• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5666 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۰ دي

وزير راه و شهرسازي:

عمليات ساخت نهضت ملي مسكن از يك ميليون و 930 هزار واحد عبور كرد

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه عمليات ساخت نهضت ملي مسكن از يك ميليون و ۹۳۰ هزار واحد عبور كرد، گفت: اجراي اين طرح شتاب بيشتري خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، مهرداد بذرپاش، وزير راه و شهرسازي ‌در جريان افتتاح واحدهاي نهضت ملي مسكن استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي دولت در جريان سفرها و بازديدها را افتتاح پروژه‌هاي نهضت ملي مسكن عنوان كرد و گفت: در سفرهاي انجام شده و بازديدها از پروژه‌هاي نهضت ملي مسكن كه به ‌شكل منظم در حال انجام است، هم پروژه‌ها روند مناسبي در اجرا پيدا كرده است و هم واحدهاي آغاز شده به ‌تدريج در حال تكميل هستند كه در برنامه‌هاي متعدد تحويل متقاضيان خواهد شد. وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه مجموع افتتاح در شهرهاي مختلف در ماه‌هاي آينده تسريع مي‌شود، توضيح داد: امروز در استان، عمليات اجرايي و احداث 28 هزار واحد نهضت ملي مسكن آغاز شده است و افرادي كه واجد شرايط براي تامين مسكن بودند با تامين زمين مناسب در اردبيل به پروژه‌ها متصل شدند. بذرپاش تامين زمين در استان اردبيل را مناسب ارزيابي كرد و افزود: عمليات اجرايي ساخت مسكن در سايت 650 هكتاري كه عمليات آماده‌سازي زمين آن اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود، در تيرماه امسال شروع شد. وي افزود: در اين سايت مقرر شده تا 10 هزار واحد احداث شود كه روند مناسبي يافته است و انتظار داريم تا با تسهيل‌گري‌هاي انجام شده سرعت تكميل واحدها افزايش يابد و واحدها در زمان مقرر به متقاضيان تحويل شود. وزير راه و شهرسازي توضيح داد: امروز در سفر به استان اردبيل، همچنين بهره‌برداري از 720 واحد مسكوني در سايت شهري با كارگزاري ستاد اجرايي فرمان امام(ره) انجام شد كه اين واحدها هم كيفيت خوبي دارد و هم مورد رضايت مردم بوده است. بذرپاش همچنين از بهره‌برداري از 5848 واحد روستايي در سطح استان اردبيل در جريان سفردیروز خبر داد و تصريح‌ كرد: در برنامه است تا با تسريع در تكميل واحدهاي نهضت ملي مسكن، افرادي كه سال‌ها در انتظار تامين مسكن بودند واحدهاي خود را در زمان تعيين ‌شده دريافت كنند. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه دولت تسهيلات مسكن را در مناطق شهري از 350 به 550 ميليون تومان و در مناطق روستايي از 200 به 350 ميليون تومان افزايش داد، گفت: با تسهيل‌گري دولت در بخش تسهيلات، پيش‌بيني مي‌شود ساخت و ساز و توليد مسكن به‌ ويژه در نهضت ملي مسكن رشد مناسبي يابد.

 

تلاش وزارت راه و شهرسازي براي كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن

بذرپاش تصريح‌ كرد: با دستور رييس‌جمهور، نرخ سود تسهيلات مسكن از 23 درصد به 18 درصد كاهش يافت كه هنوز اين سود نرخ تسهيلات براي مردم زياد است. بنابراين در توافقي كه با بانك مركزي داشتيم در تلاش هستيم تا نرخ سود تسهيلات كاهش يابد. وزير راه و شهرسازي روند آماده‌سازي زمين را مناسب خواند و گفت: هم‌اكنون 53 هزار هكتار زمين در قالب الحاق به محدوده‌هاي شهري در حال انجام است. در تلاش هستيم تا در قالب واگذاري زمين و ساخت واحدهاي نهضت ملي مسكن به ‌شكل يك طبقه حياط‌دار و مجتمع، به اهداف دولت در بخش مسكن دست يابيم. بذرپاش گفت: تازه‌ترين آمار حاكي است كه عمليات ساخت واحدهاي نهضت ملي مسكن از يك ميليون و 930 هزار واحد عبور كرده است. وي عملكرد نظام بانكي در 6 ماه گذشته را مناسب ارزيابي كرد و گفت: عملكرد بانك‌ها در 6 ماه گذشته رشد خوبي داشته، اما كافي نيست و بايد تقويت شود. طبق قانون نظام بانكي پرداخت تسهيلات به بخش مسكن بايد به‌ حد مطلوبي برسد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون