• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5442 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۵ اسفند

ابراهيم اسدي در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

پرسپوليسي‌ها باهوش‌تر بازی‌کردند و بردند

پرسپوليس نبايد سپاهان و استقلال را دست‌كم بگيرد

روزبه  دلاور

پرسپوليس در يكي از جذاب‌ترين بازي‌هاي اين فصل در مقابل تراكتور با نتيجه ۳ بر ۲ برنده از زمين خارج شد. شاگردان گل‌محمدي درحالي كه در نيمه اول با درخشش محمد عمري با 2 گل از ميزبان پيش بودند در نيمه دوم براي حفظ نتيجه بيشتر در لاك دفاعي فرو رفتند و با تعويض‌هاي تهاجمي پاكو خمز 2 گل دريافت كردند. اين دو گل را محمد عباس‌زاده مهاجم سابق سرخ‌ها به ثمر رساند. اين نتيجه تا ثانيه‌هاي پايان بازي ادامه داشت اما روي يك ضربه ايستگاهي با گلزني وحدت هنانوف بازيكن تاجيكستاني خود اولين شكست فصل تراكتور در تبريز را رقم زدند. پرسپوليسي‌ها با اين پيروزي مهم همچنان يكي از صدرنشينان ليگ به حساب مي‌آيند و با روحيه مضاعف هفته آينده در ال‌كلاسيكوي ايران به مصاف سپاهان اصفهان خواهند رفت. پس از پايان بازي پرسپوليس و تراكتور سراغ ابراهيم اسدي، بازيكن سابق پرسپوليس رفتيم و گفت‌وگويي با او ترتيب داديم كه در ادامه ماحصل اين گفت‌وگو را مي‌خوانيد.

  پرسپوليس در يك بازي دشوار مقابل تراكتور برنده از زمين خارج شد، بازي جذاب شروع شد و هيجان‌انگيز به پايان رسيد. اين‌طور نيست؟ 
بله، در نيمه اول يكسري تغييرات را در پرسپوليس شاهد بوديم، سيستم بازي 2-4-4 بود و كمال به تركيب اضافه شده بود. بيرانوند خيلي باتجربه است و در نيمه اول عملكرد خوبي داشت و با دو تا سيو خوب به تيمش كمك كرد. در ادامه هم ديديد كه عمري با يك شوت خوب گل اول پرسپوليس را به ثمر رساند و با يك پرس خوب از جلو موقعيت‌هاي ديگري هم ساخت و همچنين در بعضي صحنه‌ها ديديم كه پريرا تا دروازه خودي دفاع مي‌كرد و باز هم يك حركت خوب ديگر از عمري باعث شد پرسپوليس گل دوم را هم به ثمر برساند تا نيمه اول شرايط خوبي براي پرسپوليس داشته باشد. 
 قبول داريد نيمه دوم بازي شرايط به سود تراكتور تغيير كرد؟
سيستم و شرايط بازي عوض شد. پرسپوليس تا دقايقي از بازي به لاك دفاعي فرو رفته بود و تراكتور به گل اولش رسيد، اما باز هم ‌تغيير سيستم از جانب يحيي با حضور بازيكنان تعويضي باعث شد پرسپوليس در ضدحملات خطرناك كار كند. اما در يك صحنه پنالتي به سود تراكتور گرفته شد و آنها‌ بازي را مساوي كردند. بعد از اين دوباره سيستم بازي و مالكيت توپ كه دراختيار تراكتور قرار گرفت و البته در اين ‌مواقع گاهي هم شرايط به نفع پرسپوليس شد. كادر فني پرسپوليس توپ را دراختيار حريف گذاشت، اما با تغيير سيستم موفق به زدن گل برتري شد. 
  از بازي خوب عمري گفتيد، محمد عمري با ادامه اين روند مي‌تواند خيلي زود ملي‌پوش شود‌. نظر شما درباره اين بازيكن جوان چيست؟ 
جوان خيلي خوبي است و اميدوارم ‌وارد حواشي نشود تا خيلي زود او را در تيم ‌ملي ببينيم تا براي كشورمان هم مفيد باشد. 
 درباره بازي تراكتور نظرتان چيست؟
تراكتور هم با وجود بازيكنان خوبي كه دراختيار دارد تيم بسيار خوبي است. زمين آنجا نامساعد است و بازي در آنجا سخت است، اما مربي آنها هم نشان‌داد مربي بزرگي است، چون دو گل‌ خورده را جبران كرده بودند و مي‌توانستند مساوي كنند، اما پرسپوليسي‌ها باهوش‌تر بودند.
 بازي پرسپوليس و سپاهان در هفته آينده برگزار مي‌شود و عده‌اي مي‌گويند يكي ديگر از فينال‌هاي ليگ در پيش است. نظر شما هم همين است؟ 
طبيعتا شرايط و سختي‌هاي خاص خودش را دارد و سپاهان هم در تهران تيم دست و پا شكسته‌اي نيست. سپاهاني‌ها مقابل پرسپوليس بسته بازي نمي‌كنند و پرسپوليس مي‌تواند با برد مقابل سپاهان دوباره به صدر برسد. 
  بعضي كارشناسان اعتقاد دارند پرسپوليس در دفاع تيمي مشكل دارد. اين انتقادات را وارد مي‌دانيد؟
هميشه انتقادات و نظرات هست و بايد ديد يحيي آن را قبول مي‌كند يا خير. فكر مي‌كنم ‌اينها پيشنهاد است نه انتقاد‌ و پرسپوليس خيلي مواقع بدون عيسي و شيخ و حتي بدون مهاجم بازي كرده، اما با همين ‌روش برنده شده است. كادر فني هم با كار كردن در تمرينات مي‌تواند نقاط قوت تيم را تقويت و نقطه ضعف را برطرف كند. يحيي اين پيشنهادات را سرلوحه كارش قرار دهد بيشتر موفق مي‌شود. 
  به عنوان سوال آخر، از نظر شما كدام تيم‌ها مدعي قهرماني هستند؟
استقلال و گل‌گهر و سپاهان صدر را به راحتي رها ‌نمي‌كنند‌ و با توجه ‌به اينكه ‌مقابل هم بازي دارند ممكن است خيلي از اتفاقات پيش بيايد، اما در حال حاضر پرسپوليس به شرايط آرماني خودش رسيده و شانس بيشتري دارد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون