• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5538 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۱ تير

ملي‌پوش تيم ملي جوانان و بزرگسالان واليبال بعد از قهرماني در جهان:

وقتي از ايتاليا عقب افتاديم فكر كردن به معافي باعث شد انگيزه مضاعف بگيريم

پرسپوليسي دو آتيشه هستم معافيت از خدمت بهتر از حواله خودرو است از ليگ ايتاليا پيشنهاد داشتم اما نرفتم ولي در آينده خواهم رفت

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، بيست و دومين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان زير ۲۱ سال جهان كه در شهر منامه كشور بحرين برگزار شده بود با قهرماني كشورمان به پايان رسيد. سروقامتان ايراني در كنار تيم‌هاي ميزبان و هند و تايلند از نمايندگان آسيا بودند كه در فينال با نتيجه سه بر دو از سد تيم ملي قدرتمند ايتاليا گذشتند و براي دومين‌بار به اين افتخار ارزشمند رسيدند. تيم ملي زير ۲۱ ساله‌هاي كشورمان تاكنون موفق شدند چهارده دوره به اين بازي‌ها صعود كنند و باكسب دو‌ طلا و يك برنز در كنار كره‌جنوبي پرافتخارترين تيم‌هاي قاره كهن در اين مسابقات هم به حساب مي‌آيند.

اما كسب طلاي اين مسابقات با يك مربي ايراني كام مردم علاقه‌مندان به واليبال در كشورمان را شيرين‌تر هم كرد. بايد به غلامرضا مومني مقدم دست مريزاد گفت كه تيمي ساخته كه در آسيا و جهان، دو سالي مي‌شود كه نباخته است.

پس از كسب قهرماني با پوريا حسين‌خانزاده گفت‌وگو كرديم. يكي از مرداني كه هم در تيم‌ملي جوانان حضور دارد و هم در تيم ‌ملي بزرگسالان و يك استعداد در ‌واليبال كشورمان به حساب مي‌آيد. جوان بلندبالاي مازني تاكيد داشت به پاداش قهرماني، مسوولان ورزش كمك كنند تا اعضاي تيم ملي جوانان بتوانند معافيت از سربازي بگيرند، ضمن اينكه پوريا يك پرسپوليسي دو آتيشه است و علاقه خاصي هم به برانكو دارد! در ادامه گفت‌وگوي اختصاصي خبرنگار «اعتماد» با حسين خانزاده را بخوانيد.

 

‌اول از همه تبريك بابت قهرماني! مسابقات به لحاظ كيفي چطور بود؟

ممنونم. خوب بود و فكر مي‌كنم نسبت به سال‌هاي قبل تيم ملي خيلي خوب و قوي‌تر بود. از نو‌جوانان كه تا اين رده پيشرفت كرديم.

‌اين همان تيم ‌نوجوانان است؟

سه تا تغيير داشتيم ‌و ۶ تا از نفرات اصلي هم از ‌تيم‌ نوجوان بود. تقريبا مي‌شود گفت اين تيم ‌همان‌تيم ملي نوجوانان است.

‌قبلا هم با همين تيم ملي جوانان قهرمانان آسيا شده بوديد؟

بله. بدون شكست و هم آسيايي و هم جهاني بدون باخت اول شديم.

‌از اين تيم ملي چند نفر عضو بزرگسالان هم ‌هستيد؟

بزرگسالان در حال حاضر فقط خودم ‌هستم.

‌ميزباني‌ بحرين چطور بود؟

فكر مي‌كنم‌ در نوجوانان و جوانان هر ساله ميزبان هستند. آنها هميشه ميزباني مي‌گيرند و به لحاظ امكانات ‌در شرايط خوبي قرار دارند. هتل و سالن‌هاي خوبي براي ميزباني دارند. فقط هوا خيلي گرم است اما در سالن‌ها كولر و‌ تهويه‌هاي خوبي وجود دارند كه دما را در سطح خوبي قرار مي‌دهند.

‌عرشيا گلزاده هم‌تيمي‌ات به عنوان‌ بهترين پاسور انتخاب شد. او مي‌تواند جايگزين معروف شود؟

پاس‌هاي خيلي خوبي مي‌دهد و خيلي آينده‌دار است. آنها خانوادگي واليبالي هستند، عمو و پدرش هم واليبال بازي مي‌كردند و عمويش هم پاسور خوبي بود. بستگي به خودش دارد كه بتواند جاي معروف را بگيرد يا نه، بايد ديد عملكردش چطور خواهد بود. معروف بازيكن خيلي بزرگي بود و عرشيا هم بايد همين‌طور خوب كار كند.

‌وارد حواشي كه نمي‌شويد؟

نه. ان‌شاءالله كه درگير نمي‌شوند. خودم هم ‌به عنوان بازيكني ‌كه در بزرگسالان بازي مي‌كند به بقيه بچه‌ها گفتم اين تازه قهرماني جهان بود و راه براي ما ادامه دارد. جام‌هاي زيادي پيش روي ما وجود دارد و نبايد ‌بگوييم‌ به اينجا رسيديم ‌يا سربازي معاف شديم‌ ديگر بس است و نبايد درجا بزنيم.

‌از سربازي معاف شديد؟

قولش را كه دادند. قبل از بازي فينال وقتي گفتند با قهرماني در بازي‌ها امكان معافي وجود دارد با انگيزه مضاعفي به مصاف حريف رفتيم. چند خبرگزاري هم نوشتند اما هنوز به ما كه چيزي نگفتند. اما اگر واقعا اين كار را انجام بدهند خيلي به ما كمك مي‌شود. دو سال كار را سخت مي‌كند چون بچه‌ها بايد ملي و باشگاهي بازي كنند و سربازي هم مي‌رويم در يك تيم‌ كه نه قرارداد مالي داريم و نه پيشرفتي و دو سال از ميادين دور مي‌شويم. مثلا امين اسماعيل‌نژاد به خاطر سربازي لژيونر شدن را از دست داد. ما هم قهرمان جهان شديم. با سختي‌اي كه كشيديم فكر مي‌كنم‌ معاف كنند. اگر رهبري ما را معاف كنند لطف بزرگي در حق ما كردند.‌

‌پاداش‌هاي ديگر چي؟

از طرف فدراسيون بله اما جاهاي ديگر هنوز نه. شايد بعدا دادند!

‌فدراسيون چه پاداشي داد؟

مالي بود.

‌مثلا بالاي يك ميليارد؟

نه تا اين‌ حد. اگر يك ميليارد تومان مي‌دادند كه خيلي خوب بود!

‌مثل بعضي فوتباليست‌ها حواله خودرو ندادند؟

ما كه نديديم اگر شما ديديد ما هم‌ ديديم!

‌هشت بازي بدون شكست پاداش دارد.

از پارسال بازي‌هاي آسيايي حساب كنيد چه تداركاتي ديگر مسابقات كه گاهي هم ‌من حضور نداشتم هيچ باختي نداشتيم. جوانان آسيايي تا الان باختي نداشتيم.

‌دوست داشتي به شما هم حواله خودرو مي‌دادند يا معاف مي‌شدي؟

معاف شوم. بزرگ‌ترين دغدغه و مساله ما اين است. اگر در اوج باشيم، مي‌توانيم در تيم‌هاي اروپايي بازي كنيم و ده برابر اين حواله مي‌توانيم قرارداد ببندیم. اما اگر دو سال سربازي برويم نه قرارداد مالي داريم و نه حتي پاداش.

‌عضو تيم‌ ملي‌ بزرگسالان هم ‌هستي. ‌چرا تيم ملي در رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي واليبال نتايج خوبي نگرفت؟

تيم ‌ما خيلي جوان ‌شده و چهار، پنج نفر از ما دهه هشتادي هستند. اين بازي‌ها براي ما كسب تجربه شد و حالا در بازي‌هاي آسيايي مي‌توانيم از اين تجارب نهايت استفاده را ببريم. با تغيير نسل‌ها وضعيت‌ هم ‌عوض مي‌شود. كمي زمان مي‌خواهيم. در كشورهاي ديگر هم همين‌طور است. مثلا ‌خودم ‌در بازي اول نتوانستم خوب كار كنم‌ چون كمي استرس داشتم. اما وضعيتم هر بازي بهتر مي‌شد و عملكردم‌ خوب شد. در آن بازي‌ها بعد از بازي اول ديگر شرايط خوب شد. بايد زمان داد.

‌كار كردن با مومني مقدم چطور بود؟

خوب بود! او در باشگاهي هم كار مي‌كند. امسال فقط در چهار بازي جهاني بودم. اما سال پيش در آسيايي كار كرديم با هم. خيلي خوب بود.

‌بازي فينال مقابل ايتاليا چه بود؟

در دوره قبل هم كه كشورمان قهرمان شد در فينال به مصاف ايتاليا رفتند. ايتاليا يك مربي بزرگ مثل ولاسكو پشتش دارد و ما در دو سِت كمي اشتباه كرديم‌ و دو سِت روحيه‌مان را از دست داده بوديم. اما فكر كردن به معافيت سربازي انگيزه‌مان را بيشتر كرد!

‌جو استاديوم چطور بود؟

در بحرين خيلي از هواداران ايراني حضور داشتند و از ما حمايت مي‌كردند. چند سال است كه ميزبان بازي‌ها بحرين مي‌شود و ايراني‌ها آشنا هستند كه بيايند و از تيم ‌ملي ما حمايت كنند. دم آنها گرم.

‌قبل يا بعد از بازي با ولاسكو برخوردي نداشتيد؟

در حد سلام و ‌عليك. ‌اما با مربيان ‌ما حرف مي‌زد.

‌دوست داري با يك مربي مثل او كار كني؟

بله. خيلي هم ليگ ايتاليا را دوست دارم و فكر مي‌كنم ‌امسال هم يك پيشنهادي از آنجا داشتم اما دوست‌ داشتم يك سالي هم‌ در ايران باشم. در آينده روزي به ليگ ايتاليا مي‌روم چون بالاترين سطح واليبال در آنجا برگزار مي‌شود.

‌حرف از فوتبال شد. فوتبال را هم دنبال مي‌كني؟ طرفدار چه تيمي هستي؟

بله. پرسپوليسي دو آتيشه هستم.

‌بازي‌هايش را دنبال مي‌كني؟

ديگر همه جام‌ها را گرفته. بازي‌ها و ‌نتايج پرسپوليس را وقت كنم ‌دنبال مي‌كنم و آمار اين تيم را دارم!

‌مربي و بازيكن مورد علاقه‌ات در اين تيم؟

مربي كه برانكو و بازيكن هم زياد هستند و مازندراني‌هاي زيادي در اين تيم هستند و عاليشاه و پورعلي‌گنجي را دوست دارم. البته بايد بگويم يحيي هم‌ مربي خوبي است و قهرماني زيادي به دست آورد اما دوره طلايي با برانكو بود.

‌پس شنيده بودي كه بيرانوند مي‌خواهد به استقلال برود؟

بله. شنيده بودم اما الان كه مانده. باور نمي‌كردم برود چون ‌چند سال در پرسپوليس بازي كرده بود.

‌صحبت پاياني؟

تشكر مي‌كنم از شما. يك‌بار ديگر‌ از مسوولان درخواست دارم ‌اگر ‌ممكن است شرايطي را فراهم كنند تا ما را از سربازي معاف كنند تا بتوانيم‌ ‌با تلاش بيشتر نام كشورمان را باز هم در دنيا طنين‌انداز كنيم.


قول معافيت سربازي را كه دادند. قبل از بازي فينال وقتي گفتند با قهرماني در بازي‌ها امكان معافي وجود دارد با انگيزه مضاعفي به مصاف حريف رفتيم. چند خبرگزاري هم نوشتند اما هنوز به ما كه چيزي نگفتند. اما اگر واقعا اين كار را انجام بدهند خيلي به ما كمك مي‌شود. دو سال كار را سخت مي‌كند چون بچه‌ها بايد ملي و باشگاهي بازي كنند و سربازي هم مي‌رويم در يك تيم‌كه نه قرارداد مالي داريم و نه پيشرفتي و دو سال از ميادين دور مي‌شويم. مثلا امين اسماعيل‌نژاد به خاطر سربازي لژيونر شدن را از دست داد. ما هم قهرمان جهان شديم. با سختي‌اي كه كشيديم فكر مي‌كنم‌ معاف كنند. اگر رهبري ما را معاف كنند لطف بزرگي در حق ما كردند.‌

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون