• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5425 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۴ بهمن

خبر

از سوي دادستان كل كشور صورت گرفت 

تشريح تفاوت عفو اخير با عفوهاي گذشته

دادستان كل كشور با اشاره به عفو اخير رهبري گفت: تفاوت اين عفو با عفوهاي گذشته در اين بود كه علاوه بر محكومين عمدي، زندانيان حوادث اخير را هم مشمول و حتي متهمان هم در اين گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسيار گسترده شد.
به گزارش ايسنا، محمدجعفر منتظري با حضور در مجموعه زندان مركزي اصفهان از خوابگاه‌ها، كارگاه‌هاي بنياد تعاون و اشتغال زندانيان در اين زندان بازديد كرد.
در اين بازديد مددجويان به تشريح روند نگهداري و محاكمه قضايي خود پرداختند و به صراحت از نوع برخورد، رسيدگي‌هاي قضايي، اسكان، پذيرايي، ملاقات و در كل نوع رفتار كاركنان در زندان‌ها ابراز رضايت و قدرداني كردند.
دادستان كل كشور در اين ديدارها با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبري و بالاخص عفو زندانيان اغتشاشات اخير از زندانيان خواست كه پس از آزادي و بازگشت به جامعه در راه خدمت به نظام و مردم گام بردارند. وي سپس از مجموعه كارگاه‌هاي اشتغال و حرفه آموزي بنياد تعاون در مجاورت زندان مركزي بازديد و با مددجويان شاغل در اين مجموعه نيز ديدار و گفت‌وگو كرد. دادستان كل كشور كه در سفري سه‌روزه مهمان مديران و مجموعه قضايي استان اصفهان بود، در آيين آزادي زندانيان مشمول عفو گسترده مقام معظم رهبري حضور يافت. وي با اشاره به عفو اعطايي رهبر انقلاب گفت: بنده به نوبه خود از رهبر حكيم انقلاب تشكر مي‌كنم كه در آستانه پيروزي بزرگ انقلاب با اين عفو، عيدي ارزشمندي را به ملت ايران و خصوصا افرادي كه در اثر اشتباه و غفلت گرفتار زندان شدند، به درخواست رييس قوه قضاييه و مطالبات جامعي كه شده بود، اين لطف و محبت را ارايه فرمودند.دادستان كل كشور با اشاره به نوع عفو اعطا شده گفت: فرآيند دادرسي كه طي شود و جرم هر فردي به اثبات برسد، به موجب قانون محكوم مي‌شود و بايد مجازات شود.
وي ادامه داد: در قانون اساسي حق عفو به رهبري انقلاب داده شده كه به درخواست رييس قوه قضاييه با فرآيندي كه طي مي‌شود؛ اگر مصلحت بدانند افراد مجرم و محكوم را عفو كنند.
منتظري در بيان نوع عفو در كشور گفت: در كشور ارايه عفو به ۲ روش است؛ يكي عفو مصداقي كه در طول سال و ايام، رضايت‌هاي مختلف با ارايه ليست و مشخصات فرد توسط رياست قوه قضاييه پيشنهاد مي‌شود و يكي هم عفو معياري است كه طي فرآيندي توسط قوه قضاييه درخواست مي‌شود و معيارهايي را انتخاب مي‌كنند كه دامنه آن گسترده و فراگير است و به مراتب بيشتر از حبس مصداقي و تعيني است.
دادستان كل كشور تصريح كرد: تفاوت اين عفو با عفوهاي گذشته در اين بود كه علاوه بر محكومين عمدي، زندانيان حوادث اخير را هم مشمول و حتي متهمان هم در اين گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسيار گسترده شد.
وي ضمن قدرداني از حضور خيرين در اين آيين گفت: از همه كساني كه در طول سال در جهت كمك و مساعدت به محكومين در زندان‌ها تلاش مي‌كنند، تشكر  مي‌كنم.
دادستان كل كشور در ادامه سخنانش توصيه‌هايي نيز به جوانان بازداشت شده حوادث اخير هم داشت و از آنها خواست تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگيرند، چراكه براي انسان تلخ است كه جوانان به جاي اينكه در دانشگاه يا كار باشند و چون سرمايه‌هاي كشور هستند، مورد غفلت قرار بگيرند. منتظري ادامه داد: يك نكته مهم در عفو رهبري انقلاب اين است كه اين افرادي كه كشته‌سازي كرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و بايد در پيشگاه قانون و مردم جوابگو باشند. منتظري گفت: دوست داريم كسي به زندان نيفتد اما اگر اين اتفاق براي او رخ داد، زندان محلي براي آموزش او باشد. دادستان كل كشور با قدرداني از سازمان زندان‌ها تصريح كرد: از همكاران در سازمان زندان‌ها كه با همه محدوديت‌ها و مشكلات تلاش مي‌كنند تا زندانيان پس از بازگشت از زندان، افراد موثري در خانواده و جامعه باشند، تشكر مي‌كنم.


تاكيد رييسي بر اجراي قانون حجاب

رييس‌جمهوري با تشكر از عموم بانوان كه با پايبندي به موازين شرعي و قانوني در اصلاح فضاي عمومي مشاركت و همكاري دارند، بر ضرورت توجه به قانون به عنوان يك اصل مورد تفاهم اجتماعي در مساله مهم حجاب تاكيد كرد. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي در جلسه عصر يكشنبه هيات دولت با تجليل از حضور گسترده و پرشور مردم در جشن چهل و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد: حضور باشكوه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن نشانگر دلبستگي و پيوستگي ملت با نظام اسلامي و آرمان‌هاي انقلاب بود كه توطئه‌ها و فتنه‌هاي دشمنان را خنثي و نقش برآب كرد. رييس‌جمهوري با تشكر از عموم بانوان كه با پايبندي به موازين شرعي و قانوني در اصلاح فضاي عمومي مشاركت و همكاري دارند، گفت: در موضوع حجاب همه دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي موظفند با تبيين رويكرد اقناعي به گسترش فضاي عفيفانه كمك و با توليد محتوايي مناسب به وظيفه اجتماعي خود عمل كنند. رييسي بر ضرورت توجه به قانون به عنوان يك اصل مورد تفاهم اجتماعي در مساله مهم حجاب تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون