• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5408 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲ بهمن

پيشكسوت سرخ‌ها در گفت‌وگو با «اعتماد»:

خيال ما از خط دفاع و دروازه راحت است

عبدي افت كرد چون سلسله مراتب رعايت نشد!

پيشكسوت باشگاه پرسپوليس بعد از برد يك بر صفر اين تيم برابر ذوب‌‌آهن اظهار داشت؛ سرخ‌ها در وضعيت ايده‌آلي قرار دارند و براي رسيدن به عنوان قهرماني بايد همين روند را ادامه دهند.
تيم فوتبال پرسپوليس در جريان هفته شانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران يك بر صفر برابر ذوب‌آهن به برتري رسيد و توانست صدرنشيني خود را در ليگ تثبيت كند. پرسپوليسي‌ها درحالي اين پيروزي با ارزش را به دست آوردند كه سپاهان هم با برتري برابر استقلال قصد داشت فاصله خود را با پرسپوليس كمتر كند اما برد پرسپوليس برابر ذوب‌آهن، فاصله اين تيم را با رقبا در صدر جدول حفظ كرد. نكته مهم ماجرا در اين ديدار گلزني اميد عاليشاه بود كه به عنوان يك هافبك تاثيرگذار روي يك ضربه ايستگاهي توانست گل برتري تيمش را به ثمر برساند. 
حسن خان‌‌محمدي در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره برتري پرسپوليس برابر ذوب‌آهن اظهار كرد: پرسپوليس بازي خوبي را انجام داد و توانست با عملكردي خوب حريف را كنترل كند و برنده بازي شود. فراموش نكنيد ذوب‌آهن هم تيم بسيار خوبي است و در كارهاي تاكتيكي خوب كار مي‌كند. اين تيم بازيكنان خوبي دارد و بازي كردن برابر اين تيم كار ساده‌اي نيست اما پرسپوليس توانست با كارهاي تركيبي خوب روي دروازه حريف موقعيت ايجاد كند و به گل برسد. او در ادامه درباره خط هافبك پرسپوليس هم گفت: پرسپوليس در خط هافبك مشكلي ندارد و بازيكنان تاثيرگذاري در خط هافبك پرسپوليس بازي مي‌كنند. در اين فصل هم خط هافبك و هم خط دفاع پرسپوليس بسيار خوب كار كردند و اجازه نمي‌دادند حريف فرصتي ايجاد كند. از طرف ديگر پرسپوليس در خط دفاع بسيار منسجم است و با هماهنگي كه ميان مرتضي پورعلي‌گنجي و گولسياني ايجاد شده، خط دفاع شاهد عملكرد خوبي از سوي پرسپوليس هستيم. در درون دروازه هم عليرضا بيرانوند به عنوان يك ملي‌پوش واقعا خوب كار مي‌كند و خيال ما از خط دفاع و دروازه‌بان راحت است.
پرسپوليس در اين فصل از نظر مهاجم دچار مشكل بود. در ابتداي فصل گل‌محمدي درخواست جذب يك مهاجم خارجي را داده بود و درنهايت بعد از سه هفته، لوكاديا جذب شد. اين مهاجم هلندي با عملكرد خوبش نشان داد كه بازيكن تاثيرگذاري است و يك كلاس جهاني از يك مهاجم را به نمايش گذاشت. با اين حال لوكاديا پيش از دربي رفت در هفته دوازدهم ايران را ترك كرد و در ادامه قرارداد خود را فسخ كرد. درباره اين موضوع خان‌محمدي مي‌گويد: فكر مي‌كنم باشگاه نمي‌توانست جلوي رفتن لوكاديا را بگيرد. او قصد داشت از ايران برود و الان ديگر نمي‌شد كاري كرد و فقط بايد باشگاه اقداماتي انجام دهد كه از نظر حقوقي باشگاه متضرر نشود و بتواند حق و حقوق خود را بگيرد. 
او همچنين گفت: با رفتن لوكاديا پرسپوليس الان نياز به جذب يك مهاجم خارجي دارد تا تيم از نظر خط حمله مشكلي نداشته باشد. با رفتن لوكاديا بازيكناني در خط دفاع و هافبك براي تيم گلزني كردند تا خلع لوكاديا زياد مشهود نباشد اما حالا كه نيم فصل دوم را آغاز مي‌كنيم پرسپوليس بايد يك مهاجم ششدانگ جذب كند تا در طول فصل تيم دچار مشكل نشود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مهدي عبدي مي‌تواند مهاجم تاثيرگذار پرسپوليس در نيم فصل دوم باشد هم گفت: مهدي عبدي در پرسپوليس شروع خوبي داشت و در داربي و ليگ قهرمانان آسيا عملكرد خوبي داشت اما در اين فصل آمادگي لازم را نداشت. عبدي بايد قدر خودش را بداند و به شرايط ايده‌آل برسد. عبدي واقعا دچار افت شده و در بازي‌ها عملكرد خوبي ندارد. گاهي بازيكن جواني مي‌آيد و در داربي گلزني مي‌كند و در آسيا هم عملكرد خوبي دارد اما به يك‌باره دچار افت مي‌شود. اين افت به خاطر اين است كه سلسله مراتب رعايت نشده و اين بازيكن جوان به يك‌باره وارد تركيب اصلي تيم شده است. عبدي هم همين‌طور در شرايطي كه پرسپوليس مهاجم نداشت به تركيب تيم اضافه شد و خوب هم كار كرد اما الان افت كرده است. مربيان پرسپوليس بايد اين بازيكن جوان را حفظ مي‌كردند. ما شرايط لازم را نداشتيم و در گذشته كمتر به بازيكنان جوان ميدان داده شده بود. با اين حال در بازي‌هاي اخير شرايط تغيير كرد و مدافعان هم در ضربات ايستگاهي آمدند و در امر گلزني كمك كردند. ضربه ايستگاهي يك راه براي گلزني است اما پرسپوليس به بازي شناور از خط دفاع نياز داشت كه الان انجام مي‌شود. در بازي‌هاي پرسپوليس شاهد هستم كه از خط دفاع بازي‌سازي انجام مي‌شود و توپ به هافبك‌ها مي‌رسد و بازيكنان جوان خط حمله هم واقعا خوب كار مي‌كنند. الان تيم شرايط ايده‌آلي دارد و براي قهرماني بايد اين روند را ادامه دهد.
شاگردان يحيي گل‌محمدي در هفته هفدهم روز جمعه مقابل شاگردان جواد نكونام در تيم فولاد قرار مي‌گيرند. ديدار سختي كه مي‌تواند نقش بسزايي در مسير رو به رشد پرسپوليس داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون