• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5417 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۲ بهمن

عضو هيات‌مديره پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

نمي‌دانم چرا از وزير ورزش انتقاد مي‌شود!

دليل شكايت نكردن پرسپوليس از لوكاديا

سامان  زماني

حسين خبيري در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره شرايط باشگاه پرسپوليس بعد از شكست تيم فوتبال اين باشگاه برابر فولاد خوزستان و قبل از بازي حساس مقابل آلومينيوم اظهار كرد: شكست ما برابر فولاد همراه با حواشي عجيبي بود. پرسپوليس الان با وجود آن شكست شرايط خوبي دارد و در صدر جدول قرار دارد. كادر فني ما بهترين كادر فني ايران است و به خوبي تيم را هدايت مي‌كند تا امسال در بهترين شرايط، نتايج خوبي بگيريم. ما بازي به بازي پيش مي‌رويم و مي‌دانيم كه سه امتياز هر بازي چقدر ارزش دارد. ان‌شا‌ءالله با همين شرايط كار را ادامه دهيم و در انتها به قهرماني برسيم. 

او ادامه داد: «در بازي با فولاد، شرايط غيرفوتبالي بر متن بازي غلبه كرد كه فكر مي‌كنم آن حواشي شيريني فوتبال را از بين برد. واقعا تعجب مي‌كنم كه چنين اتفاقاتي در فوتبال ايران رخ مي‌دهد. مسوولان بايد تمهيداتي بينديشند كه شاهد اين مسائل نباشيم. درست است كه در اين بازي ما درگير حواشي شديم اما مهم اين است كه با ادامه اين روند در پايان فصل نتيجه خوبي كسب كنيم. ما از كادر فني خودمان حمايت مي‌كنيم و اجازه نمي‌دهيم كسي به كادر فني تيم ما بي‌حرمتي كند.»
او در ادامه درباره جدايي لوكاديا و آمدن پريرا گفت: «در حوزه نقل و انتقالات باشگاه، بهتر است آقاي درويش صحبت كند، چون همه كارهاي نقل و انتقالات باشگاه در اختيار مديرعامل است. با اين حال مي‌دانم كه با نظر آقاي گل‌محمدي كار نقل و انتقالات انجام مي‌شود. لوكاديا به يك‌باره باشگاه را رها كرد و رفت، اما يك مهاجم برزيلي جذب كرديم تا شرايط‌‌‌مان در خط حمله خوب باشد. آقاي درويش تا به حال در نقل و انتقالات عملكرد خوبي داشته است. به‌طوري كه قبل از آغاز فصل هم بسيار خوب كار كردند و بازيكنان خوبي را به پرسپوليس آوردند. الان هم بحث جذب يك مهاجم خارجي بود، با توجه به تجربيات تلخ گذشته، به دنبال اين بوديم كه بهترين گزينه را به پرسپوليس بياوريم. ما به دنبال اين بوديم كه بازيكني بگيريم كه در شأن پرسپوليس باشد و بتواند به تيم ما كمك كند، چون به هر حال هزينه سنگيني براي بازيكن خارجي پرداخت مي‌كنيم. باشگاه پرسپوليس بسيار بزرگ است و هر كس به اين باشگاه مي‌آيد، بايد به حضور خود افتخار كند. الان هم همه‌ چيز خوب است و تيم ما در بهترين شرايط به كارش ادامه مي‌دهد.»
او در پاسخ به اين سوال كه چرا باشگاه درباره پرونده لوكاديا به فيفا شكايت نمي‌كند؟ گفت: «خيلي از جزييات اين پرونده اطلاع ندارم و آقاي درويش بهترين فردي هستند كه مي‌توانند درباره اين پرونده صحبت كند. اگر لازم به توضيح باشد، مديرعامل باشگاه صحبت مي‌كند تا مواضع باشگاه در اين زمينه مشخص شود. نكته مهم و حايز اهميت اين است كه در اين زمينه باشگاه پرسپوليس همه تلاش خود را مي‌كند كه از حق و حقوق خود دفاع نمي‌كند. ما اجازه نمي‌دهيم حق باشگاه ضايع شود.»
عضو هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره مشكلات مالي اين باشگاه گفت: «متاسفانه پرونده‌هاي زيادي عليه اين باشگاه شكل گرفته و هر روز، يك پرونده جديد شكل مي‌گيرد. بدهي‌هاي گذشته وجود دارد و طلبكاران از باشگاه شكايت مي‌كنند. نكته مهم و حايز اهميت اين است كه در باشگاه پرسپوليس، ما به دنبال يك انضباط مالي هستيم تا در آينده شاهد اين مسائل نباشيم. خدا را شاكريم كه اين روزها، به اين انضباط مالي رسيده‌ايم، اما متاسفانه پرونده‌هاي گذشته كار ما را سخت كرده است. الان بايد همه انرژي و تمركز ما روي اين باشد كه براي آينده برنامه‌ريزي كنيم، اما به جاي آن در حال پيگيري پرونده‌هاي گذشته هستيم. متاسفانه برخي پرونده‌ها آن‌قدر سنگين است كه براي خود ما هم جاي سوال است كه آنها چطور شكل گرفته‌اند، اما طلبكاران پرونده‌ها را به انتها برده و عليه باشگاه حكم گرفتند.»
او در ادامه درباره بحث واگذاري باشگاه پرسپوليس و اينكه قرار است 51 درصد سهام باشگاه به صورت بلوكي واگذار شود هم گفت: «كار بسيار خوبي كه در دولت فعلي در حال انجام است، قابل تقدير خواهد بود. بعد از دهه‌ها اين اتفاق رخ مي‌دهد و ما از آن خوشحال هستيم. روياي هواداران پرسپوليس اين بود كه اين باشگاه خصوصي شود. بسيار خوشحاليم كه اين كار به صورت اصولي در حال انجام است تا باشگاه واگذار شود. قبل از آقاي سجادي، هر كس مي‌آمد، درباره واگذاري باشگاه فقط وعده مي‌داد و بهره‌برداري سياسي خود را مي‌كرد، اما در اين دولت و وزارت آقاي سجادي، كارها در حال انجام است. سازمان خصوصي‌سازي، در تلاش است كه اين مهم انجام شود. جاي تشكر از سازمان خصوصي‌سازي دارد كه كار را پيش مي‌برد. بسيار خوشحاليم به صورت بلوك 51 درصدي، سهام باشگاه واگذار مي‌شود. قطعا حالا كه باشگاه به بخش خصوصي واگذار مي‌شود، مشكلاتي كه در گذشته داشته است را نخواهد داشت، چون يكي از مهم‌ترين ايراداتي كه بر سر مجوز حرفه‌اي داشتيم، همين موضوع مالكيت باشگاه بود. اميدوارم هر كسي كه قرار است سهام باشگاه را بخرد، اهليت لازم را داشته باشد و اين‌گونه نباشد كه بدون پشتوانه براي خريد باشگاه اقدام كند. هر كسي كه مي‌آيد بايد با يك پشتوانه خوب بيايد و شرايط به گونه‌اي باشد كه بتواند باشگاه را از نظر مالي و مديريتي حمايت كند. يكي از محاسن ديگر اين كار اين است كه باشگاه به سمت يك انضباط مالي حركت مي‌كند و قطعا مشكلات مالي گذشته را نخواهد داشت. در اين شرايط مي‌توانيم براي كسب مجوز حرفه‌اي اقدام كنيم تا بعد از يك‌سال محروميت، به ليگ قهرمانان آسيا برگرديم. در اين زمينه بايد به آقاي دكتر سجادي خسته نباشيد گفت كه پيگيري‌هاي لازم را انجام دادند تا واگذاري باشگاه محقق شود. هم دولت و هم سازمان خصوصي‌سازي در جهت واگذاري باشگاه، اراده داشتند و الان تلاش‌هاي آنها نتيجه مي‌دهد. اراده و تلاش‌هاي مسوولان براي واگذاري باشگاه، بسيار صادقانه بود و اميدواريم پرسپوليس بتواند از ظرفيت‌هاي خود استفاده كرده و تمام حق و حقوق خود را وصول كند. قطعا بعد از خصوصي‌سازي احقاق حق باشگاه، راحت‌تر انجام خواهد شد. پرسپوليس بايد مثل يك باشگاه خصوصي، درآمدزا و حرفه‌اي اداره شود. قطعا باشگاه بايد هم در بعد تشكيلاتي و هم در بعد فني، در بالاترين درجه اداره شود. مطمئن باشيد با اين شرايط هواداران هم بسيار خوشحال خواهند بود.»
عضو هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس درباره انتقاداتي كه برخي نمايندگان مجلس خطاب به حميد سجادي، وزير ورزش و جوانان مطرح مي‌كند، گفت: «چون شناخت قديمي از آقاي دكتر سجادي دارم، احساس مي‌كنم حجب و حياي او اجازه نمي‌دهد پاسخ برخي انتقادات را بدهد. او با يك روحيه قهرماني و پهلواني كارش را ادامه مي‌دهد و متاسفانه با چالش‌هاي زيادي روبه‌رو است. متاسفانه برخي اين چالش‌ها را با بي‌انصافي تمام ايجاد مي‌كنند. من حدود 23 سال در ورزش هستم و مي‌دانم كه كار در اين حوزه چقدر سخت است. آقاي سجادي قهرمان ملي است و الان هم براي ورزش كشور زحمت مي‌‌كشند و مي‌خواهند ورزش ايران به اعتلا برسد. او همه تلاشش را انجام داده تا ورزش ايران بدون كوچك‌ترين كم و كاستي كار كند. هنوز هم برخي ركوردهاي آقاي سجادي در دوره‌اي كه ورزش مي‌كردند، شكسته نشده است. آقاي سجادي يك روحيه ورزشي دارد و متاسفانه وارث مشكلاتي است كه در گذشته ايجاد شده است. ما بايد به دنبال حل آن مشكلات باشيم. من نمي‌دانم برخي نمايندگان كه به سجادي انتقاد مي‌كنند، دليل و منطق‌شان چيست. برخي انتقادات كه مطرح مي‌شود، صرفا به فوتبال ارتباط دارد و در حوزه اختيارات آقاي سجادي نيست. براي من عجيب است كه از يك طرف مي‌آيند و مي‌گويند فوتبال خصوصي است و از يك طرف مي‌گويند وزير در كار فدراسيون دخالت نمي‌كند. وقتي فوتبال مشكل دارد، بايد از متوليان امر اين حوزه پاسخ بخواهيد نه اينكه وزير ورزش را مجبور كنيد تا در فوتبال دخالت كند. اين رفتارها درست نيست. آقاي سجادي از وقتي آمده‌اند، همه تلاش خود را كردند تا بهترين نتيجه را ورزش ايران به دست بياورد. من دليل مواخذه‌هايي كه از سوي برخي نمايندگان مجلس مي‌شود را نمي‌دانم. متاسفانه برخي نمايندگان مجلس به خاطر محقق نشدن خواسته‌هاي شخصي‌شان از آقاي سجادي، انتقاد مي‌كنند. اين دوستان مي‌خواهند دخالت كنند تا افراد نزديك به خود را در جاهاي مختلف مشغول به كار كنند.»

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون