• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3292 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير

روايت هاشمي از صبر و صراحتش

 

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با انتقاد از كساني كه فكر مي‌كنند قدرت باعث دوام حكومت‌هاست، گفت: اين افكار عمومي است كه صاحب اصلي تمام حكومت‌ها در همه جوامع است و تبلور جدي افكار عمومي، رأي و نظر جوانان است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از دانشجويان و اعضاي تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور، فضاي باز و آزاد دانشجويي را با همه مشاجرات غيرپرخاشگرانه، مفيد دانست و گفت: ذهن دانشجويان مثل آيينه است و با ورودي‌ها و فضاهايي كه مي‌بيند، شكل مي‌گيرد. رييس هيات موسس و هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي، دانشجويان را مديران و مسوولان آينده كشور دانست و گفت: بايد از شرايط حال براي مطالعه، تحقيق، پژوهش و به طور كلي ارتقاي سطح علم و دانش تا مرحله‌اي كه مجامع بين‌المللي بپذيرند، استفاده كنيد و خود را براي مسووليت‌هاي سخت اجتماعي و سياسي آماده‌سازيد. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با بيان اينكه دنيا به سمت آزادي و آزادمنشي پيش مي‌رود و افكار‌ انسان‌ها به خاطر پيشرفت سريع و در دسترس بودن ابزارهاي اطلاع‌رساني وسيع و گسترده، باز است، اظهار كرد: در اين شرايط نمي‌توان جلوي افكار را گرفت، چرا كه مردم هر لحظه و در هر شرايط مكاني و جغرافيايي با ساده‌ترين وسايل ارتباطي مثل تلفن همراه در جريان آخرين تحولات و اتفاقات پيرامون خود و دنيا قرار مي‌گيرند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به ديدار ديروز دانشجويان با مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر موضوع ناسازگاري آرمانخواهي با محافظه‌كاري و اينكه آرمان‌خواهي با واقع‌بيني سازكار است، گفت: در واقع كسي كه آرماني دارد، اگر ببيند شرايط با آرمان‌هايش مي‌سازد كمك مي‌كند و اگر مخالفت ببيند، به مبارزه مي‌پردازد. رييس هيات موسس و هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي، اهميت اين سخن رهبري را همپايه حق‌الناس بودن رأي مردم در انتخابات توصيف كرد و گفت: بايد مراكز علمي و دانشگاهي و رسانه‌اي كشور بر روي اين فراز از سخنان ايشان تحقيق و تدبّر بيشتري كرده و آن را براي جامعه تبيين كنند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد مجدد بر نقش و حضور مردم در مبارزه، پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب گفت: وقتي مردم با اراده جمعي تصميم به حضور در خيابان‌ها گرفتند، آنقدر استقامت ورزيدند تا رژيم طاغوت را سرنگون كردند و قفل زندان‌ها را شكستند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه اگر تصميمات جامعه‌ را صادقانه به مردم واگذار كنيم، مردم خوب انتخاب مي‌كنند، گفت: قاطبه مردم كه از خانواده‌هاي شما جوانان و دانشجويان تشكيل مي‌شوند، آگاه شده‌اند و جوانان باسواد و آگاه در خانواده‌ها و فاميل موثرند. ايشان در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به مطالبات تشكل‌هاي دانشجويي و بيان آنها از سوي دانشجويان حاضر در جلسه، گفت: با توجه به افكار مختلف و متنوع سياسي، بايد زمينه فعاليت همه تشكل‌ها در محدوده قانون فراهم باشد. رييس هيات موسس و هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي، اختلاف سليقه را خوب و گاهي كارساز دانست، اما تنازع را نهي قرآني خواند و گفت: دشمني در برخورد با صاحبان انديشه آن هم در قالب تشكل‌هاي دانشجويي شايسته نيست، چون فعاليت‌هاي امروز شما تمرين كار سياسي در زمان تحصيل براي مديريت آينده كشور است.

بعضي‌ها چشم خود را مي‌ببندند و دهان خود را باز مي كنند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به مذاكرات هسته‌اي به تلاش تيم ديپلماسي ايران اشاره كرد و گفت: آسان نيست كه با بزرگان ديپلماتيك شش‌ كشور دنيا بحث كرد، كه خدا را شكر فرزندان ايران از مدت‌ها قبل مشغول اين كار هستند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارايه تحليلي از چرايي و چگونگي مخالفان داخلي و بعضي از كشورها و رژيم‌هاي جعلي، اظهار كرد: خيلي سخت نيست كه بعضي‌ها چشم خود را مي‌بندند و دهان خود را باز مي‌كنند و حرف‌هاي تخريبي مي‌گويند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار رييس، معاونان و جمعي از مديران سازمان تامين اجتماعي به مناسبت هفته تامين اجتماعي با اشاره به گزارش رييس اين سازمان، خاطرنشان كرد: تقريبا سازمان تامين اجتماعي به اهداف ترسيم شده خود دست يافته است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سوابق كارهايي كه براي گسترش كمي و كيفي تامين اجتماعي در سراسر كشور انجام شده، اظهار كرد: يكي از انساني‌ترين و اسلامي‌ترين كارها توجه به نيازمندان و تلاش براي رفع نيازهاي آنهاست. هاشمي رفسنجاني بخش مهمي از كارهاي سازمان تامين اجتماعي را خدمت به بيماران و خانواده‌هاي آنها دانست و با تاكيد بر ضرورت تامين رضايت آنها، خاطرنشان كرد: خداپسندانه‌ترين كار يك انسان كمك به دردمندان است. وي سركار داشتن با كارگران را از ويژگي سازمان تامين اجتماعي توصيف كرد و گفت: هركس در طول زندگي حق بيمه‌اي پرداخت كرده، براي بهره‌برداري از مواهب آن در زمان بازنشستگي حساب باز كرده و نبايد حق هيچ انساني پايمال شود. هاشمي‌رفسنجاني با ابزار خرسندي از نقد كردن منابع غير قابل رويت سازمان تامين اجتماعي، اظهار كرد: اموال سازمان از مصاديق روشن حق‌الناس است و جاي تعجب است كه كساني دست در جيب اين سازمان كردند و از حق كارگران جامعه برداشتند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين حفاظت از اموال سازمان تامين اجتماعي را وظيفه هر مسوولي دانست و گفت: هر كسي كه در اين مسير تلاش مي‌كند، مطمئن باشد كه توجه خداوند را به عنوان اجر و ثواب كارهاي خويش خواهد داشت. هاشمي رفسنجاني با تشريح اوضاع اقتصادي كشور و مشكلات دولت، افزود: اميدواريم حق مردم ايران در مذاكرات تثبيت شود و دنيا بفهمد كه ايران اهل مذاكره است و با تهديد نمي‌توانند به اهداف خود برسند. وي با اشاره به مذاكرات هسته‌اي به تلاش تيم ديپلماسي ايران اشاره كرد و گفت: آسان نيست كه با بزرگان ديپلماتيك شش كشور دنيا بحث كرد، كه خدا را شكر فرزندان ايران از مدت‌ها قبل مشغول اين كار هستند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارايه تحليلي از چرايي و چگونگي مخالفان داخلي و بعضي از كشورها و رژيم‌هاي جعلي، اظهار كرد: خيلي سخت نيست كه بعضي‌ها چشم خود را مي‌بندند و دهان خود را باز مي‌كنند و حرف‌هاي تخريبي مي‌گويند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون