• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5437 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۹ اسفند

بازي عجيب تاج با مربيان داخلي

سانچز و نكونام گزينه نهايي فدراسيون هستند!

در شرايطي كه فدراسيون تقريبا از نصف مربيان ليگ برتر براي نشستن روي نيمكت تيم ملي برنامه خواسته بود، كانديداها يكي پس از ديگري از انتخاباتي كه به‌زعم خيلي‌ها يك بازي است كنار كشيدند تا رقابت هماني شود كه تا حدود زيادي قابل پيش‌بيني بود. 
به احتمال فراوان از بين جواد نكونام كه چهار روز قبل از بازي حساس فولاد با الهلال قيد ادامه همكاري با فولاد را زد و فليكس سانچز مربي اسپانيايي سابق تيم ملي قطر، يك نفر مربي تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا خواهد بود. اما گزينه آخري كه قيد ارايه برنامه به فدراسيون فوتبال را زد حسين فركي بود كه يكشنبه شب اين خبر را اعلام كرد. در گزارش امروز «اعتماد» به آخرين وضعيت سكان هدايت تيم ملي كشورمان پرداختيم. 

قلعه‌نوعي شانس داشت اما نپذيرفت
امير قلعه‌نوعي به واسطه سال‌ها حضور در فوتبال ايران و همچنين كسب نتايج خوب در رده باشگاهي يكي از شانس‌هاي هدايت تيم ملي كشورمان بود‌. اما امير در يك استوري كه در صفحه شخصي خود قرار داد اعلام كرد در شرايطي كه دايي و گل‌محمدي در ليست انتخابي مربيگري كشورمان نيستند ترجيح مي‌دهد وارد بازي فدراسيون نشود و قيد همكاري احتمالي با تيم ملي را زد‌. در بين گزينه‌هاي داخلي منهاي نكونام، امير قلعه‌نوعي داراي شانس بود كه عطاي برنامه دادن و شايد نشستن روي نيمكت تيم ملي را به لقايش بخشيد‌.

فركي بازي فرماليته را رد كرد
حسين فركي آخرين فردي بود كه در بين كانديداهاي ايراني با تنظيم بيانيه‌اي اعلام كرد وارد بازي كه مي‌داند در انتها شانس برنده شدن در آن صفر است، نمي‌شود! فركي كه در ابتدا از دعوت فدراسيون براي ارايه برنامه تمجيد كرده بود خيلي زود متوجه شد شانسي براي هدايت تيم ملي در جام ملت‌ها ندارد و خواستن برنامه از بعضي كانديداها ازجمله خودش فرماليته است. به اين ترتيب با درك اوضاع پا پس كشيد.

بوي كي روش روي نيمكت تيم ملي مي‌آيد
با تاييد تاج يكي از گزينه‌هاي خارجي كه شانس دارد، فيلكس سانچز است. مربي اسپانيايي كه در جام جهاني مربي قطر بود اما جايش را به كي‌روش داد و حالا اين شانس را دارد جانشين كي‌روش در تيم ملي كشورمان شود! گزينه ايراني فدراسيون هم باتوجه به انصراف قلعه‌نوعي و عدم تمايل به همكاري با دايي و گل‌محمدي، جواد نكونام است و بس. يكي از شاگردان مورد اعتماد كي‌روش كه قرار بود در جام‌جهاني به عنوان دستيار در كنار مربي پرتغالي كار كند اما نفر دوم بودن را نپذيرفت و حالا هم بيشترين شانس در بين گزينه‌هاي ايراني را دارد. 
روز گذشته مهدي تاج با اظهاراتي نامشخص و تاحدودي متناقض گفت مردم مربي خارجي مي‌خواهند اما ما براي پرداخت پول مربي خارجي دچار مشكليم! او در جايي از اظهاراتش گفت اگر مربي داخلي نشد از مربي خارجي استفاده مي‌كنيم و در بخش ديگري در مورد مشكل پرداخت پول به مربي خارجي گفت: «ما بايد از بحث انتقال پول مطمئن شويم و اگر اين اطمينان حاصل نشود، قطعا سراغ گزينه داخلي مي‌رويم!»
در كنار اين اظهارات آنچه مشخص شده و توسط منابعي در فدراسيون به خبرنگار روزنامه اعتماد رسيده، اين است كه تا اين لحظه سانچز و نكونام دو گزينه نهايي فدراسيون هستند كه به نظر مي‌رسد يكي از اين دو‌ هدايت مهم‌ترين تيم ‌ملي كشورمان را برعهده‌ خواهد گرفت. در اين مسير مسائلي كه مهدي تاج مطرح كرده چندان محلي از اعراب ندارد و به نظر مي‌رسد همه‌ چيز يك روند از پيش تعيين شده بود و مربيان داخلي هم با علم به اين موضوع كنار كشيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون