• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5455 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۷ فروردين

خنده‌هاي نمايشي و نگراني كشتي‌دوستان

يونس هميالي

رايحه معطر طبيعت دلنشين بهاري بر شانه‌هاي كوه‌هاي پرغرور بوسه زد. ساز گل‌ها آهنگي دلنشيني نواخت. غنچه شكوفه‌ها لبخندي مليح زد. آسمان ابرهاي دلش را تنظيف نمود تا بتواند خلقت آفرينش را مشاهده كند و خورشيد با گيسوان بافته شده طلايي‌اش به تماشاي اين صحنه‌هاي نيك منظر نشست. حدود سه هفته از سال جديد با هزاران اميد و آرزو براي رسيدن به اهداف و فرصت‌هاي جديد گذشت. 

ورزش كشتي در سال جديد در انتظار آينده‌اي است با دو رويداد بسيار مهم و حساس كه بايد با آنها روبه‌رو شود؛ ابتدا در اواخر شهريورماه رقابت‌هاي جهاني بلگراد در كشور صربستان كه گزينشي المپيك 2024 پاريس محسوب مي‌شود برگزار خواهد شد. بي‌شك مهم‌ترين هدف مجموعه فدراسيون همين خواهد بود. سپس به فاصله چند روز بازي‌هاي آسيايي هانگژو برگزار مي‌شود كه براي وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است. بي‌ترديد نياز است براي رسيدن به نتيجه مطلوب در اين دو آوردگاه يك برنامه‌ريزي كاملا صحيح با شناخت از وضع موجود و با حداقل اشتباه و همچنين تدوين اولويت‌ها براي رسيدن به هدف ترسيم شده تبيين گردد.
در اين اصل كمترين شكي براي كسي وجود دارد كه عامل مديريت در كاميابي يا ناكامي يك مجموعه، اصلي‌ترين نقش را دارد. بنابراين بديهي است كه رييس فدراسيون كشتي مي‌تواند با فراست، استفاده از اندوخته تجربه گذشته و پياده‌سازي يك تفكر جديد با ايجاد بسترسازي ايده‌آل تيم را به سمت ساحل آرامش هدايت كنند. در اين صورت خود موفقيت به سوي تيم آغوش گشوده و ابتهاج براي آنها به ارمغان خواهد آمد. اما در نقطه مقابل هرگونه تصميم‌گيري غيرمنطقي، غلبه موضوع‌هاي فرع براصل، برتري چنبره حاشيه بر متن و دل بستن به نمايش‌هاي بيهوده نيز مي‌تواند عواقب جبران‌ناپذيري به دنبال داشته باشد.
در روزهاي گذشته اردوي تيم ملي كشتي آزاد آبستن حوادثي بود كه حاشيه‌هاي نگران‌كننده‌اي به دنبال داشت. درگيري دو ستاره تيم ملي در اردو كه به اخراج قهرمان سنگين‌وزن جهان از اردو انجاميد هواداران ورزش اول كشور را ترساند. اما در حالي كه فدراسيون با توپ پر وارد معركه شده بود و از پيگيري سفت و سخت ماجرا خبر مي‌داد به فاصله 24 ساعت همه‌چيز با انتشار يك عكس و لبخندهايي نمايشي روي لب به ظاهر به پايان رسيد. 
چنين وضعيتي باعث شد دوستداران كشتي نسبت به شرايط حاكم بر فدراسيون مردد شوند. البته كه همه اين افراد اميدوارند واقعا كدورتي در اردوي تيم ملي كشتي نمانده باشد و آن خنده‌هاي توي عكس و خوش‌وبش‌ها واقعي باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون