصد كنيم. وي با تاكيد بر اينكه در چنين شرايطي تضمين سلامت جامعه از اهميت بسيار زيادي برخوردار است، خاطرنشان كرد: پيش از حضور در فولاد مباركه به‌‌گونه‌‌اي برنامه‌‌ريزي كرده بوديم كه وضعيت خروجي‌‌هاي واحدهاي توليدي اين شركت به‌‌خصوص واحد فولادسازي را مورد بررسي و پايش آنلاين قرار دهيم.
در واحدهاي فولاد مباركه، بر اساس استانداردهاي روز دنيا تجهيزات موردنياز پايش نصب شده است
مديركل دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط‌‌زيست تصريح كرد: خوشبختانه از نظر پايش، در واحدهاي فولاد مباركه در حد استانداردهاي روز دنيا تجهيزات موردنياز نصب شده است. اين در حالي است كه پايش و خوداظهاري‌‌هاي فصلي به‌‌طور دقيق در همه خطوط و تجهيزات انجام مي‌‌شود.
همه كاركنان فولاد مباركه تاثير بسزايي در پايش و كنترل آلاينده‌هاي زيست‌‌محيطي محل كار خود دارند
وي گفت: يكي از كارآمدترين و جالب‌‌ترين اقدامات صورت‌‌گرفته از نظر ما اين بود كه براي هر بخش فولاد مباركه يك كارنامه زيست‌‌محيطي طراحي و در دستور كار قرار گرفته است و فرايند پايش در تك‌‌تك اين واحدها به‌‌گونه‌‌اي پيش‌‌بيني شده كه بر اساس اقدامات و فعاليت‌‌هايي كه در حوزه مديريت آلودگي‌‌هاي زيست‌‌محيطي انجام مي‌گيرد، امتيازاتي در نظر گرفته شده و همه كاركنان با مشاركت در اين فرايند، كارنامه عملكرد زيست‌‌محيطي واحد خود را دايما ثبت مي‌كنند. نكته مهم اين است كه همه كاركنان تاثير بسزايي در پايش و كنترل آلاينده‌هاي زيست‌‌محيطي محل كار خود دارند و در طول فرايند توليد، اين رويكرد كه به فرهنگ مبدل شده، به اقدامات هرچه‌‌بهتر و بيشتر كاركنان در اين زمينه كمك شايان‌‌توجهي مي‌كند.
اقدامات فولاد مباركه الگوي بسيار مناسبي براي ساير سازمان‌هاي كشور است
كعبي تاكيد كرد: اقدامات فولاد مباركه مي‌‌تواند براي ساير سازمان‌هاي كشور الگوي بسيار مناسبي باشد. اينكه كاركنان فولاد مباركه، در هر شرايط شغلي، خود را به اين فرايند علاقه‌‌مند و متعهد مي‌‌دانند در جاي خود بسيار حائز اهميت است و جاي قدرداني دارد.  وي گفت: اگر بتوانيم دستاوردهاي فولاد مباركه در راستاي پايش‌‌هاي هرچه بهتر فرايندهاي زيست‌‌محيطي جريان توليد را كه با همكاري همه كاركنان در حال انجام است در قالب يك برنامه آموزشي دقيق به ساير سازمان‌هاي كشور آموزش و انتقال دهيم، بسيار ارزشمند است. او استفاده از پيشرفته‌‌ترين تكنولوژي‌‌هاي روز دنيا براي كنترل آلايندگي‌‌هاي محيط‌‌زيست كارخانه‌هاي كشور را مورد تاكيد قرار داد و گفت: ازآنجاكه امسال سال دانش‌‌بنيان است، هدف اين سازمان اين است كه در حد توان از تجهيزات ساخت داخل در حوزه پايش استفاده كند. اين در حالي است كه در اين بازديد بر استفاده از تجارب فولاد مباركه و به‌‌كارگيري آنها در ساير صنايع كشور تاكيد و مقرر شد در كارگروه‌هاي مجزايي به اين امر پرداخته شود كه ساير سازمان‌ها بتوانند از اين تجارب در راستاي بهبود فرايندهاي زيست‌‌محيطي خود استفاده كنند.
استفاده از آزمايشگاه‌هاي مرجع فولاد مباركه براي ساير سازمان‌ها
مديركل دفتر پايش فراگير سازمان حفاظت محيط‌‌زيست كشور گفت: تلاش خواهيم كرد از آزمايشگاه‌هاي مرجعي كه در فولاد مباركه وجود دارد براي ساير سازمان‌ها نيز استفاده كنيم.
نسبت استفاده از منابع بر تن توليد فولاد در شركت فولاد مباركه قابل‌‌قبول است
وي افزود: فولاد مباركه براي ارتقاي فرايندهاي زيست‌‌محيطي خود سرمايه‌‌گذاري‌‌هاي قابل‌‌توجهي انجام داده و به‌‌طور قطع داده‌هاي ثبت‌‌شده در اين شركت نشان مي‌دهد ميزان مصرف انرژي و منابع ديگر در فولاد مباركه در مقايسه با ساير واحدهاي فولادي كشور و حتي تعداد زيادي از واحدهاي مشابه بين‌‌المللي بسيار خوب است و مي‌‌توان گفت نسبت استفاده از منابع بر تن توليد فولاد در اين شركت قابل‌‌قبول است. او خاطرنشان كرد: اگر انجمن آهن و فولاد كشور به اين سمت سوق يابد كه از ايده‌ها و اتفاقاتي كه در فولاد مباركه رخ داده استفاده كند و اين تجارب را به ساير سازمان‌ها هدايت كند، بدون شك گام مثبتي در اين زمينه برداشته شده است.
با به‌‌كارگيري تجارب و الگوهاي فولاد مباركه مي‌‌توان در ساير واحدهاي مشابه كشور، شاهد آثار مثبتي بود
كعبي در بخش ديگري از سخنان خود امكان رصد لحظه‌‌اي خروجي‌‌هاي خطوط توليد فولاد مباركه را ارزشمند دانست و گفت: اگر امروز از كارخانه‌هاي فولادسازي به عنوان واحدهاي آلاينده نام برده مي‌‌شود، با به‌‌كارگيري تجارب و الگوهاي فولاد مباركه مي‌‌توان در ساير واحدهاي مشابه كشور، شاهد آثار بسيار مثبتي بود. خوشبختانه فولاد مباركه براي اين همكاري اعلام آمادگي كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون