• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5417 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۲ بهمن

آجورلو ياد برنامه 90 را زنده كرد!

فرافكني به سبك مديران ورزشي و سياسي

آجورلو ياد برنامه 90 را زنده كرد!

بهرام   سرگوسرايي

دوشنبه شب و در برنامه فوتبال برتر، مديرعامل سابق استقلال ياد و خاطره نمايندگان مجلسي كه به عادل فردوسي‌پور حمله مي‌كردند را زنده كرد!

سال‌ها پيش در برنامه ۹۰ و سر ماجراي انتقال امتياز تيم‌هاي پايتخت به چند شهرستان دعواهاي عجيبي بين مجري برنامه و نمايندگان مجلس شكل گرفت. نمايندگاني كه مي‌خواستند براي جمع كردن راي و استفاده ابزاري از فوتبال تيم‌هاي تهران را با حمايت دولت احمدي‌نژاد به شهرستان ببرند روي آنتن زنده تلويزيون با عادل درگير شده و انتقادات فوتبالي او را با برچسب‌هايي نظير «سياه‌نمايي»، «ناراحت كردن خانواده شهدا» يا «تضعيف نظام» و اظهاراتي از اين دست پاسخ مي‌دادند. رويه‌اي فرافكنانه كه البته در آينده‌اي نزديك مشخص شد كه به چه نتايجي رسيد. تمام تيم‌هايي كه به شهرستان رفتند به‌طور كامل نابود شدند و از صحنه فوتبال كنار رفتند از جمله پاس و صبا. 
دوشنبه شب و در برنامه فوتبال برتر تاريخ به نوع ديگري تكرار شد. مصطفي آجورلو مديرعامل پيشين استقلال براي پاسخگويي در رابطه با تقريبا يك سال فعاليت در سمت مديرعاملي آبي‌ها و جواب به انتقادات علي فتح‌الله‌زاده مديرعامل فعلي تيم به برنامه فوتبال برتر رفت. درحالي كه همه انتظار داشتند سردار آجورلو يك بحث فوتبالي داغ با مجري برنامه داشته باشد، ايشان از همان ابتدا فضا را به سمتي برد كه انگار هر كس از او يا ساير مديران ورزشي يا صداوسيما انتقاد كند همكار رسانه‌هاي فارسي‌زبان خارج از كشور است و قصدش سياه‌نمايي و تضعيف نظام! 
نقل به مضمون مثلا آجورلو در ابتداي برنامه گفت يك فرد بهايي در امريكا از من انتقاد مي‌كند و اگر شما هم انتقاد كنيد يعني راه او را مي‌رويد! وقتي بحث صداوسيما و موضوع حق پخش مطرح شد بارها تاكيد كرد من نمي‌خواهم از صداوسيما بابت حق پخش انتقاد كنم چون انتقاد از صداوسيما كار دشمنان است! آجورلو ديگران را هم از چنين انتقادهايي برحذر داشت. مديرعامل سابق استقلال در يك جاي ديگر از صحبت‌هايش گفت همان آدم بهايي كه در امريكا نشسته به خبرنگاران داخل ايران پول مي‌دهد تا مطالبي عليه من بنويسند! او اين پاسخ را در واكنش به سوال مجري برنامه كه پرسيده بود پس اين عدد ۶۰ ميليارد تومان كه مي‌گويند در استقلال گم شده از كجا آمده، گفت!
اينكه يك مديرعامل در سطح يك باشگاه عملكرد خودش را به عملكرد همه ارتباط مي‌دهد و انتقاد از خودش را مصداق زير سوال بردن كل سيستم مي‌داند در نوع خودش واقعا عجيب است! اينكه گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي در مورد مسائل مالي كه عمدتا مبني بر اعداد و ارقامي است كه نهادهاي ذي‌ربط منتشر كرده‌اند را به پول گرفتن خبرنگاران از خارج ارتباط مي‌دهد بسيار تاسف‌آور است. اينكه يك نفر به انتقاد از صداوسيما يا هر نهاد ديگري برچسب بزند و راه را براي هرگونه اصلاح ببندد اصلا قابل قبول نيست. 
قضاوت عملكرد مصطفي آجورلو در استقلال توسط هواداران اين تيم، رسانه‌ها و نهادهاي ذي‌ربط انجام مي‌شود. اينكه فتح‌الله‌زاده راست مي‌گويد يا آجورلو هم با مردم. آجورلو در دفاعياتش همه اتهامات مالي را رد و به گزارش سازمان حسابرسي اشاره كرد. بعد از پايان صحبت‌هاي آجورلو، فتح‌الله‌زاده آمد روي خط و ادعا كرد «اين آقا هرچه مي‌خواست دروغ گفت و فرار كرد!» فارغ از تمام اين بحث‌ها كه امري عادي در همه جاي دنيا هست، آنچه به هيچ عنوان نبايد مورد تهديد واقع شود بستن فضاي انتقاد و سپر قرار دادن كل سيستم به خاطر فرار از پاسخگويي است. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون