• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5448 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ اسفند

مروري بر بخش ورزش سالنامه 1402 «اعتماد»

روايت آدم‌ها

همان‌طور كه در مطالب اين صفحه طي چند ماه گذشته خوانديد و در مقدمه بخش ورزش سالنامه «اعتماد» آمده حرف زدن از ورزش در سالي كه همه‌ چيز رنگ و بوي سياسي به خود گرفته بود بسيار سخت است. حتي خيلي‌ها در اين ميان از بيهودگي حرف مي‌زنند. به اين معنا كه وقتي اين همه مساله مهم وجود دارد ورزش كيلويي چند؟
با اين حال هم ضروريات زندگي و هم خوانش‌هاي متفاوت از مسائل مختلف در بزنگاه‌ها نشان مي‌دهد كه يك شانس وجود دارد. ما اين شانس را در روايت آدم‌ها از آنچه تجربه كردند، پيدا كرديم. شما در بخش ورزشي سالنامه «اعتماد» با روايت آدم‌ها از مواجهه با يك وضعيت روبه‌رو خواهيد شد. 

واژه‌اي بالاتر از افتخار براي امير اسكندري پيدا  نمي‌كنم
اگر حتي دنبال‌كننده فوتبال و اتفاقات مربوط به فدراسيون نباشيد حتما نام امير اسكندري كه تا مدت زيادي با نام الف الف در رسانه‌ها منتشر مي‌شد به گو‌ش‌تان خورده. اين اتفاق در زماني افتاد كه عده‌اي مي‌خواستند رييس حالا عزل شده فدراسيون فوتبال يعني شهاب‌الدين عزيزي خادم را حذف كنند. نام امير اسكندري به اضافه انبوهي از پرونده‌سازي‌هاي مالي و امنيتي براي او رديف شد تا او را از فدراسيون كنار بگذارند. در يكي از بخش‌هاي سالنامه با عزيزي‌خادم گفت‌وگو كرديم. در مورد حذف شدنس و ايشان براي اولين‌بار كاملا صريح و بي‌پرده از امير اسكندري سخن به ميان آورد. 

روايت سفر رسول خادم به خوي
اين روايتي است از سفر رسول خادم و همراهانش از جمله پرويز پرستويي به خوي براي كمك به زلزله‌زدگان اين شهرستان آن هم در سرماي استخوان‌سوز اواخر بهمن. روايتي از رنج مردم در چادرهاي هلال‌احمر و در كنار ديوارهاي لرزان و تلاش آدم‌ها براي حل بخش كوچكي از مشكلات اين افراد. بايد اعتراف كرد كه راضي كردن قهرمان سابق المپيك و جهان براي تهيه گزارش از اقدامات انسان‌دوستانه‌اش كار بسيار سختي بود ولي در نهايت اين ماموريت با موفقيت انجام شد. 

سه گفت‌وگو با سه چهره شاخص
ناهيد كياني كه براي نخستين‌بار زنان ايران را در تكواندوي آسيا صاحب نشان طلا كرد و در ملتهب‌ترين روزهاي سال تصويرش روي ديوارنگاره پرحاشيه ميدان وليعصر رفت و اعتراض اين ورزشكار را برانگيخت، علي سوادكوهي كه طلسم جردن باروز را شكست در كنار زهرا قنبري ستاره فوتبال زنان ايران كه امسال همراه با خاتون قهرمان ليگ برتر شد سه مهمان سالنامه «اعتماد» هستند. در گفت‌وگو با اين سه قهرمان تلاش كرديم جدا از صحبت‌هاي هميشگي روايت‌هاي آنها را از اتفاقاتي كه رقم خورده، بشنويم. اينكه زهرا قنبري چطور با اسم پسر در جايي كه جواد نكونام حضور داشت تست فوتبال داد و قبول شد، اما وقتي فهميدند دختر است كنار رفت. اينكه ناهيد كياني با وجود همه حواشي چطور تصميم گرفت به مسيرش ادامه دهد و روياهاي كودكي علي سوادكوهي براي شكست دادن ببر نيوجرسي به واقعيت تبديل شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون