• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5538 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۱ تير

واكنش وكيل عزيزي‌خادم به ادعاي عجيب برخي رسانه‌ها:

دادگاه نگفته عزل عزيزي‌خادم قانوني بوده!

مطالبه خسارت نداشتيم، آراي صادر شده معارض است!

وكيل شهاب‌الدين عزيزي‌خادم در مورد اخباري كه پيرامون حكم دادگاه تجديدنظر در رابطه با شكايت موكلش از هيات رييسه فدراسيون فوتبال منتشر شده است، واكنش نشان داد.
پنجشنبه شب برخي رسانه‌هاي داخلي و سپس رسانه‌هاي فارسي زبان خارجي با اشاره به انتشار راي دادگاه تجديدنظر در مورد شكايت شهاب‌الدين عزيزي‌خادم از اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال نوشتند كه دادگاه بر قانوني بودن بركناري رييس عزل شده فدراسيون مهر تاييد زده است! وكيل شهاب‌الدين عزيزي‌خادم در گفت‌وگويي اختصاصي با اعتمادآنلاين اين مساله را تكذيب كرد.
به گزارش اعتمادآنلاين، شهاب‌الدين عزيزي‌خادم چند ماه پيش شكايتي را از اعضاي هيات رييسه مبني بر غيرقانوني بودن بركناري‌اش در دادگاه به ثبت رساند. اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال در زمستان 1400 بدون در نظر گرفتن مفاد اساسنامه راي به بركناري موقت رييس وقت فدراسيون دادند و در نخستين جلسه مجمع نيز باز برخلاف اساسنامه فدراسيون فوتبال اجازه دفاع را از رييس عزل شده گرفتند. در نهايت و در حالي كه طبق قانون قطعي شدن بركناري رييس فدراسيون بايد بر اساس آراي مجمع فدراسيون فوتبال باشد، اين اتفاق نيفتاد تا در نهايت بعد از نزديك به دو سال كار به شكايت در دادگاه بكشد. با اين حال دادگاه بدوي در راي خود كه نسخه‌اي از آن در اختيار خبرنگار اعتمادآنلاين قرار گرفته، تاكيد كرده است كه صلاحيت بررسي موضوع را ندارد و دادگاه حكميت ورزش (CAS) را به عنوان مرجع معرفي كرده است. در راي دادگاه بدوي هيچ بحثي در مورد قانوني يا غيرقانوني بودن بركناري عزيزي‌خادم مطرح نشده است. همين مساله در راي دادگاه تجديدنظر تكرار شده است. 
روح‌الله حسيني، وكيل شهاب‌الدين عزيزي‌خادم در اين رابطه و اخباري كه در رسانه‌ها منتشر شده به اعتمادآنلاين گفت: در خبرگزاري‌هاي داخلي و خبرگزاري‌هاي فارسي زبان خارج از كشور آمده «تخلفي در بركناري رييس فدراسيون صورت نگرفته است» اين كذب محض است. چنين چيزي در راي درج نشده. همچنين قيد شده كه «شكايت عزيزي‌خادم كه براي دريافت خسارت به خاطر بركناري از رياست فدراسيون مطرح شده بود رد و عنوان شده تخلفي صورت نگرفته». اين در حالي است كه شكايت تنها در رابطه با ابطال انتخابات بوده و اصلا مطالبه خسارت مطرح نبوده است.
او ادامه داد: حالا دادگاه چه كار كرده است؟ دادگاه گفته من صالح براي رسيدگي نيستيم و اصلا وارد ماهيت نشده است. نگفته تخلفي صورت گرفته يا نگرفته.
وكيل رييس عزل شده فدراسيون در ادامه با اشاره به راي يك دادگاه كه ارديبهشت در مورد انتخابات هيات فوتبال استان كرمان صادر شده بود، اظهار داشت: دادگاهي كه ما رفتيم شعبه 70 بود. حدودا در ارديبهشت ماه، شعبه 90 در خصوص دادخواست هيات فوتبال كرمان عليه فدراسيون حكم برعكس داده. يعني وارد ماهيت شده و انتخابات هيات كرمان را باطل كرده است. اين دو تا راي معارض است. براي اين دو راي معارض هم قانونگذار پيش‌بيني كرده كه بايد برود ديوان عالي كشور و يكي از اينها تصديق شود. وقتي تصديق شد آن وقت مرجع صالح بايد مشخص شود كه آيا كميته‌هاي انضباطي است يا كميته اخلاق است يا CAS. آن وقت مي‌توانند وارد ماهيت شوند و ببينند تخلفي صورت گرفته يا نه. اين منوط به آن است كه طرفين پيگيري كنند. اينجا تمايلي براي پيگيري نيست.
حسيني تصريح كرد: اين چيزي كه خبرگزاري‌ها زدند، كذب محض است. خلاف قانون مطبوعات هم هست. دادگاه اصلا وارد ماهيت نشده. اينكه آيا تخلفي صورت گرفته يا نگرفته هنوز مبهم است. دادخواست هم مطالبه خسارت نيست و نه دادگاه بدوي و نه تجديدنظر وارد ماهيت نشدند. فقط گفتند وارد نمي‌شويم.
او در واكنش به اين مساله كه در راي دادگاه بدوي آمده شاكي بايد به CAS مراجعه كند، اما در راي دادگاه تجديدنظر كميته‌هاي داخلي فدراسيون مدنظر قرار گرفته، گفت: اين درست است كه نوشته به كميته‌هاي داخلي فدراسيون مراجعه شود. ولي باز هم مشخص است كه وارد ماهيت نشده است. منتها اين وسط ما همچنان راي كرمان را داريم كه نشان مي‌دهد دو تا راي معارض صادر شده و بايد ديوان عالي راي بدهد. هر كدام از اين دو راي در ديوان عالي مورد موافقت قرار بگيرد آن مي‌شود راي اصلي. در راي بدوي گفته برويد دادگاه حكميت ورزش! اين هم باز نشان مي‌دهد دو تا راي بدوي و تجديدنظر هم با هم معارض هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون