• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5404 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ دي

لبرون يك قدم تا شكستن ركورد عبدالجبار فاصله دارد

چه كسي پادشاه بسكتبال است؟ جيمز يا جردن؟

سامان سعادت

لبرون جيمز پس از كريم عبدالجبار در ليست امتيازآورترين بازيكنان تاريخ NBA بعد از پشت سر گذاشتن كارل مالون در جايگاه دوم قرار گرفت.

بعد از نزديك شدن به ركورد عبدالجبار، لبرون روز يكشنبه با يك امتياز ديگر به جمع بالاي 38 هزار تايي‌ها پيوست. جيمز با يك پرش بلند از بالاي سبد مقابل فيلادلفيا سوني‌سيكسرز موفق شد 38000 و 38001‌‌مين امتياز دوران حرفه‌اي خود را به دست آورد. جيمز و عبدالجبار تنها بازيكناني هستند كه موفق شده‌اند بيش از 38000 امتياز يا اصطلاحا 38K كسب كنند.
ركورد عبدالجبار به عنوان تنها نقطه عطف باقي مانده در ليست دستاوردهاي جيمز باقي مانده است.  البته اين ركورد كاملا در تيررس اوست. جيمز شب يكشنبه را با كسب 35 امتياز به پايان رساند كه البته براي پيروزي ليكرز در اين بازي كافي نبود. ليكرز اين بازي را با نتيجه 112 بر 113 باخت. حالا جيمز تنها 364 امتياز با ركورد بيشترين امتياز در تاريخ NBA فاصله دارد. 
جيمز در اين فصل ميانگين 29 امتياز در هر بازي را به ثبت رسانده بود و موفق شد اين عدد را در بازي آخر تيمش هم ثبت كند. اين سومين ميانگين امتياز بالا در 20 سال دوران حرفه‌اي بوده است. او اين كار را در 38 سالگي انجام مي‌دهد. اگر او به همين ترتيب بازي كند و همين ميانگين امتياز را حفظ كند تنها در 14 بازي ديگر از ركورد عبدالجبار عبور خواهد كرد. ليكرز تا پايان فصل 39 بازي ديگر در پيش دارد. با فرض اينكه جيمز مصدوم نشود مي‌تواند در اواسط فوريه از عبدالجبار عبور كند. بازي‌هاي ليكرز مقابل ميلواكي باكس و گلدن استيت در روزهاي 9 فوريه و 11 فوريه فرصت خوبي است كه جيمز كار را تمام كند. اين بازي‌ها از تلويزيون ملي ايالات متحده پخش مي‌شود و احتمالا همه از جيمز انتظار دارند كه تا آن زمان مرتب بازي كند و ميانگين امتيازي خود را نيز حفظ كند. اين بدون شك لحظه‌اي بزرگ در تاريخ بسكتبال خواهد بود. جايي كه برنده چهار عنوان MVP يا ارزشمندترين بازيكن سال NBA مي‌تواند در همه‌چيز بهترين عنوان را در اختيار داشته باشد. 
صرف نظر از اين زمانبندي طرفداران پادشاه بسكتبال نبايد خيلي منتظر بمانند تا او اين عنوان تاريخي را به عنوان گلزن‌ترين بازيكن تاريخ NBA جشن بگيرد. براي بازيكني كه هميشه خيلي‌ها او را به عنوان بهترين بازي‌ساز معرفي كرده‌اند تا بهترين گلزن اين عنوان بدي به نظر نمي‌رسد!
داك ريورز مربي فيلادلفيا سوني سيكسرز قبل از بازي تيمش با لس‌آنجلس ليكرز و ياران جيمز، مايكل جردن را بهترين بازيكن تاريخ بسكتبال اعلام كرد اما گفت لبرون جيمز بهترين دوران حرفه‌اي را در تاريخ NBA به دست آورده. 
اين مربي گفت: «من فكر مي‌كنم او بهترين حرفه تمام دوران را خواهد داشت. من فكر مي‌كنم او قبلا به اين عنوان رسيده است. من مي‌گويم مايكل جردن بهترين بازيكن تمام دوران است اما اين چيزي از ارزش‌هاي لبرون كم نمي‌كند.» 
نظرات سرمربي حريف لبرون دوباره بحث بي‌پايان در مورد دو نماد بسكتبال يعني جيمز و جردن را باز كرده و اگرچه ممكن است اظهارات او كمي گيج‌كننده باشد اما يك حقيقت اساسي در سخنان او به چشم مي‌خورد. 
جردن در مجموع قهرماني‌هاي حرفه‌اي از جيمز پيشي مي‌گيرد اما طول عمر، ثبات و ركوردشكني‌هاي لبرون شكي در اينكه او تاثيرگذارترين دوران حرفه‌اي را داشته باقي نمي‌گذارد. جيمز در حال حاضر بهترين آمار را در آل‌استار، آل ان‌بي‌اي، گلزني در پلي‌آف و بازي‌هاي معمولي فصل دارد. او همچنين ركوردهاي متنوع ديگري دارد كه در تاريخ ثبت شده‌اند. اين دستاوردي است كه در تاريخ بسكتبال بي‌نظير است.  خيلي‌ها با توجه به سن و سال پادشاه جيمز انتظار دارند تا يكي دو سال ديگر دوران حرفه‌‌اي او تمام شود ولي آنچه لبرون به نمايش مي‌گذارد نشان مي‌دهد اين تاريخ‌سازي‌ها مي‌تواند تا مدت‌هاي طولاني ادامه پيدا كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون