• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5408 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲ بهمن

از ماجراي تعرض به 15 نوجوان تا سقوط تيم‌ها و افشاي فايل صوتي

در فوتبال مشهد چه خبر است؟

علي ولي‌اللهي

مدير كل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي در مورد رييس هيات فوتبال استان خراسان رضوي مي‌گويد اظهرمن الشمس است كه احسان اصولي عملكرد قابل قبولي نداشته است. علي‌اكبر هاشمي ‌جواهري در مورد تغييرات در راي هيات فوتبال استان گفته: «تاج اعتقاد دارد اجازه بدهيد مجمع برگزار شود اما من معتقد هستم تا رسيدن زمان برگزاري مجمع براي تغيير اصولي دير است.» تازه اين اظهارنظر قبل از اين بود كه ماجراي تعرض به 15نوجوان در يك باشگاه فوتبال در مشهد رسانه‌اي شود. باشگاهي كه طبق گفته رسانه‌ها بدون داشتن مجوز در مسابقات شركت مي‌كرده. 

اولين‌باري كه نام احسان اصولي به صورت گسترده در رسانه‌ها مطرح شد، برمي‌گردد به دعواي فرهاد حميداوري مالك شهر خودرو با رييس هيات فوتبال استان خراسان رضوي در مورد مالكيت باشگاه. در آن مقطع به دليل مسائل حقوقي و اختلافات پيش آمده ميان مديران باشگاه و هيات فوتبال، باشگاه شهر خودرو كه اصولي و دوستانش آن را پديده مي‌ناميدند در وضعيتي نابسامان قرار داشت. 
اصولي كه از طريق عضويت در شوراي شهر توانسته بود به هيات فوتبال برسد از همان مسير حتي خودش را به عضويت در هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال هم رساند. جايي كه او طبق اعلام رسانه‌ها با اصرار بازي ايران و لبنان در مرحله مقدماتي انتخابي جام جهاني را به مشهد برد و فاجعه بيرون ورزشگاه براي زنان تماشاچي رقم خورد. 
امتياز باشگاه شهرخودرو كه سال پيش به ليگ دسته يك سقوط كرده بود در مرداد به اميد وحدت خراسان منتقل شد. تيمي كه در همان چند بازي ابتداي ليگ با باخت‌هاي دو رقمي در فضاي ورزش خبرساز شد. تا جايي كه شايع شد اين تيم در حال شرط‌بندي در مسابقات است. 
فرهاد حميداوي مالك شهرخودرو آبان امسال گفت هيات فوتبال استان باعث چنين وضعيتي شده است چرا كه آنها اصرار كردند امتياز تيم بايد در استان بماند و در نهايت تيم به شكل اجباري به اميد وحدت واگذار شد. 
مديركل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي در مورد وضعيت تيم و باخت‌هاي اميد وحدت گفت: «ديديد با مسائلي مثل شرط‌بندي چه افتضاحي به بار آمد. تا جايي كه ما پيگيري كرديم و خبر داريم، يك تيم نمي‌تواند در همه مسابقات ۱۰ - ۱۱ گل بخورد.»
ايشان با زير سوال بردن مديريت اصولي در هيات فوتبال استان خراسان رضوي گفت: «اظهر من‌الشمس است كه عملكرد هيات فوتبال عملكرد قابل قبولي نبوده است. زماني كه اصولي به هيات فوتبال آمد، دو تيم در ليگ برتر داشتيم اما الان نه در ليگ برتر و نه در ليگ دسته اول تيم نداريم و واگذاري به افراد ديگر صورت گرفته كه باعث آبروريزي شده است.» نتايج تيم‌هاي فوتبال مشهد در حالي است كه دو تيم فوتسال مشهدي هم در وضعيت بسيار بدي به سر مي‌برند. تيم ركن‌آذين خاورميانه با 87 گل خورده در 22 بازي در انتهاي جدول قرار دارد و فرش‌آرا نيز در منطقه سقوط است. 
حاشيه‌هاي اطراف فوتبال مشهد و رييس هيات فوتبال استان به مسائل مربوط به تيم‌داري و نتايج باشگاه‌ها محدود نشد . 
روز پنجشنبه جلسه مجمع عمومي هيات فوتبال استان خراسان رضوي با حضور مهدي تاج برگزار شد كه حاشيه‌هاي فراواني به دنبال داشت و در نهايت با انتشار فايل صوتي از رييس فدراسيون تبديل به يك رسوايي شد. رسوايي‌اي كه در نتيجه تلاش براي حفظ احسان اصولي به وجود آمد . 
داستان از اين قرار بود كه مديركل ورزش استان در جلسه مجمع عمومي هيات فوتبال شركت نكرد و از آن طرف مهدي تاج به تنهايي راهي اداره كل ورزش استان شد تا با جواهري ديدار كند. در اين بين برخي رسانه‌ها گفتند اصولي به ساختمان اداره كل راه داده نشده در حالي كه دبير هيات فوتبال مدعي است اصولي اصلا به آن جلسه نرفته بوده. بعد از اين جلسه همه خبرنگاران حاضر در هيات فوتبال را بيرون كردند تا مهدي تاج مقابل يك خبرنگار مشخص بنشيند تا او دو تا سوال ديكته‌شده را از رييس فدراسيون فوتبال بپرسد! سوالي در مورد ادامه كار اصولي و اختلاف با اداره كل ورزش استان! اما در اين بين يكي از خبرنگاران با قراردادن ضبط صوت خود در آن محل موفق به ضبط اين مكالمه شد و در نهايت تبديل شد به «فايل صوتي مهدي تاج».
اما تمام اين اتفاقات در مقابل خبري كه غروب جمعه توسط يكي از چهره‌هاي رسانه‌اي استان منتشر و تبديل به بمب خبري روز گذشته شد چندان اهميت نداشت. 
جمعه شب جواد تاری‌بخش مدیر رسانه‌ای سابق تیم شهرخودرو و از فعالان رسانه‌ای مشهد در استوری اینستاگرامش از شکایت خانواده‌های 15 بازیکن نوجوان از مربیان یک باشگاه فوتبال در مشهد به دلیل تعرض خبر داد! 
این استوری به سرعت فضای رسانه‌ای را تحت تاثیر قرار داد و تا روز گذشته بسیاری از مقامات از جمله وزیر ورزش نسبت به آن موضع‌گیری کردند. این در حالی است که هیات فوتبال استان خراسان رضوی و احسان اصولی در نخستین واکنش خود گفتند که از طریق رسانه‌ها از ماجرا با خبر شدند. حال باید دید در روزهای آینده این پرونده به کجا می‌رسد و چگونه با افراد خاطی برخورد می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون