• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5440 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۳ اسفند

گزارش اختصاصي «اعتماد» از نيمكت‌ تيم‌هاي ملي زنان

فشار روي «منظمي» براي انتخاب گزينه‌هاي خاص!

سامان سعادت

 

درحالي كه نايب‌رييس زنان فدراسيون فوتبال مشغول بررسي گزينه‌هاي احتمالي براي هدايت تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال زنان ايران است، افرادي در محل‌هاي غيرمرتبط به دنبال رساندن گزينه‌هاي خودشان به نيمكت تيم‌هاي ملي دختران هستند. 
بحث دخالت نهادها و مقامات در ساختار فدراسيون فوتبال و حتي تصميمات فني سال‌هاست كه در ورزش كشور وجود داشته است. در آخرين نمونه طبق اطلاعاتي كه به خبرنگار روزنامه اعتماد رسيده اين دخالت‌ها در مورد انتخاب سرمربيان تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال زنان ايران صورت گرفته است.  فوتبال زنان ايران به واسطه حاشيه‌هاي باور نكردني كه شهره موسوي نايب‌رييس اسبق فدراسيون فوتبال داشت مدت‌ها به حال خود رها شده بود. مهدي تاج رييس فدراسيون هم كه با انبوهي از توصيه‌ها و فشارها براي انتخاب اشخاص خاص براي اين سمت مهم مواجه بود هر روز انتخاب نايب‌رييس زنان فدراسيون فوتبال را پشت گوش مي‌انداخت.  درنهايت روز ۳ اسفند تاج سرپرست نايب‌رييسي بانوان فدراسيون فوتبال را معرفي كرد: مريم منظمي با سابقه حضور در فدراسيون‌هاي دووميداني، وزنه‌برداري و كشتي و البته بدون تجربه كار در فوتبال به ساختمان سئول آمد تا فوتبال زنان ايران بعد از مدت‌ها بلاتكيلفي به سمت آرامش حركت كند. 
مريم منظمي در حالي سمت نايب‌رييسي فوتبال زنان فدراسيون را پذيرفت كه بايد انتخاب سرمربيان تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال زنان را با توجه به برنامه فشرده سال بعد و اهمالي كه در اين زمينه صورت گرفته بود در اولويت قرار مي‌داد. تيم ملي فوتبال زنان ايران بعد از اتمام قرارداد مريم آزمون بدون سرمربي مانده بود و فروزان سليماني نيز وضعيت مبهمي براي ادامه همكاري با فدراسيون داشت. 
طبق اطلاعاتي كه خبرنگار روزنامه اعتماد از فدراسيون فوتبال به دست آورده در حالي كه منظمي مشغول بررسي گزينه‌هاي موردنظر بود به او اطلاع داده شده است كه تنها گزينه‌هاي موجود براي هدايت تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال زنان همان گزينه‌هاي سابق يعني مريم آزمون و فروزان سليماني هستند. به بيان ساده‌تر به منظمي گفته شده اختياري براي انتخاب سرمربيان تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال زنان ندارد! طبق شنيده‌هاي غيررسمي اين تذكر به نايب‌رييس فدراسيون فوتبال از مرجعي بالاتر از رييس فدراسيون صورت گرفته است.
مساله توصيه گزينه خاص به فدراسيون در تيم‌هاي ملي در همين يك سال گذشته چندين بار اتفاق افتاده است. در بحث اخراج اسكوچيچ و بازگرداندن كي‌روش رسما ردپاي نهاد رياست‌جمهوري و برخي چهره‌هاي سياسي ديده شد. در مورد تيم ملي زنان هم دقيقا اين اتفاق افتاده بود. مريم ايراندوست سرمربي موفق تيم ملي زنان ايران كه موفق شد دختران كشورمان را براي نخستين‌بار راهي جام ملت‌هاي آسيا كند با «تماسي از طرف نهادهاي بالا» بركنار شد و جاي خود را به مريم آزمون داد. ايراندوست اخيرا در مصاحبه‌اي اين مساله را تاييد كرده است. ايراندوست به ورزش سه گفت: «وقتي از مسابقات جام ملت‌هاي آسيا برگشتيم، بهتر بود به من بگويند كه خانم ايراندوست به دليل كسب نتايج ضعيف شما را بركنار مي‌كنيم. هر چند كه ما در اوج كرونا و با بازيكنان ناآماده در اين مسابقات حاضر شديم. اما فدراسيون در آن زمان با من توافق كرد و درست دو روز پيش از برگزاري اردو همه ‌چيز تغيير كرد. دقيقا حرف‌هاي آقاي كامراني‌فر در گوش من است كه به من گفت دستور از بالا آمده كه شما نباشي.»
حال بايد منتظر ماند و ديد كه در روزهاي آينده منظمي چه تصميمي براي هدايت تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال زنان ايران خواهد گرفت. او كه در سوابق خود نشان داده كاراكتر مستقلي دارد در حال حاضر با شرايط خاصي مواجه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون