• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5440 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۳ اسفند

پرسپوليسي‌ها چطور آقاي گل فعلي ليگ را از دست دادند؟

پاسخ منفي مديران سرخ به يحيي به ضرر پرسپوليس شد

يكي از عجايب ليگ ما صدرنشيني رضا اسدي هافبك تراكتور در بين گلزنان برتر فصل جاري است. اسدي تا اين لحظه با پيراهن قرمزرنگ تيم تبريزي ۸ گل به ثمر رسانده و با يك گل بيشتر نسبت به شهريا مغانلو و عارف رستمي آقاي گل ليگ برتر فوتبال به حساب مي‌آيد! اينكه ۲۱ هفته از بازي‌هاي فصل سپري شده و آقاي گل فعلي ما يك هافبك با فقط ۸ گل زده است نشان از فقر مهاجم در فوتبال ما است. اين آمار نسبت به ليگ‌هاي درجه يك و دو دنيا و حتي كشورهاي صاحب نام در فوتبال آسيا در حد فاجعه است كه جاي بررسي و كارشناسي دقيق دارد. اما رضا اسدي، صدرنشين فعلي گلزنان برتر فوتبال ما كه فصل قبل براي پرسپوليس توپ مي‌زد هم ماجراي جالبي دارد! 
اسدي فصل قبل در شرايطي به عنوان يك بازيكن لژيونر به كشور بازگشت كه انتخاب سوم يحيي براي خط هافبك اين تيم بود. يحيي روي محمد خدابنده‌لو نظر مثبت داشت و باشگاه پرسپوليس براي جذب اين بازيكن پيشنهادي در حدودي ۴ تا ۵ ميلياردي درنظر گرفت و پس از چانه‌زني‌هاي ايجنت معروف فوتبال ما در مذاكرات به رقم ۷ ميليارد هم رسيدند اما پيشنهاد ۱۳ تا ۱۴ ميلياردي گل‌گهري‌ها مسير اين بازيكن جوان و مديربرنامه‌هايش را از تهران به سيرجان عوض كرد! يحيي پس از آنكه موفق نشد يكي ديگر از هافبك‌هاي مدنظرش را پرسپوليسي كند نام رضا اسدي را كه آن زمان چندان هم آماده نبود در ليست خريد قرار داد و اسدي با مبلغ ۱۲ ميليارد پرسپوليسي شد، مبلغي كه آن زمان و باتوجه به آنكه ملي‌پوشان اين تيم با پول كمتري قرارداد بسته بودند با حساسيت‌هايي همراه شد. اسدي در پرسپوليس ماند و فصل درخشاني را هم  پشت سر نگذاشت اما يحيي كه او را به مرز آمادگي رسانده بود از مديران باشگاه پرسپوليس درخواست كرد تا اين هافبك را حفظ كنند و مديران پرسپوليس هم كه دلخوش چنداني از اسدي نداشتند به او آفر ۸ ميلياردي دادند. اسدي كه توقع داشت همچون بقيه بازيكنان با افزايش رقم قراردادش در پرسپوليس ماندني شود از پيشنهاد مديران پرسپوليس دلخور شد با اين حال رضايت داد با دريافت مبلغي كمتر از ۱۲ ميليارد و بيشتر از ۸ ميليارد تمديد كند كه بازهم مورد پذيرش مديران پرسپوليس قرار نگرفت. هافبك قدبلند فوتبال ما از فولاد و سپاهان هم پيشنهاد داشت اما سراز تراكتور درآورد و حالا هم بعيد به نظر مي‌رسد از وضعيتش در تبريز ناراضي باشد‌. بازيكني كه در پرسپوليس رفته رفته به شرايط آرماني خود برگشت و در اواخر فصل گذشته براي اين تيم چند گل هم به ثمر رساند و حالا هم زيرنظر مربي اسپانيايي تراكتور در اوج آمادگي قرار دارد. سرمربي تراكتور با آگاهي از شرايط اسدي از او در نقطه‌اي از زمين استفاده مي‌كند كه در زمان حمله به خوبي در موقعيت گلزني قرار مي‌گيرد، ضمن اينكه اسدي توانايي‌هايي مثل ضربات سر خوب و شوت‌هاي پرقدرت را هم در ژن فوتبالي‌اش دارد. آقاي گلي كه اين روزها با درخشش در تبريز باعث شده پرسپوليسي‌ها حسابي براي از دست دادنش افسوس بخورند.
اسدي بعد از آخرين گل‌هايي كه در ليگ در هفته گذشته به ثمر رساند با شادي جالب توجه خودش سوژه رسانه‌ها شد. اين هافبك آماده با اداي احترام به پيروز( توله يوز ايراني) كه هفته پيش تلف شد نشان داد دغدغه‌هاي اجتماعي هم دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون