• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5428 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۷ بهمن

جوابیه استانداری آذربایجان غربی به گزارش «حال خوی خوش نیست»

جناب آقاي حضرتي
مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد
با سلام و احترام
نظر به انتشار مطلبي با عنوان «حال خوي خوش نيست» در آن روزنامه در مورخ 18/11/1401، توضيحات استانداري آذربايجان غربي درخصوص مطلب مطرح شده ارايه مي‌شود.
لطفا ترتيبي اتخاذ فرماييد اين توضيحات براي آگاهي مخاطبان شريف، طبق ماده 23 قانون مطبوعات، به نحو متناسب منتشر شود؛ 
باسمه تعالي
به اطلاع مخاطبان عزيز مي‌رساند به دنبال وقوع زمين لرزه 5.9 ريشتري در شهرستان خوي كه موجب مرگ سه تن از هموطنان‌مان و نيز مصدوميت 1167 نفر شد 2 هزار و 120 واحد مسكوني دچار تخريب كامل شد. برابر ارزيابي‌هاي صورت گرفته 11 هزار و 100 واحد مسكوني نيز نيازمند تعميرات شناسايي شده است. 
در گزارش منتشره در اين روزنامه وضعيت مناطق زلزله‌زده در روز پنجم پس از وقوع زلزله بيان شده كه بايد به اطلاع نويسنده محترم و مخاطبان عزيز رساند، در همان سه روز پس از زلزله بيش از 10 هزار تخته پتو در بين زلزله‌زدگان توزيع شد و اينكه همه مردم شب را در سرماي بيرون بدون پتو و چادر سپري مي‌كردند دور از انصاف است. 
در همان لحظات نخست پس از زمين لرزه گروه‌هاي امدادي و درماني در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند و به دنبال دستورات رياست محترم جمهوري روند امدادرساني با سرعت پيگيري شد. با اذعان به كم و كاستي‌هاي اوليه در لحظات نخست پس از زمين‌لرزه كه عمدتا ناشي از تجمع مردم براي دريافت خدمات بود و عذرخواهي از مردم شريف و نجيب شهرستان خوي، توزيع بيش از 40 هزار دستگاه چادر با بسيج همه امكانات به ويژه همكاري جمعيت هلال‌احمر و نهادهاي نظامي و انتظامي، 110 اردوگاه اسكان اضطراري در شهرستان ايجاد شد و حضور گروه‌هاي جهادي و مردمي و نيز مشاركت درخشان نيروهاي مسلح در برقراري امنيت و نيز توزيع اقلام امدادي و معيشتي از نكات برجسته امدادرساني به‌شمار مي‌رود.
با پايان يافتن اسكان اضطراري، ١٦٠ هزار تخته پتو، ٤٧ هزار تخته موكت، ١٥ هزار دستگاه وسايل گرمايشي در مناطق زلزله‌زده توزيع شده است.
همچنين 120 هزار بسته غذايي 72 ساعته توسط جمعيت هلال‌احمر توزيع و با تلاش و همراهي مردم، خيرين، موكب‌ها، نهادهاي نظامي و جهادي، بيش از 80 هزار غذاي گرم به صورت روزانه در بين زلزله‌زدگان توزيع مي‌شود.
با نگاه ويژه رييس‌جمهور محترم و اعضاي هيات دولت، 3500 ميليارد تومان كمك‌هاي بلاعوض و تسهيلات براي بازسازي مناطق زلزله‌زده شهرستان خوي تصويب شد،به‌طوري كه براي هر واحد مبلغ 60 ميليون تومان كمك بلاعوض و براي مناطق شهري 300 ميليون تومان و مناطق روستايي 250 ميليون تومان تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.
دو استان آذربايجان شرقي و زنجان به عنوان استان‌هاي معين براي زلزله شهرستان خوي توسط بنياد مسكن معرفي شدند كه با استفاده از امكانات و ماشين‌آلات اين دو استان، آواربرداري و ساخت و ساز مناطق آسيب‌ديده به زودي آغاز خواهد شد.
هيات دولت 30 ميليون تومان كمك بلاعوض و 40 ميليون تومان نيز تسهيلات قرض‌الحسنه براي هر واحد جهت تعميرات اختصاص داد.با توجه به تخريب 5500 واحد دامي در مناطق روستايي شهرستان خوي، 20 ميليون تومان كمك بلاعوض و 30 ميليون تومان نيز تسهيلات قرض‌الحسنه براي بازسازي اين واحدها مصوب شد. 
امهال 6‌ماهه وام پرداختي به زلزله‌زدگان و پرداخت كمك بلاعوض و تسهيلات بانكي به لوازم‌خانگي 3هزار واحد مسكوني نيز در جلسه هيات دولت مورد تصويب قرار گرفت.
روند ارايه خدمات به مردم مناطق زلزله‌زده متوقف نشده و با توجه به حضور مستمر و شبانه‌روزي دولت و گروه‌هاي مردمي، اين خدمت با ارايه امكانات لازم تداوم دارد و به‌طور قطع حضور رياست محترم جمهوري، معاون اول محترم رييس‌جمهور، وزير محترم كشور و ديگر وزرا در مناطق زلزله‌زده بيانگر اهميت موضوع براي دولت مردمي بوده است كه همواره خود را در كنار مردم مي‌داند. مردم زلزله‌زده شهرستان خوي و ملت ايران عزيز اطمينان خاطر داشته باشند تا اتمام آخرين واحد مسكوني آسيب‌ديده و روشن شدن دوباره چراغ اميد در مناطق زلزله‌زده در كنار مردم هستيم و از هيچ تلاشي دريغ نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون