• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5404 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ دي

در روز صفر مرگ‌ومير كرونا رقم خورد

بدون تماشاچي شدن مسابقات به خاطر شيوع گسترده كرونا!

علي ولي‌اللهي

در گزارش اوايل دي‌ماه در روزنامه اعتماد به نقل از منابع موثق خبر داديم دو بازي باقي مانده ليگ تا پايان نيم‌فصل و همچنين بازي‌هاي جام حذفي بدون تماشاگر خواهد بود تا شرايط در اين مدت به وسيله‌ نهادهاي تصميم‌گير بررسي شود. اين اتفاق در نهايت نيز رقم خورد. 

در حالي كه مهدي تاج رييس فدراسيون فوتبال مي‌گفت به دليل آلودگي هوا مسابقات بدون تماشاچي است و رييس كميته برگزاري مسابقات از آماده نبودن سكوهاي آزادي خبر مي‌داد همه مي‌دانستند مساله چيز ديگري است. اين شوراي تامين بود كه مجوز حضور تماشاچيان را نمي‌داد. با اين حال دست كم اين اميدواري وجود داشت كه بعد از ۳ سال ديگر خبري از بهانه‌اي به نام كرونا نيست. كما اينكه با وجود هشدارها در مورد شيوع دوباره زيرسويه‌هاي اين بيماري در چين ديگر هيچ كشوري به آن شكل اوايل سال ۲۰۲۰ نمي‌خواهد با اين پديده مواجه شود. 
با اين حال روز گذشته فدراسيون كشتي اعلام كرد مسابقات كشتي قهرماني كشور بدون حضور تماشاچي خواهد بود. كشتي يكي از معدود رشته‌هايي بود كه در چهار ماه گذشته چند مسابقه با حضور تماشاچي برگزار كرد. فدراسيون كشتي نوشت ستاد مبارزه با كرونا به دليل شيوع گسترده اين بيماري دستور داده مسابقات بدون حضور تماشاگر باشد!
اين خبر در حالي منتشر شد كه در يك هفته گذشته مرگ‌ومير ناشي از بيماري كرونا در ايران در حدود ده نفر بوده و چندين و چند روز بدون فوتي كرونا در يك ماه گذشته به ثبت رسيده. حتي صداوسيما مدتي پيش گزارشي پخش كرد مبني بر اينكه ايران توانسته به‌طور كامل اين بيماري را كنترل كند در حالي كه اروپا و امريكا بار ديگر دچار بحران شده‌اند!
معلوم نيست توسل به كرونا براي بدون تماشاچي شدن مسابقات كشتي قرار است به ساير رشته‌ها هم سرايت كند يا  نه ؟ در عين حال ممكن است بدون تماشاچي شدن مسابقات ساير رشته‌ها از جمله فوتبال با فرمول شيوع گسترده كرونا كليد بخورد. اين امكان وجود دارد كه با توجه به باقي ماندن دو ماه از سال ۱۴۰۱ تصميم بر اين باشد كه مسابقات تا پايان سال بدون تماشاچي باشد تا سر فرصت براي باز شدن در استاديوم‌ها تصميم‌گيري شود.
بدون شك اگر چنين تصميمي آن هم با بهانه كرونا اتخاذ شود رسما تا پايان سال فوتبال باشگاهي ايران به پايين‌ترين سطح تاثيرگذاري خود بين مردم و علاقه‌مندان خواهد رسيد. همين حالا بسياري از بازيكنان و مربيان و پيشكسوتان با صداي رسا فرياد مي‌زنند كه اين وضعيت، يعني استاديوم‌هاي خالي از تماشاچي ديگر غير قابل تحمل شده و فوتبال و مسابقات ورزشي معناي خود را از دست داده‌اند. يحيي گل‌محمدي سرمربي پرسپوليس در كنفرانس خبري پيش از بازي با ون‌پارس گفت بدون تماشاچي شدن بازي‌ها قرار است تا كي ادامه پيدا كند؟ گزارش‌هايي نيز منتشر شد كه نشان داد بدون تماشاچي شدن بازي‌ها ضررهاي مالي سنگيني به تيم‌هاي پرتماشاچي وارد كرده است.  با اين وجود گويا عده‌اي هستند كه اگر پايش بيفتد حاضرند نه دو ماه كه كلا بساط حضور تماشاچيان فوتبال را جمع كنند. كساني كه به حضور تماشاگران در استاديوم نه به شكل يك فرصت كه به چشم يك معضل نگاه مي‌كنند. معضلي كه به زعم اين افراد اگر به صورت ريشه‌اي حل شود، يعني اصلا كسي وارد استاديوم نشود بهترين شرايط ممكن را فراهم خواهد كرد!
از آخر همين هفته رقابت‌هاي ليگ برتر از سر گرفته خواهد شد و بايد ديد مقامات سياسي و ورزشي چه تصميمي در رابطه با حضور تماشاگران خواهند گرفت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون