• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5538 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۱ تير

جوابيه صداوسيما به مصاحبه مصطفي هاشمي‌طبا با روزنامه اعتماد در مورد حق پخش فوتبال

روز چهارشنبه مصطفي هاشمي‌طبا رييس اسبق سازمان تربيت‌بدني گفت‌وگويي با روزنامه اعتماد در مورد حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال داشت كه با تيتر «صدا و سيما با ندادن حق پخش ورزش از قانون تمرد مي‌كند» منتشر شد. سازمان صداوسيما در پاسخ به اين مصاحبه جوابيه‌اي را منتشر كرده است كه در ادامه آمده است: 
پيرو درج مطلبي تحت عنوان «صدا و سيما با ندادن حق پخش ورزش از قانون تمرد مي‌كند» كه در شماره 5536 روزنامه اعتماد به تاريخ چهارشنبه ۲۸ تير 1402 منتشر شده است. متاسفانه مصاحبه‌كننده و مصاحبه شونده، هر دو يك طرفه به قاضي رفته‌اند! كاش پيش از انتشار چنين گفت‌وگويي، آن نشريه با مسوولان رسانه ملي چه در اداره بازرگاني صداوسيما و چه معاونت حقوقي و امور مجلس تماس مي‌گرفت تا ادعاي خود را صحت سنجي كند.
نخست آنكه سياست صدا و سيما حمايت و كمك به ورزش كشور از جمله از طريق پخش عمومي مسابقات و بالا بردن علاقه مردم به اين عرصه و  به تبع آن تشويق حاميان مالي ورزشكاران و باشگاه به سرمايه‌گذاري در آن است، زيرا تا هنگامي كه مسابقه‌اي ديده نشود از لحاظ اصول اقتصادي توجيه چنداني براي سرمايه‌گذاري در آن وجود ندارد.
دوم، براساس قوانين بودجه، سازمان صدا و سيما تكليف دارد درآمد حاصل از پخش آگهي‌هاي بازرگاني را به ‌طور كامل به خزانه‌داري كل كشور واريز نمايد. بنابراين سازمان امكان پرداختي خارج از حدود قانون بودجه را دراختيار ندارد. ضمن اينكه با وجود بررسي حق پخش مسابقات ورزشي در كميسيون فرهنگي مجلس ولي اين موضوع هنوز به تصويب مجلس نرسيده و مشخص نيست بر چه مبناي حقوقي ادعا شده كه پرداخت حق پخش، تكليفي قانوني است. 
درنهايت پيشنهاد رسانه ملي اين است كه اعتبار در قالب بخشي از بودجه صداوسيما پرداخت شود كه با نظارت وزارت ورزش در قبال پخش مسابقات دراختيار باشگاه‌ها قرار گيرد.
مقتضي است براساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومي متن فوق عينا در شماره جاري در همان بخش منتشر شود.
ابوالقاسم هوشمند
مدير اطلاع‌رساني و ارتباط با رسانه‌ها

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون