• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5404 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ دي

رکورد دو ساله ورود سرمایه خُرد به بورس شکست

 بعد از یک روز تعطیلی اجباری که به واسطه سرمای شدید و صرفه‌جویی در مصرف گاز اعمال شد؛  بورس تهران شروع قدرتمندی را داشت و شاخص کل با جهش 36 هزار و 970 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 680 هزار و 684 واحد بالا آمد. این چهارمین رشد چشمگیر شاخص در دی‌ماه سال جاری است. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن توانست عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد و با یک رشد ۳.۰۶ درصدی همراه شود تا هم در صنایع کوچک و هم بزرگ شاهد روزی سبزرنگ باشیم.
در معاملات دیروز، شاخص کل بورس بالاخره توانست به بالای سقف کانال صعودی خود که از آذر ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون موفق به شکست آن نشده بود، برسد. البته باید منتظر معاملات امروز باشیم و ببینیم آیا این روند صعودی ادامه پیدا می کند یا نه؟
 ارزش معاملات پس از کاهشی که در روز شنبه تجربه کرده بود، بار دیگر به بالای کانال ۱۰هزار میلیارد تومانی رسید و عدد ۱۰۲۱۸ میلیارد تومان را ثبت کرد و در کنار این موضوع شاهد برگشت قدرتمند حقیقی‌ها با  ورود هزار و 37 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس بود. این بیشترین رقم ورود سرمایه خرد به بورس، در دو سال اخیر است.
رفع چالش جدید خودرو و بورس کالا از اصلی‌ترین دلایل صعود شاخص ها در روز گذشته بود. روز گذشته، ‌میز گردی نیز در بورس کالا برای صنعت خودرو کشور با حضور ريیس سازمان بورس، وزیر اقتصاد و همچنین مدیران عامل خودروسازهای بزرگ کشور برگزار شد که نتیجه آن یکپارچگی همه طرف‌ها برای تداوم عرضه خودرو در بورس کالا و از بین رفتن لاتاری خودروسازان با روش‌های قبلی بود. البته شایعاتی نیز درباره برکناری وزیر اقتصاد و جایگزینی شمس‌الدین حسینی (وزیر اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد) ‌مطرح است که خود عاملی برای خوش‌بینی به آینده بازار شده است. هرچند، حسینی به تازگی ريیس کمیسیون تلفیق بررسی کننده لایحه بودجه سال آینده در مجلس شده و بعید است که شایعه حضور او در وزارت اقتصاد چندان درست باشد و شاید این شایعه برای قیمت‌گذاری بالاتر سهام برخی شرکت‌ها پا گرفته باشد.  به هر حال بودجه سال آینده موارد مرتبط بسیار مهمی برای شرکت‌های بورسی در خود دارد و یک ماه آتی، روزهایی سرنوشت‌ساز برای سهامداران شرکت‌ها و صنایع بزرگ بورسی است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون