• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5417 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۲ بهمن

سردار تا آستانه مارسي رفت و برگشت

مهاجم ايراني عليه خرافات و بدشانسي

سامان سعادت

سردار آزمون ستاره تيم ملي فوتبال كشورمان بعد از يك دوره ناموفق در بايرن لوركوزن تا آستانه ترك آلمان و رفتن به فرانسه و پوشيدن پيراهن مارسي پيش رفت اما اين اتفاق در لحظه‌هاي آخر كنسل شد. اين خبر را روز گذشته فابريزيو رومانو خبرنگار مشهور نقل ‌و انتقالات فوتبال دنيا به اشتراك گذاشت. رومانو گفت سردار براي پيوستن به مارسي و رقيب مسي و امباپه شدن چراغ سبز نشان داده است اما غروب روز گذشته سردار اعلام كرد انتقال منتفي شده. 

از لحاظ جايگاه و سطح افتخارات چندان نمي‌توان بين مارسي و لوركوزن تفاوت قائل شد. مارسي قهرماني ليگ قهرمانان اروپا را در كارنامه دارد و لوركوزن يك‌بار تا فينال اين رقابت‌ها بالا رفته. هر دو تيم افتخاراتي در سطح كشور خودشان داشته‌اند و اين روزها بايد با قدرت بلامنازع حاضر در ليگ كشورشان بجنگند. مارسي با پاري‌سن‌ژرمن و لوركوزن با بايرن. 
با اين حال در باور عمومي فوتبال‌دوستان جدايي سردار از لوركوزن و پيوستن به مارسي يك نوع عقبگرد براي مهاجم تيم ملي ايران به حساب آمد. سردار آزمون در ابتداي فصل گذشته به صورت رسمي در تركيب اين تيم آلماني به ميدان رفته و هنوز گلي براي آنها به ثمر نرسانده است. اين درحالي است كه بسياري از كارشناسان فوتبال آلمان سردار را يك گزينه عالي براي لوركوزن مي‌دانستند كه مي‌تواند به پيشرفت تيم كمك كند. دليل چنين ديدگاهي هم واضح بود: سردار با يك عملكرد عالي از زنيت روسيه و تيم ملي فوتبال ايران به آلمان مي‌رفت. هيچ كس شكي نداشت كه او يك بازيكن سطح بالاست. 
با اين حال اوضاع در آلمان براي ستاره ايراني خوب پيش نرفته. عدم ثبات در تيم كه درنهايت منجر به بركناري سرمربي تيم و آمدن ژابي آلونسو شد، مصدوميت خود سردار، شرايط جام جهاني و برخي حواشي ديگر بازيكن ايراني را در شرايط افت قرار داد. سردار كم‌كم از تركيب ثابت تيم دور شد و به سوي نيمكت رفت. سردار در آخرين بازي‌هاي تيمش از دقايق ۷۰ به بعد وارد زمين شده است. 
شرايط سردار جوري است كه خرافات مربوط به سندرم لوركوزن براي ايراني‌ها را تداعي كرده است. پيش از سردار سه بازيكن ايراني ديگر به اين تيم آلماني پيوسته بودند و هر سه ناموفق ظاهر شده بودند؛ علي موسوي، داريوش يزداني و مهدي پاشازاده. هنگامي كه سردار مي‌خواست به آلمان برود برخي رسانه‌ها با يادآوري سندرم لوركوزن به شوخي نوشتند كه شايد سردار هم به سرنوشت اين ستاره‌ها مبتلا شود اما اعتماد به نفس بالاي مهاجم تيم ملي به اضافه فضاي مثبت حضور او در تيم جديد باعث شد كه همه حرف‌ها در حد همان شوخي و بازي رسانه‌اي باقي بماند. با اين وجود انگار بايد كم‌كم پذيرفت كه چنين سندرمي وجود دارد. 
طبق اعلام رسانه‌هاي خارجي سردار گزينه اول فرانسوي‌ها نبود. آن‌طور كه گفته مي‌شود مارسي در حال رقابت براي جذب ترم موفي از لوريان با يك قرارداد دايم بود، اما مهاجم نيجريه‌اي با قراردادي ۳۰ ميليون يورويي به نيس خواهد پيوست. گزارش‌ها حاكي از آن است كه مارسي در حال مذاكره بر سر جذب ويتينيا، بازيكن جوان پرتغالي هم بود، اما براگا از قيمت درخواستي ۳۰ ميليون يورويي خود كوتاه نيامد، به همين دليل به نظر مي‌رسد پابلو لونگوريا رييس مارسي و خاوير ريبالتا مدير ورزشي گزينه ارزان‌تري به نام سردار آزمون پيدا كردند كه البته در اين امر هم ناموفق عمل شد. 
حال بايد ديد سردار آزمون در ادامه حضورش در لوركوزن چه عملكردي از خود ارايه خواهد داد و آيا خواهد توانست بر خرافات و بدشانسي پيروز شود يا خير. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون