• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5475 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

حسن روحاني به مناسبت آغاز به كار فعاليت‌ پايگاه خبري خود

گريزي از گفت‌وگوي انتقادي نيست

«فرصت‌ها براي ايران محدود است و كوتاه» اين عباراتي است كه حسن روحاني با استفاده از آن تلاش مي‌كند تصويري از چشم‌انداز پيش روي كشور ارايه كند. فرصت‌هايي كه از منظر روحاني مدام در حال از دست رفتن است، بدون اينكه منافع ملي كشور محقق شود. روحاني كه اين عبارات را در قالب يادداشتي به مناسب آغاز به كار وب‌سايتش مطرح مي‌كند در ادامه تاكيد مي‌كند: «عميقا باور دارم كه ما را گريزي از گفت‌وگوي انتقادي نيست، گريزي از بازخواني تاريخ رفته، گريزي از بي‌طرفي مسوولانه، چراكه فرصت‌ها براي ايران، براي توسعه ايران، براي احياي آينده و براي بازسازي رويايي ايراني، محدود است و كوتاه.»
 سايت حسن روحاني ديروز در جلسه وزيران و معاونان رييس‌جمهور دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم، به‌طور رسمي آغاز به كار كرد.
رييس‌جمهور سابق ايران در يادداشتي وب‌سايت رسمي خود را پايگاهي براي ارتباط و پاسخگويي و تعامل با افكار عمومي و روايت تكه‌اي از تاريخ ايران در دوره هشت‌ ساله دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم عنوان كرده و نوشت: نگاه اين وب‌سايت صرفا به گذشته نخواهد بود؛ تجزيه و تحليل مسائل امروز ايران و پيش‌بيني فضاي فردا، نقد سازنده و دلسوزانه نسبت به حاكمان و ارايه پيشنهادات مفيد براي دستيابي به اهداف بلند ملي و ارايه راهكارها و برنامه‌ها براي رفع مشكلات مردم و پيشرفت و سربلندي كشور نيز از اهداف فعاليت اين وب‌سايت خواهد بود.
در متن كامل يادداشت روحاني آمده است: «مسووليت‌هاي رسمي را پاياني است ولي خادمي مردم و در كنار آنها زيستن و از افكار بلند آنان بهره جستن را پاياني نيست و تا آخرين لحظات عمر ادامه خواهد داشت. توسعه ايران سربلند، وظيفه همگان در هر كجا و هر زمان است. بازنشستگي و باز ايستادن براي يك رييس‌جمهور پيشين معنا ندارد؛ تعامل با افكار عمومي، پاسخگويي، بيان كاميابي‌ها و ناكامي‌ها و تشريح كارنامه و ميراث نمي‌تواند نقطه پاياني داشته باشد خصوصا براي رييس دولتي كه سال‌ها زير فشار سهمگين مخالفان و زخمي استانداردهاي دوگانه بوده و البته بي‌بهره از امتيازات حاكميت يكدست.
اين وب‌سايت پايگاهي است براي همان ارتباط و پاسخگويي، وب‌سايتي كه تلاش دارد نمادي از يك تعهد بدون توقف به افكار عمومي باشد؛ گرچه دوره مسووليت رسمي به‌سر آمده اما تا هميشه اين شهروندانند كه ولي‌نعمتند و صاحبان حق.
در اين وب‌سايت، دريچه اطلاع‌رساني فعاليت‌ها، اعلام مواضع اكنون و مرور گذشته مرتبط با مسووليت‌هاي بنده است و فراتر از اين، ميزبان آرا و روايت‌هاي همكارانم در دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم نيز خواهد بود و پايگاهي خواهد شد براي ارايه تجربه و تحليل مديران ارشد از راه رفته و مسير پيش روي ايران. افزون بر اين، وفاداري به حقيقت و تعهد به آگاهي‌بخشي اقتضا مي‌كند كه به ادعاهاي خلاف واقع و گزاره‌هاي گمراه‌كننده نيز پاسخ داده شود تا قضاوت براي افكار عمومي تسهيل گردد.
بيان ميراث آن هشت سال در حوزه‌هاي مختلف و به‌طور كلي روايت آن هشت سال، يكي از اهداف اصلي فعاليت اين رسانه خواهد بود كه روايت، همان يادآوري است و يادآوري، سوي مقابل فراموشي.
روايت آن سال‌ها مهم است، چراكه نه فقط روايت يك دوره مسووليت يا روايت دوره‌اي هشت ساله از نهاد دولت، كه روايتي از يك مقطع زماني مهم از ايران ماست، تكه‌اي از تاريخ وطن.
شوربختانه روايت‌ها در سايه هجوم ايران‌ستيزي بيگانه و جور رقيب خانگي، ناتمام مانده‌اند و در اين ميان شايد گذر زمان، به شنيدن و گفتن، به حقيقت‌جويي و به انصاف، مجال دوباره دهد و روزي اين ناتمام‌ها هم تمام شوند.
عميقا باور دارم كه ما را گريزي از گفت‌وگوي انتقادي نيست، گريزي از بازخواني تاريخ رفته، گريزي از بي‌طرفي مسوولانه، چراكه فرصت‌ها براي ايران، براي توسعه ايران، براي احياي آينده و براي بازسازي رويايي ايراني، محدود است و كوتاه.
نگاه اين وب‌سايت صرفا به گذشته نخواهد بود؛ تجزيه و تحليل مسائل امروز ايران و پيش‌بيني فضاي فردا، نقد سازنده و دلسوزانه نسبت به حاكمان و ارايه پيشنهادات مفيد براي دستيابي به اهداف بلند ملي و ارايه راهكارها و برنامه‌ها براي رفع مشكلات مردم و پيشرفت و سربلندي كشور نيز از اهداف فعاليت اين وب‌سايت خواهد بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون