• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5392 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي

مقصد كاپيتان تيم ملي كجاست؟

نزديكان جهانبخش: تركيه؟ نه!

روز گذشته برخي رسانه‌ها برمبناي اخباري در رسانه‌هاي كشور تركيه از احتمال پيوستن عليرضا جهانبخش كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران به باشگاه بشيكتاش تركيه خبر دادند. با اين حال يكي از نزديكان جهانبخش به خبرنگار اعتمادآنلاين گفت كه هيچ پيشنهادي از سوي باشگاه تركيه‌اي به دست جهانبخش و فاينورد نرسيده است. 
عليرضا جهانبخش كه به عنوان يك ستاره فوتبال، هلند و تيم آلكمار را ترك كرد و راهي برايتون انگليس شد، نتوانست به روند پيشرفت خود در ليگ جزيره ادامه دهد و دوباره به فوتبال هلند بازگشت. آنچه از جهانبخش در ليگ برتر انگليس به ياد مانده قيچي برگردون تماشايي‌اش به دروازه چلسي بود. عليرضا با وجود ناكامي در انگليس در تيم ملي و در مرحله انتخابي جام جهاني نمايش فوق‌العاده‌اي ارايه داد و يكي از بهترين گلزنان اين مرحله از مسابقات لقب گرفت. در همين حين او در بازگشت به فوتبال هلند راهي تيم فاينورد شد. 
ستاره ۲۹ ساله ايراني در فاينورد عملكردي سينوسي داشت و با عوض شدن سرمربي تيم جايگاه ثابت خود را در تركيب ثابت از دست داد. يكي از رسانه‌هاي هلندي هم در پايان فصل گذشته و براي جمع‌بندي عملكرد بازيكنان فاينورد در بخشي به عليرضا جهانبخش پرداخت و در مورد اين بازيكن نوشت: «وقتي استيون برگويس از فاينورد راهي آژاكس شد، اين تيم براي جانشيني او به‌ دنبال عليرضا جهانبخش رفت. خيلي از هواداران او را به تيم پيشنهاد دادند و مدعي شدند كه اين بازيكن در خط تهاجمي فرمانده تيم ملي ايران لقب گرفته است. با اين حال او نمايش خوبي نداشت و فصلي بدون خوشحالي را سپري كرد. در ابتدا در تركيب اصلي قرار داشت ولي خيلي زود محو شد و به نيمكت رسيد.» در مرداد امسال و همزمان با شكل‌گيري حاشيه‌ها در ايران پيرامون جهانبخش مبني بر تلاش او براي عوض شدن سرمربي «روب جاكوبس» سرمربي سابق تيم فاينورد در پايان اين مسابقه به ‌شدت از جهانبخش انتقاد كرد و خواستار جدايي اين وينگر ايراني از فاينورد شد. همچنين سرمربي تازه اين تيم هم در مواقع مختلف انتقاداتي را عليه جهانبخش مطرح كرد.
جهانبخش بسيار اميدوار بود با درخشش در جام جهاني زيرنظر كارلوس كي‌روش دوباره بتواند نامي براي خودش در فوتبال اروپا دست و پا كند اما انديشه‌هاي تدافعي كي‌روش و وظايفي كه او بر دوش جهانبخش گذاشته بود و همچنين زمان كامل ندادن به اين بازيكن توسط سرمربي باعث شد عليرضا جام جهاني خوبي را پشت سر نگذارد. 
حال در دوران پساجام جهاني كه بازار نقل ‌و انتقالات بازيكنان هم داغ شده است و بازيكنان بنا بر عملكردشان راهي تيم‌هاي بهتر يا ضعيف‌تر مي‌شوند نام جهانبخش هم به عنوان يكي از گزينه‌هاي احتمالي ترنسفر در پنجره نقل ‌و انتقالاتي به گوش مي‌رسد. بر اين اساس به جز پيشنهاد رسمي پاناتينايكوس يونان كه مدت‌ها قبل به دست عليرضا رسيده بود فعلا پيشنهاد جديدي به ستاره ايراني ارايه نشده. بر اين اساس آنچه رسانه‌ها از احتمال پيوستن جهانبخش به سوپرليگ تركيه مطرح كرده‌اند نيز صرفا يك گمانه‌زني رسانه‌اي است. يكي از نزديكان جهانبخش در اين رابطه به خبرنگار اعتمادآنلاين گفت: «تنها پيشنهاد رسمي پيشنهاد تيم يوناني است و پيشنهادي از سوي تيم‌هاي تركيه نرسيده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون