• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5392 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي

بحران نتيجه‌گيري و مالي در استقلال

فتح‌الله‌زاده منتظر لغزش ساپينتو است

تيم استقلال در ادامه نتايج سينوسي خود با هدايت ريكاردو ساپينتو، مقابل مس رفسنجان در هفته چهاردهم ليگ برتر به تساوي بدون گل دست يافت تا بهترين فرصت براي فاصله گرفتن با ديگر مدعيان قهرماني را از دست بدهد. اگرچه استقلال پيش از تعطيلات ليگ برتر به دليل جام جهاني ۲۰۲۲ قطر، شرايط مطلوبي پيدا كرده بود، اما در سه بازي پس از جام جهاني، دو بازي را مساوي كرد و يك ديدار را به سختي موفق به كسب پيروزي شد. خبر‌هايي از باشگاه استقلال به گوش رسيده كه مديران استقلال از شرايط تيم‌شان راضي نيستند و هم به لحاظ نتيجه و هم رفتار‌هاي اين مربي كنار خط ناراحت هستند. مديران استقلال اعتقاد دارند رفتار‌هاي ساپينتو تمركز بازيكنان را به هم مي‌زند و با اين روند هر هفته منتظر اخطار گرفتن‌هاي اين مربي باشيم. به همين دليل، مديران استقلال به‌طور ضمني تصميم گرفته‌اند دو بازي استقلال با تراكتور تبريز در هفته پانزدهم ليگ برتر و جام حذفي آخرين فرصت به ساپينتو خواهد بود و اگر آبي‌پوشان در اين دو بازي نتيجه نگيرند هم ليگ را از دست مي‌دهند و هم جام حذفي‌را. به‌طور حتم مديران استقلال در رابطه با سرنوشت ساپينتو سكوت مي‌كنند، ولي پيگيري‌ها نشان مي‌دهد آنها از شرايط اين تيم رضايت ندارند.
اين درحالي است كه استقلالي‌ها اين روزها درگير پرونده‌هاي خارجي و مشكلات مالي فراواني هستند. بررسي پرونده‌هاي استقلال نشان مي‌دهد اين باشگاه در پرونده استراماچوني محكوم به پرداخت يك ميليون و 600 هزار يورو شده كه بايد هرچه زودتر اين پول پرداخت شود. از طرف ديگر آبي‌پوشان تهراني بايد 23 هزار دلار بابت انتقال محمد محبي به باشگاه سانتاكلارا پرتغال بپردازند و در پرونده ميليچ هم محكوم به پرداخت حدود 600 هزار دلار هستند. از طرف ديگر استقلالي‌ها پول انتقال قايدي را پرداخت نكرده‌اند و در پرونده پادواني هم بدهي‌هاي زيادي دارند. آبي‌ها همچنين بايد فكري هم به حال پرداخت مطالبات بازيكنان فعلي تيم خود كنند.
مسائل و مشكلات مالي كه به آن اشاره شد فقط بخشي از مشكلات مالي اين روزهاي باشگاه استقلال است. قبل از اينكه فتح‌الله‌زاده روي صندلي مديرعاملي اين باشگاه بنشيند، به او گفته شده بود كه نزديك به 330 ميليارد تومان پول در حساب باشگاه وجود دارد اما او وقتي سكان هدايت باشگاه استقلال را برعهده گرفت متوجه شد از مبلغ مذكور كه از محل فروش سهام حاصل شده بود درصد قابل توجهي خرج شده و حالا او بايد از منابع ديگري مشكلات مالي باشگاه را حل كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون