• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5440 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۳ اسفند

گزارش اختصاصي «اعتماد» از مربي احتمالي تيم ملي فوتبال ايران

سانچز و تيم ملي، نهايي مي‌شود؟

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، رسانه‌هاي عراق گزارش دادند بازي تيم ملي اين كشور با تيم ملي فوتبال كشورمان كه قرار بود در هفته اول فروردين در تهران برگزار شود، لغو شد. البته اين خبر تا اين لحظه (‌ظهر جمعه) به‌طور رسمي به فدراسيون ايران اعلام نشده اما با توجه به اينكه تيم ملي كشورمان حاضر نيست در فيفا دي پيش‌رو در خارج از ايران بازي كند و بنا بر اصرار عراقي‌ها كه خواهان بازي در بغداد هستند بايد به فكر انجام يك بازي تداركاتي ديگري باشيم.


ايران فقط در تهران با عراق بازي مي‌كند
جمعه هفته پيش بود كه فدراسيون فوتبال در خصوص كانفرميشن مكان بازي به فدراسيون عراق نامه زد و قرار بود كه عراقي‌ها تا پايان هفته گذشته پاسخ فدراسيون فوتبال را بدهند تا چنانچه پاسخ‌شان مثبت بود مقدمات حضور تيم ملي اين كشور فراهم ‌شود، اما‌ در حالي كه هنوز پاسخي از جانب فدراسيون عراق به ‌فدراسيون كشورمان ارسال نشده رسانه‌هاي عراقي از لغو‌ اين ديدار خبر دادند. با اين حال فدراسيون فوتبال هنوز منتظر اعلام رسمي فدراسيون عراق است. آنچه مشخص است تيم ملي كشورمان در فيفا دي پيش‌رو فقط حاضر است در تهران به مصاف عراق برود و فعلا برنامه‌اي براي سفر به بغداد ندارد.
بازي با روسيه قطعي است 
حضور وزير ورزش روسيه‌ در تهران فرصتي بود تا فدراسيون فوتبال كشورمان تفاهمنامه بازي دوستانه با تيم ملي روسيه را با وزير ورزش آن كشور به امضا برساند. به اين ترتيب ملي‌پوشان كشورمان در نوروز به مصاف روسيه خواهند رفت.
هفته موعود فرا رسيد 
وارد هفته‌اي شديم كه فدراسيون فوتبال قرار است تكليف مربي تيم ملي كشورمان را مشخص كند. پيگيري‌هاي خبرنگار «اعتماد» نشان مي‌دهد مذاكرات نهايي و فشرده با فليكس سانچز، سرمربي اسپانيايي سابق تيم ملي قطر در حال انجام است و اگر اتفاق خاصي نيفتد اين خبر به صورت رسمي از جانب فدراسيون فوتبال هم تاييد مي‌شود‌. پيش‌تر هم نام سانچز به عنوان رقيب نكونام به عنوان اصلي‌ترين گزينه هدايت تيم ملي مطرح شده بود كه اين مساله از جانب برخي رسانه‌ها تكذيب شد. با اين حال پيگيري‌هاي «اعتماد» از منابع نزديك نشان داد سانچز همچنان يك گزينه بسيار محتمل است. آنچه محرز است اين هفته براي انتخاب مربي تيم ملي بسيار سرنوشت‌ساز است و شانس سانچز بيشتر از ساير گزينه‌ها.
عذرخواهي عجيب تاج!
در روزهاي گذشته اخباري مبني بر دلخوري مربيان ايراني كه نامزد نشستن روي نيمكت تيم ملي بودند، از روند انتخاب سرمربي منتشر شد. مهدي تاج در نشست هفتگي اعضاي كارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامي در اين رابطه گفت: «ما در فدراسيون فوتبال با جديت پيگير اين موضوع هستيم و جلسه مهمي با اعضاي هيات رييسه داشتيم كه در آنجا تصميم گرفته شد طي همين هفته، فرد مورد نظر را معرفي كنيم. ترجيح ما اين است كه يك چهره شاخص داخلي را براي هدايت تيم ملي معرفي كنيم به شرطي كه اين مربي بتواند با نظم و انضباط كامل امور محوله را به انجام برساند. فردي كه واجد شرايط، توانمند و داراي كارنامه قابل قبول باشد. با اين وجود موضوع مربي خارجي هم هنوز مطرح است و نهايتا ما تا بيستم اسفندماه سرمربي تيم ملي را معرفي خواهيم كرد. در اينجا جا دارد از مربيان داخلي خوبي كه طي اين روزها نام آنها مطرح شد و دلخوري‌هايي كه به وجود آمد، عذرخواهي كنم.»اينكه چرا تاج بايد در يك محفل سياسي حضور پيدا كند و در مورد انتخاب سرمربي تيم ملي اظهارنظر كند باعث بروز حواشي و گمانه‌زني‌هاي زيادي شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون