• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5507 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۴ خرداد

21 سال تلاش براي كسب اعتماد

الیاس حضرتی

21 سال پيش تصميم گرفتم روزنامه‌اي منتشر كنم؛ داستان از اينجا آغاز شد، در روزهايي كه نماينده مجلس ششم بودم در ساختمان سابق مجلس در حال قدم زدن بودم؛ با خودم فكر مي‌كردم كه پس از حضور در چند دوره نمايندگي سرانجام روزي از فعاليت نمايندگي و حضور در ساختار تقنيني كشور بازنشسته مي‌شوم (يا شوراي نگهبان مرا رد صلاحيت مي‌كند يا مردم راي نمي‌دهند و...) و بايد فعاليت در حوزه ديگري را تجربه كنم. در آن برهه از خودم مي‌پرسيدم كه از چه طريقي مي‌توان اثرگذاري مناسبي براي جامعه داشت و چه بايد كرد؟ 

محتمل‌ترين راه اين بود كه مانند بسياري از سياستمداران و نمايندگان راهي وزارتخانه‌اي، دستگاهي يا نهادي شوم و سكان هدايت ساختاري را در معاونت وزارتخانه، مديركلي و... به عهده بگيرم. اما از آنجا كه دوست داشتم ابتكار عمل و خلاقيت را در مسير فعاليت‌هايم در دست داشته باشم، مايل نبودم در شمايل معاون وزارتخانه، وزير و... فعاليت كنم. دوست نداشتم دنباله‌روي كسي باشم و دوست داشتم در مسير حقيقت و منافع ملي كشور و مردم حركت كنم.  همان زمان تصميم گرفتم روزنامه‌اي را براي ملت ايران و كشورم منتشر كنم، روزنامه‌اي كه ضمن اصلاح‌طلب بودن، حتما حرفه‌اي هم باشد و با استفاده از تجارب نسل‌هاي قديم و نسل جديد تركيبي مطلوب را براي مردم ايران فراهم كند. در آن زمان اين‌گونه نبود كه درخواست راه‌اندازي رسانه از طريق سامانه‌هاي ارتباطي صورت گيرد. درخواست‌ها بايد به صورت دستي و از طريق افراد معتمد صورت مي‌گرفت. در آن زمان درخواستي نوشتم و از روز اول از حجت طهماسبي خواستم كه امور اداري اين درخواست را از طريق وزارت ارشاد دنبال كند. خوشبختانه مجوز راه‌اندازي روزنامه اخذ و زمينه براي برپايي خيمه « اعتماد» فراهم شد. گاهي اوقات در مسير زندگي فرد، رخدادهايي شكل مي‌گيرد كه خارج از اراده انسان است. از شانس من و از قضاي روزگار در آن ايام در دولت دوم سيد محمد خاتمي؛ تغييراتي در روزنامه ايران به وقوع مي‌پيوندد.  با آمدن آقاي وصال در روزنامه ايران، دكتر بهروز بهزادي و مجموعه روزنامه ايران آنجا را خالي كرده و قطع همكاري كرده بودند. با رهبري دكتر بهزادي كه دوستي و تلاش‌هاي او در همه 21 سال گذشته، منشأ رشد روزنامه شد، «اعتماد» متولد شد، پا گرفت، رشد كرد و با تلاش‌هاي همه همكاران عزيزم در بخش‌هاي مختلف از تحريريه تا اطلاعات و فني و اداري و... باليد و به اوج رسيد.  در همه اين سال‌ها تلاش مجموعه «اعتماد» بر اين بود كه ميان دو راس پاره خط، فرصتي را براي انعكاس صداي اكثريت مردم ايران فراهم كند. هدفي كه اميدواريم با همراهي مخاطبان با تلاش روزنامه‌نگاران و همكاران و لطف خداوند متعال ميسر شود. هدف ابتدايي من از تاسيس اين روزنامه حضور حداقل نيم قرني در فضاي مطبوعات و رسانه‌هاي كشور بوده است. امروز آرام آرام به محدوده تحقق نيمي از اين هدف نزديك مي‌شويم تا بعد چه پيش آيد و خداوند چه بخواهد...

توضيح: اين اظهارات الياس حضرتي در  جمع تحريريه «اعتماد» به مناسبت 21 سالگي روزنامه است. حضرتي در ادامه به موضوعاتي چون مشكلات و معضلات فعاليت‌هاي رسانه‌اي در گذشته و برنامه‌هاي آينده اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون