• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5392 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي

نشريه فورفورتو، اينفانتينو را ابرشرور سال گذشته ناميد

نام احسان حاج‌صفي بين قهرمانان فوتبالي ۲۰۲۲

علي ولي‌اللهي

 

نشريه معتبر فورفورتو در گزارشي به معرفي قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌هاي فوتبال در سال ۲۰۲۲ پرداخت كه در ليست اين نشريه نام احسان حاج‌صفي نيز جزو قهرمان‌ها به چشم مي‌خورد. 

به گزارش «اعتماد» و به نقل از فورفورتو، قهرمان‌ها و شيطان‌هاي سال ۲۰۲۲ شامل افرادي مي‌شوند كه نقشي پررنگ و رسانه‌اي شده در جريان فوتبال داشته‌اند. مسي يكي از قهرمان‌هاي سال ۲۰۲۲ بود. با وجود كسب ۷ توپ طلا و زدن بيش از ۹۰ گل در يك سال تقويمي خيلي‌ها مي‌گفتند تا او جام جهاني را بالاي سر نبرد تبديل به بهترين بازيكن تاريخ نخواهد شد. با اين حال مسي قبل از ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ يك قهرمان بود و بدون توجه به نتيجه يك قهرمان باقي مي‌ماند. اما امسال بيش از هر زمان ديگري او تبديل به يك قهرمان شد. او يك مجموعه كامل است. او حالا تنها عنواني كه از دستش دور مانده بود را به دست آورده و هيچ ليست پايان سالي بدون او كامل نخواهد شد. 
افراد ديگري نيز در اين ليست ديده مي‌شوند. نشريه فورفورتو در اين زمينه به نام جيك دنيلز كه همجنس‌گرايي خود را رسانه‌اي كرد، اشاره كرده و همچنين نام سارينا ويگمن سرمربي تيم ملي فوتبال زنان انگليس كه موفق شد جام قهرماني يورو را به دست آورد در ليست قرار داده. ويگمن تنها مربي تاريخ است كه دو قهرماني پياپي در مسابقات يورو به دست آورده است. 
اشرف حكيمي ستاره مراكش يكي ديگر از قهرمان‌هاي فورفورتو است. ستاره بي‌چون و چراي مراكش براي اولين‌بار موفق شد يك تيم عربي آفريقايي را به نيمه نهايي جام جهاني برساند. حكيمي به دلايل بسياري قهرمان است. اين فقط مربوط به پنالتي بي‌دردسر او مقابل اسپانيا در اوج حساسيت نيست. حتي صرفا به اينكه او به عنوان يكي از ۴ مدافع اصلي مراكش تا قبل از نيمه‌نهايي دروازه تيمش را جز يك‌بار بسته نگه داشت يا در حملات تيم را به جلو مي‌برد هم مربوط نمي‌شود. در طول جام جهاني مادران مراكشي قلب‌ها را به دست آوردند و در اين بين اداي احترام حكيمي به مادرش در اينستاگرام دوست‌داشتني بود . 
نشريه فورفوتور يك ايراني را هم در بين قهرمان‌هاي خود جا داده است: احسان حاج‌صفي. اين نشريه در مورد حاج‌صفي نوشت: «در حالي كه برخي تيم‌ها با تهديد دريافت كارت زرد از بستن بازوبند رنگين‌كماني منصرف شدند احسان حاج‌صفي ريسك بزرگي كرد و در مورد اعتراضات در ايران حرف زد. اعتراضاتي كه با خشونت مواجه شدند.» فورفوتو در ادامه به اظهارات حاج‌صفي قبل از بازي با انگليس در كنفرانس خبري پرداخت كه گفته بود: «ما نمي‌توانيم شرايط را ناديده بگيريم. شرايط در كشور من خوب نيست و بازيكنان نيز اين را مي‌دانند. ما اينجا هستيم اما اين بدان معنا نيست كه صداي آنها نباشيم يا به آنها احترام نگذاريم. اميدوارم شرايط به نفع انتظارات مردم تغيير كند.» 
اين نشريه بريتانيايي در ادامه به معرفي شرورهاي فوتبالي سال پرداخته است و در ابتدا نام ديه‌گو كاستا مهاجم برزيلي- اسپانيايي سابق تيم‌هاي چلسي و اتلتيكومادريد و فعلي وولورهمپتون به چشم مي‌خورد. در مورد كاستا نوشته شده او در آخرين لحظات نقل ‌و انتقالات به تيم وولوز پيوست و با اينكه در كمال تعجب در دوران حضورش در پريمير ليگ كارت قرمز دريافت نكرده بود در تيم جديد و پس از گذراندن ۶ بازي اولين اخراج خود را تجربه كرد. 
همين‌طور به نام لئاندرو پاردس هافبك تيم ملي آرژانتين اشاره شده است. فورفورتو در اين زمينه نوشت لغزش زيدان به قلمرو جنون براي او به عنوان يك جام جهاني تمام شد. هلند در سال ۲۰۱۰ خشونت را انتخاب كرد و درنهايت بازي را به اسپانيا واگذار كرد اما هيچ‌كس به اندازه آ‌رژانتين سال ۲۰۲۲ آزادانه و با موفقيت از اين شرايط استفاده نكرده بود. لئاندرو پاردس در بازي تيمش مقابل هلند يك نوع خاصي از كينه‌توزي را به نمايش گذاشت و بعد از برخورد با بازيكن هلند در كنار زمين توپ را به سمت نيمكت هلند شوت كرد. اعتراض و دعوا بالا گرفت و شور آرژانتيني فوران كرد. اين درگيري به ضربات پنالتي آخر بازي كشيده شد و بعد از پيروزي آلبي‌سلسته رژه غيرورزشي بازيكنان آرژانتين مقابل هلندي‌ها شروع شد. هيچ‌كس نتوانست آن لحظات را ناديده بگيرد حتي با وجود اينكه همه مي‌دانستند فوتبال بازي لحظه‌هاست. پاردس هم در آن لحظات دوست داشت شرور باشد. آرژانتين با همين بدخلقي‌ها موفق شد و مدال طلاي جام جهاني اين را اثبات مي‌كند. 
در ادامه به دو شرور ديگر هم اشاره شده است؛ داور بازي فرانسه و انگلستان و مربي تيم غنا. وجود نام داور برزيلي بازي يك‌چهارم نهايي جام جهاني در اين ليست به خاطر آن است كه انگليسي‌ها معتقدند با اشتباه داوري حذف شدند، اما مربي غنا به اين دليل در ليست حضور دارد كه او بعد از برد تيمش مقابل كره‌جنوبي در‌حالي كه سون هيون مين ستاره تاتنهام بسيار ناراحت و افسرده بود و اشك مي‌ريخت نزد او رفت و در كنارش سلفي گرفت. اين باعث واكنش شديد فوتبالي‌ها شد و كره‌اي‌ها را هم بسيار عصباني كرد. 
اما فورفورتو عنوان اصلي شرور سال را به جاني اينفانتينو رييس جهاني فدراسيون فوتبال داده است. در توضيح اين انتخاب آمده است كه روساي فيفا هميشه از خودراضي بوده‌اند و تصميمات مشكوكي گرفته‌اند. آنها هواداران را وادار كردند در عين عشق به فوتبال آن را زير سوال هم ببرند، اما اين افراد هميشه تلاش كردند دست‌كم از بازيكنان محافظت كنند. البته تا زماني كه اينفانتينو خودش را وارد هر روايتي در سال ۲۰۲۲ كرد. درست مثل دوست سرآشپز تركيه‌اي‌اش نصرت گوكچه كه خودش را به زور در مراسم پاياني جام جا كرد! كنفرانس خبري اينفانتينو در شروع جام جهاني بحراني‌ترين لحظه فوتبال بود و وحشتناك‌ترين شرايط را به وجود آورد. در طول جام جهاني اتفاقات بدي رخ داد اما اينفانتينو به چيزي كه مي‌خواست، رسيد. او جنجالي‌ترين چهره تمام دور‌ه‌هاست. قهرمانان زيادي در زمين بازي حضور داشتند اما يك ابرشرور روي سكوها آنها را نظاره مي‌كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون