• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5388 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۸ دي

ويژه

لزوم بازديد مجمع خيرين مدرسه‌ساز استان  چهارمحال و بختياري از فضاهاي آموزشي
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري، فرشاد چراغپور، نماينده شهرستان شهركرد در شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري و رييس كميسيون توسعه عمران و خدمات شهري و روستايي شوراي اسلامي استان، در جلسه نشست با مجمع خيرين مدرسه‌ساز استان خاطرنشان كرد: جا دارد از فعاليت و اقدامات ارزشمند مجمع خيرين مدرسه‌ساز استان در راستاي توسعه فضاهاي آموزشي و رفع محروميت‌ها تقدير و تشكر نماييم. وي هدف از برگزاري اين جلسه را آشنايي اعضاي شوراي اسلامي استان با چگونگي و محدوده فعاليت مجمع در سطح استان بيان كرد و افزود: اميدواريم با همكاري مشترك جامعه شورايي و خيرين مدرسه ساز شاهد شكوفايي بيشتر در حوزه توسعه و بهسازي فضاهاي آموزشي براي دانش‌آموزان در اقصا نقاط استان باشيم. چراغپور تصريح كرد: لازم است مجمع خيرين مدرسه‌ساز استان از شهرستان‌هاي 10گانه استان بازديد نموده و ضمن نشست با اعضاي شوراهاي اسلامي آن شهرستان و توسعه فرهنگ خيري، با مشكلات فضاهاي آموزشي و مدارس از نزديك آشنا شوند.


شوراهاي اسلامي  پارلمان محلي براي پيگيري مطالبات و معضلات مردمي هستند
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري، سياوش سليماني دشتكي، رييس شوراي اسلامي استان در جلسه كارگاه آموزشي ويژه اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و روستاهاي شهرستان بروجن با اشاره به اهميت آموزش در راستاي توانمند‌سازي و ارتقاي عملكرد اعضاي شوراهاي اسلامي خاطرنشان كرد: جايگاه و منزلت شوراهاي اسلامي در آموزه‌هاي ديني، قرآن كريم، قانون اساسي و قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي كاملا مشهود است و توجه به امر آموزش اين نهاد مردمي جهت جلوگيري از اخذ تصميمات غيرقانوني روري است. وي افزود: شوراهاي اسلامي يك پارلمان محلي در راستاي پيگيري مطالبات و معضلات مردمي مي‌باشند كه نبايد برخلاف موازين و مقررات حركت كنند و بايد قانونمندي اساس كارشان باشد. سليماني دشتكي تصريح كرد: حضور در شوراهاي اسلامي يك نعمت بزرگي است كه خداوند متعال نصيب نموده و بايد اين فرصت غنيمت شمرده شود تا در كنار سه قوه مقننه، مجريه و قضاييه به عنوان چهارمين قوه در كشور زمينه ساز عدالت، رفاه و آسايش مردم گردد. وي گفت: بعد از برگزاري انتخابات شوراها اولين گام تحقق اهداف در زمينه توسعه مديريت شهري و روستايي افزايش كارآمدي، كارايي، اثربخشي و آگاهي‌بخشي در زمينه كاري مي‌باشد. سليماني دشتكي با اشاره به اينكه اعضاي شوراهاي اسلامي شهرستان بروجن نخبه و توانمند هستند، افزود: اعضاي شوراهاي اسلامي در جهت تحقق اهداف عاليه نظام جمهوري اسلامي ايران حركت مي‌نمايند و لازم است كه اشرافيت بر قانون داشته باشند. وي افزود: مجموعه شهردار و شورا بايد با يكديگر همسو و در كنار يكديگر باشند تا آباداني شهرها و روستاها حاصل گردد. سليماني دشتكي با اشاره به اينكه مهم‌ترين موضوعي كه براي شوراها حائز اهميت است تصميم‌سازي‌هاست، يادآور شد: شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها بايد برنامه چشم‌انداز توسعه منطقه‌شان را تا 50 سال آينده پيش‌بيني و برنامه‌ريزي نمايند كه تا پايان دوره ششم شورا بخش اعظمي از برنامه‌ها اجرا و تحولات چشمگيري ايجاد شده باشد. وي گفت: شهرداري مهم‌ترين نهاد خدمات‌رسان در هر شهر مي‌باشد و شوراهاي اسلامي در صورت مشاهده تخلف شهردار بايد با همكاري دستگاه‌هاي نظارتي مانع بروز مشكلات در شهر شوند و با چاره‌انديشي در امور مختلف موجبات ارايه بهترين خدمات در حوزه مديريت شهري را فراهم نمايند. سليماني دشتكي با اشاره به اينكه عبور از قانون رانت ايجاد مي‌كند، افزود: شهرداري‌ها از نبود سيستم كنترل رنج مي‌برند و گاها درآمدها و هزينه‌هاي‌شان با هم منطبق نمي‌گردد كه انتظار مي‌رود برنامه‌ريزي جهت ايجاد روند قانوني و استاندارد در روند مسائل مالي شهرداري‌ها در دستور كار باشد. وي با اشاره به اينكه بيكاري يكي از مهم‌ترين چالش‌ها محسوب مي‌گردد، تصريح كرد: اگر شوراها با شناسايي پتانسيل‌هاي موجود، كارآفرينان و سرمايه‌گذاران را تشويق و حمايت نمايند قطعا اشتغالزايي در مناطق‌شان ايجاد مي‌شود. سليماني دشتكي با اشاره به تصميمات متخذه در جلسه اخير شوراي عالي استان‌ها با حضور رييس‌جمهور محبوب و مردمي يادآور شد: حضور روساي شوراهاي شهرستان و استان در شوراي برنامه‌ريزي و شوراي اداري شهرستان‌ها و استان و اختصاص اعتبار جهت احداث ساختمان‌هاي شوراهاي شهرستان‌ها و استان از بركات اين جلسه بود.


بهره‌مندي ۱۰۶ خانوار روستايي در اليگودرز از اينترنت پرسرعت
مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات لرستان از ارتقاي تكنولوژي سايت همراه اول در روستاي دستگرد در شهرستان اليگودرز خبر داد. مجتبي صارمي ششم دي ماه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با ارتقاي اين سايت به تكنولوژي ۴G و ۳G از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستايي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در روستاي دستگرد از توابع شهرستان اليگودرز و روستاهاي اقماري آن شامل ايرمان، بيشه، دراشگفت، دهنو و چاركي جمعا ۱۰۶ خانوار با جمعيتي بالغ بر ۴۸۵ نفر به شبكه ملي اطلاعات متصل شدند. وي عنوان كرد: كاهش شكاف ديجيتال بين مناطق شهري و روستايي در سطح لرستان و توسعه ارتباطات به خصوص در مناطق روستايي و كمتر برخوردار جهت اتصال به شبكه ملي اطلاعات و دسترسي به خدمات الكترونيكي از برنامه‌هاي اولويت‌دار وزارت متبوع و اداره ‌كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان است كه مي‌تواند در توسعه و عمران اين مناطق نقش بسزايي ايفا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون