• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5421 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۸ بهمن

مشورت فدراسيون با ملي‌پوشان

ستاره تيم ملي جواد نكونام را به فدراسيون پيشنهاد داد!

اعتمادآنلاين

يكي از ستاره‌هاي تيم ملي يك مربي ايراني را به رييس فدراسيون فوتبال براي نشستن روي نيمكت تيم ملي پيشنهاد داده است در حالي كه برخي بازيكنان بر گزينه خارجي اتفاق نظر دارند.

به گزارش اعتمادآنلاين، فوتبال ايران روزهاي حساسي را سپري مي‌كند و در شرايطي كه همه رقباي ايران در آسيا، تكليف نيمكت خود را مشخص كرده‌اند، فدراسيون فوتبال ايران هنوز به دنبال انتخاب يك گزينه براي هدايت تيم ملي ايران است. در روزهاي اخير مهدي تاج در آخرين مصاحبه خود درباره انتخاب سرمربي تيم ملي گفته است: «در اين زمينه نيز ضرورت‌هايي وجود دارد كه ما آنها را دنبال خواهيم كرد و اين مساله يكي از اولويت‌هاي اصلي فدراسيون فوتبال است.» او درباره مطرح شدن برخي گزينه‌ها و طي شدن روند گذشته و نگراني‌ها بابت تكرار ماجراي ويلموتس گفت: «اخيرا ديدم در فضاي مجازي گزينه‌اي مطرح شده و بسياري در مورد آن اظهارنظر كرده‌اند در حالي كه از طريق فدراسيون فوتبال هيچ مذاكره‌اي با او انجام نشده بود.» نيمكت تيم ملي فوتبال ايران در حالي بدون سرمربي مانده است كه نزديك به دو ماه از حذف تيم ملي ايران از جام‌جهاني قطر مي‌گذرد و فدراسيون فوتبال هم رسما از پايان همكاري با كي‌روش خبر داده است. با اين حال بررسي صحبت‌هاي تاج نشان مي‌دهد با توجه به شرايط قيمت دلار در ايران، تمايل به انتخاب مربي ايراني بيشتر از گذشته است. حتي وزير ورزش نيز در اظهارنظري اعلام كرده گزينه داخلي براي هدايت تيم ملي مناسب‌تر است. البته در اين بين برخي مربيان نظير علي دايي و يحيي گل‌محمدي با توجه به مواضعي كه داشته‌اند از گزينه‌هاي فدراسيون فوتبال خارج شده‌اند و الان فقط چند نام ايراني پيش روي فدراسيون فوتبال قرار دارد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد يكي از اعضاي هيات‌رييسه در هفته‌هاي اخير مذاكرات ابتدايي را با امير قلعه‌نويي انجام داده اما فعلا دو طرف به توافق نهايي نرسيده‌اند. از آنجا كه قلعه‌نويي قراردادي سنگين با باشگاه گل‌گهر سيرجان دارد، اين موضوع يكي از موانع حضور او روي نيمكت تيم ملي ايران است. از طرف ديگر او خواستار قراردادي بلندمدت شده كه اين شرط هنوز مقبول فدراسيون فوتبال واقع نشده است. فدراسيون فوتبال به دنبال اين است كه با سرمربي ايراني تيم ملي تا پايان جام‌ ملت‌هاي آسيا قرارداد ببندد و در صورت كسب نتايج مورد انتظار قرارداد او تمديد شود.
چند روز پيش روزنامه اعتماد در گزارشي اختصاصي افشا كرد بازيكنان تيم ملي به خاطر اينكه فدراسيون در زمينه انتخاب سرمربي با آنها مشورت نمي‌كند و هيچ اطلاعاتي در اختيارشان قرار نمي‌دهد، ناراحت هستند.
به دنبال آن گزارش حالا از فدراسيون فوتبال خبر مي‌رسد برخي اعضاي فدراسيون كه نقش تعيين‌كننده‌اي در انتخاب سرمربي تيم ملي دارند، با برخي بازيكنان تيم ملي هم صحبت كرده‌اند تا نظر آنها را در مورد انتخاب سرمربي تيم ملي جويا شوند. در اين بين يكي از بازيكنان تيم ملي نام جواد نكونام را به ميان آورده و گفته است او با توجه به ديسيپليني كه دارد، توانايي مديريت رختكن تيم را دارد. از طرف ديگر برخي ديگر از بازيكنان هنوز به گزينه خارجي نظر دارند و اظهارنظري درباره گزينه ايراني نكرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها