• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5392 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي

اختصاصي از انتخاب سرمربي تيم ملي و نقش علي خطير

جزييات مذاكره با كي‌روش و قلعه‌نويي

سامان زماني

 

در حالي كه پروسه انتخاب سرمربي تيم ملي هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد يك منبع آگاه در فدراسيون فوتبال به اعتمادآنلاين گفت: كي‌روش هنوز گزينه اصلي فدراسيون است و در عين حال مذاكرات جدي با امير قلعه‌نويي انجام شده است. 
يك ماه پس از حذف تيم ملي فوتبال ايران از جام‌جهاني قطر، هنوز تكليف آينده نيمكت تيم ملي مشخص نشده است. در شرايطي كه اكثر تيم‌هاي ملي دنيا بلافاصله بعد از كنار رفتن از جام‌جهاني، تكليف آينده تيم ملي خود را مشخص كردند، اما فدراسيون فوتبال ايران همچنان در سكوت به سر مي‌برد و همه در انتظار يك تصميم مشخص هستند. البته با وجود اين سكوت، فعاليت‌هايي هم در جريان است كه نشان مي‌دهد اين روزها اولويت اول فدراسيون فوتبال انتخاب سرمربي تيم ملي شده است تا اين تيم بتواند با شرايط مناسب راهي جام‌ملت‌هاي آسيا در سال 2023 شود.
درباره اين موضوع منابعي در فدراسيون فوتبال در گفت‌وگويي كه با «اعتماد» داشتند، گفتند كه در حال حاضر فدراسيون فوتبال روي بازگشت كي‌روش فكر مي‌كند و در روزهاي اخير هم تماس‌هايي با اين مربي پرتغالي برقرار شده است. البته با توجه به اينكه در روزهاي كريسمس به سر مي‌بريم و كي‌روش هم در تعطيلات است، مسوولان فدراسيون فوتبال هنوز موفق نشدند مذاكرات جدي خود را با كي‌روش آغاز كنند. اين در حالي است كه كي‌روش با پيشنهاد جدي از سوي فدراسيون فوتبال قطر براي همكاري روبه‌رو شده و هنوز مشخص نيست چه تصميمي براي آينده خود دارد. اما نكته مهم در اين ميان اين است كه پرونده كي‌روش در فدراسيون فوتبال هنوز بسته نشده است.
از طرف ديگر اين منبع آگاه به «اعتماد» گفت كه فدراسيون فوتبال به‌طور جدي با امير قلعه‌نويي صحبت كرده و برنامه‌هاي او را هم براي هدايت تيم ملي فوتبال ايران گرفته، اما نكته اينجاست كه قلعه‌نويي يك برنامه بلندمدت به فدراسيون ارايه كرده كه با برنامه‌هاي كوتاه‌مدت مهدي تاج همخواني ندارد. قلعه‌نويي كه در جام ملت‌هاي آسيا در سال 2007 هدايت تيم ملي را برعهده داشت و بعد از شكست در ضربات پنالتي برابر كره جنوبي از اين رقابت‌ها حذف شد، به خوبي مي‌داند كه اگر برنامه بلندمدت ارايه ندهد، كارش در تيم ملي سخت خواهد  بود.
در اين ميان حضور علي خطير در فدراسيون فوتبال شائبه‌هاي ديگري را هم درباره حضور يك مربي خارجي بزرگ مطرح كرده است. علي خطير كه ارتباطات خوبي دارد و در دوره حضورش در استقلال آندرا استراماچوني را به اين تيم آورد حالا احتمالا تلاشش را مي‌كند تا يك مربي مطرح خارجي ديگر به فوتبال ايران بياورد، اما نكته اينجاست كه مهدي تاج در آخرين مصاحبه خود گفته كه قرارداد سرمربي بعدي تيم ملي تا پايان جام‌ ملت‌هاي آسياست و قاعدتا اگر خطير بخواهد يك مربي خارجي مطرح را به فدراسيون فوتبال پيشنهاد دهد آن مربي براي يك مدت زمان كوتاه قرارداد نخواهد بست.
انتخاب سرمربي تيم ملي براي اهالي فوتبال به يك معماي بزرگ تبديل شده است. تيم ملي فوتبال ايران بايد در خرداد 1402 در جام‌ ملت‌هاي آسيا شركت كند و تا آن زمان هم تنها دو فيفا دي در اختيار دارد تا خود را آماده اين مسابقات كند، اما در اين ميان بلاتكليفي  در تعيين سرمربي تيم ملي بيش از هر موضوع ديگري، اهالي فوتبال را نگران كرده است. ايراني‌ها در هر دوره جام ملت‌هاي آسيا از تيم ملي توقع قهرماني دارند، اما به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال آنچنان داستان را جدي قلمداد نكرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون