• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3292 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير

صحبت‌هاي شواين اشتايگر درباره حضور در منچستريونايتد

بكن باوئر: اشتايگر به جاي يونايتد بايد به MLS مي‌رفت

باستين شواين اشتايگر، هافبك 30 ساله تيم ملي فوتبال آلمان تصميم گرفته است سال‌هاي پاياني دوران فوتبال خود را با تجربه جديدي بگذراند. به همين دليل بايرن مونيخ را ترك كرد و به منچستريونايتد پيوست. شوايني تمام دوران فوتبال خود را در بايرن مونيخ گذراند. او محصول آكادمي جوانان بايرن است، اما صحبت‌هاي چند روز پيش كارل هاينس رومنيگه، رييس باشگاه مشخص كرد كه شواين اشتايگر براي فصل آينده جايي در تركيب تيم تحت هدايت جوزپه گوارديولا ندارد. كاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان در صفحه توييتر خود پيامي را براي هوادارانش قرار داده و در مورد تصميمي كه براي ترك كردن بايرن مونيخ گرفت، توضيحاتي ارائه كرده است. شواين اشتايگر در اين زمينه نوشت: «140 كاراكتر براي بيان همه احساساتم كم است.» او در پيام ديگري آورده كه به دنبال چالش جديدي در زندگي‌اش بوده و از اينكه به منچستريونايتد رفته، خوشحال است: «آخرين روياي دوران فوتبالم نيز به حقيقت پيوست. براي آغاز كردن بخش بعدي زندگي‌ام هيجان‌زده هستم.» شواين اشتايگر تنها يك سال ديگر با بايرن مونيخ قرارداد داشت و گوارديولا هم گفته بود كه او مي‌تواند در مورد آينده‌اش تصميم بگيرد. رومنيگه هم در مورد خروج شواين اشتايگر در كنفرانس خبري روز شنبه گفته بود: نمي‌خواهم ناراحتي‌ام را پنهان كنم. بيان كردن اين مساله مرا ناراحت مي‌كند. تلاش كرديم او را در بايرن مونيخ نگه داريم اما اين درك را هم داريم كه شواين اشتايگر مي‌خواهد در پايان دوران فوتبالش، چالش جديدي را در زندگي‌اش داشته باشد. رومنيگه افزود: فكر مي‌كنم حضور در منچستريونايتد چالش جديدي براي باستين باشد. او مي‌تواند قدرتي را كه دارد با شرايط جديد افزايش دهد. تصميمي كه گرفته است مي‌تواند در طول زندگي‌اش به او كمك زيادي كند. مي‌دانم كه در يونايتد هم خيلي خوب بازي خواهد كرد. تيم ملي فوتبال آلمان نيز از حضور شواين اشتايگر در منچستريونايتد سود خواهد برد. در طول زماني كه در مورد خروج از بايرن مونيخ باهم حرف مي‌زديم، هر دو بسيار جدي بوديم و فكر مي‌كنم درست‌ترين حرف‌ها را به هم زديم. او به من گفت كه در مورد اين تصميم در تمام طول تعطيلاتش فكر كرده است. شوايني دوست داشت تجربه جديدي در زندگي‌اش داشته باشد. از من خواست به تصميمي كه گرفته است احترام گذاشته شود و اجازه بدهيم به منچستريونايتد برود. تصميم سختي بود ولي بايد در پنج دقيقه گرفته مي‌شد. رومنيگه در مورد بازي خداحافظي شواين اشتايگر در بايرن مونيخ هم گفت: بايد در موردش فكر كنيم و ببينيم در آينده چه پيش مي‌آيد. شايد او را بار ديگر به بايرن مونيخ بازگردانديم. درهاي باشگاه همواره به روي باستين باز هستند.

نارضايتي اسطوره بايرن از جدايي شوايني

اشتايگر به شهر منچستر رفت تا قراردادش را با اين تيم به ثبت برساند و اين موضوع مورد انتقاد فرانتس بكن باوئر قرار گرفته است. او بر اين باور است كه شوايني تصميم درستي نگرفته است و به جاي رفتن به ليگ برتر انگليس، بايد به ليگ حرفه‌اي امريكا نقل مكان مي‌كرده است. بكن باوئر در اين باره، اظهار داشت: فكر مي‌كنم شواين اشتايگر در اين سن، تصميم بزرگ و شجاعانه‌اي گرفته است. همه از او انتظار داشتند در 30 سالگي باز هم به حضور در بايرن مونيخ ادامه دهد. همه او را با اين تيم مي‌شناختند و مي‌دانند كيفيت فوتبالي كه ارايه مي‌كند چقدر است. به نظر من نبايد به انگليس مي‌رفت. او بايد در آن ليگ نيز خودش را به همه ثابت كند. باستي 30 ساله است. براي او بهترين آرزوها را دارم و اميدوارم در فوتبال انگليس بتواند نماينده خوبي از فوتبال آلمان باشد. بازيكنان زيادي بودند كه پس از حضور در ليگ انگليس موفق نبودند. فكر مي‌كنم اگر به MLS مي‌رفت برايش بهتر بود. شواين اشتايگر بايد خوب استراحت كند تا باتري‌هاي بدنش شارژ شوند و نبايد اينقدر به تماشاي مسابقه‌هاي تنيس برود. شواين اشتايگر پس از آنكه در فصل 03-2002 توانست به تيم نخست بايرن مونيخ راه پيدا كند، تاكنون بيش از 300 بازي براي اين تيم انجام داده بود.

واكنش گوارديولا به جدايي اشتايگر

روزنامه «بيلد» آلمان چند روز پيش با اعلام خبر جدايي كاپيتان دوم بايرن مونيخ تاكيد كرد كه پپ گوارديولا دليل اصلي جدايي اين ستاره بايرن بعد از 17 سال حضور در اين تيم بوده است. سرمربي اسپانيايي بايرن مونيخ كه خود را به خاطر حمايت از بازيكنان اسپانيايي بايرن زير فشار مي‌بيند به جدايي اشتايگر واكنش نشان داد و خود را در اين انتقال بي‌طرف معرفي كرد. گوارديولا در گفت‌وگويي كه با روزنامه «ماركا» داشت، عنوان كرد: براي من بسيار افتخار است كه مربي بازيكن بزرگي همچون اشتايگر بودم. چند روز پيش با او صحبت و تاكيد كردم كه بايد تصميم نهايي خود را در اين زمينه اعلام كند. او دوست داشت كه در سال‌هاي پاياني فوتبال خود تجربه جديدي داشته باشد و من هم با او مخالفت نكردم. اشتايگر بازيكن بزرگي بود و دوست داشتم كه به همكاري خود با ما ادامه بدهد، اما اين تصميم شخصي خود او بود كه به منچستر يونايتد برود و من در نهايت موافقت كردم. در پايان تنها مي‌توانم از اين بازيكن به خاطر زحماتي كه كشيد تشكر كنم. فصل قبل هم توني كروس ديگر ستاره خط مياني بايرن مونيخ كه عملكرد بسيار خوبي در اين تيم داشت راهي رئال مادريد شد و الان هم شايعه‌هايي درباره جدايي توماس مولر از باوارياي‌ها به گوش مي‌رسد هر چند رييس باشگاه بايرن مونيخ تاكيد كرد كه به اين بازيكن اجازه نخواهد داد راهي شياطين سرخ شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون