• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3301 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

پاسخ حزب موتلفه به گزارش «پايان عقد اخوت 50 ساله»

رفاقت موتلفه با هاشمي‌ از آغاز نهضت امام شروع شد

حزب موتلفه اسلامي با ارسال نمابري توضيحاتي را درباره گزارش گروه احزاب با عنوان پايان عقد اخوت 50 ساله ارسال كرد. متن كامل توضيحات حزب موتلفه درباره اين گزارش به شرح زير است:

درباره مقاله موتلفه از هاشمي‌رفسنجاني عبور كرد، بايد دانست:

1-‌ مقاله پر از اشكالات و غلط‌هاي واژه‌اي و تحليلي است، مانند: «موتلفه اسلامي را بايد فرزند تمام قد « نهاد اصلي جناح راست سنتي يعني روحانيت و بازار دانست»، موتلفه اسلامي را بايد تشكل تولد يافته توسط امام خميني(ره) در سال 42 دانست كه همه قشرهاي مختلف اجتماع را از آغاز تاسيس در سال 42 تاكنون در برداشته است. ، موتلفه اسلامي نه راست است و نه چپ، و نه سنتي است و نه مدرن به معناي غربي، بلكه حزبي اسلامي است كه بر پايه فقاهت، روحانيت و ولايت شكل گرفته و در نيم قرن تاريخ معاصر ايران نقش موثري راداشته است. اقدام موتلفه در اعدام انقلابي عامل رسميت دهي به كاپيتولاسيون امريكايي در رژيم مزدور شاه در سال 43 با حكم مرجع تقليد مرحوم آيت‌الله‌العظمي ميلاني صورت گرفته است و موتلفه با اين عمل و تقديم خون پاك شهداي 26 خرداد 44 و حبس‌هاي طولاني مدت مسوولان اصلي خود نگذاشته است مصونيت كاركنان مستشاري نظامي امريكا دست آنها رادر هر جنايت و خيانت نسبت به ايران باز بگذارد. اعدام منصور خائن «ترور» نيست كه واژه معادل آن در فقه اسلام (فنك) است و براي آن نبوده كه بخشي از سپهر مبارزه با رژيم توتاليتر!! پهلوي دوم را از آن بازاريان مذهبي كند يا ياد فداييان اسلام را زنده كنند! بلكه اجراي حكم الهي بر خائني است كه امام فرمود كشور ايران را فروخته و اينها خائنند.» حزب موتلفه اسلامي يك تشكيلات سياسي سنتي نيست بلكه تشكل و تحزب اسلامي است كه همان‌طور كه در مقاله آمده است، بدون مباني احكام شرعي گام برنمي‌دارد و مترقي‌ترين روحانيت در انقلاب اسلامي يعني شهيد بهشتي و مطهري و مرحوم آيت‌الله انواري و مولايي عضو شوراي روحانيت موتلفه اسلامي بوده‌اند و هنوز هم موتلفه همراه صادق روحانيت اسلام و مراجع محترم تقليد است.

2-‌ موتلفه اسلامي به همه چهره‌ها و شخصيت‌ها و مسوولان نظام جمهوري احترامي در شأن هر كدام را داشته و دارد.

نگاهي به روابط موتلفه اسلامي با روساي جمهور از هر سليقه و تفكر و روش در 37 سال گذشته، اثبات مي‌كند كه موتلفه نگاهي عقلايي، اعتدالي، ارزشي و روابط بر مبناي احترام متقابل با همه رييس‌جمهورها و دولت‌ها داشته است ضمن حفظ مواضع اصولي خود و انتقادهاي سازنده كه از احساسات زودگذر يا منطبق با منافع شخصي و جناحي و حزبي به دور بوده است.

در موتلفه اسلامي تفكر «شخص‌ستيزي» جايي ندارد و احترام به حقوق شهروندي همه چهره‌ها و افراد و جناح‌ها در بين حفظ مواضع ارزشي و اصولي موتلفه جايگاه اساسي در موتلفه اسلامي دارد. البته اگر مشاهده نماييد كه اقداماتي و مواضعي از طرف اشخاص يا تشكل‌ها يا جناح‌ها مضّر به خطوط اصلي نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه عادل است به وظيفه خود طبق موازين شرعي و اخلاقي اسلام عمل مي‌نمايد و حجت شرعيه نيز مواضع رهبري است.

3-‌ اسلحه‌اي كه بخارايي به‌كار برد، مربوط به مرحوم توليت نبود و محمدرضا پهلوي هم اسلحه به توليت نداده بود و اين اسلحه اهدايي شاه نبود.

4-‌ امام خميني(ره) براي جهاد مسلحانه و تشكيلات آن به موتلفه اذن داده بودند و فرموده بودند به شرط آنكه اسلحه از كسي و جايي نگيريد يا بخريد يا خودتان بسازيد.

و اما درباره حكم حسنعلي منصور و محمدرضا شاه از امام سوال نشده بود و پس از تبعيد امام به تركيه و اعلام ضرورت آن توسط آيت‌الله شهيد مطهري، حكم شرعي از آيت‌الله العظمي ميلاني صادر گرديد.

5-‌ ارتباط موتلفه اسلامي با آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و رفاقت ايشان مربوط به زمان اعدام منصور نيست بلكه از آغاز نهضت امام شروع شد.

6-‌ واژه ژنرال امام در شأن ياران امام نيست و واژه زشت نيروهاي استقراضي موتلفه اسلامي بسيار دور از اخلاق و ادب سياسي است.

7-‌ مواضع حزب موتلفه اسلامي همواره از انسجام برخوردار بوده زيرا با بررسي و شور، توسط دبيركل محترم يا در بيانيه حزب اعلام مي‌شود. اما مواضع شخصيت‌ها و چهره‌هاي موتلفه اسلامي مواضع شخصي آنهاست كه با توجه به آزادي اظهارنظر در يك حزب اسلامي مسووليت آن مربوط به شخص مذكور است، البته تذكرات نسبت به رعايت مواضع حزب نيز به آنها داده مي‌شود. تذكر ما به نويسنده مقاله اين است كه تحليل بايد منطبق با واقعيت‌ها باشد ولو به مذاق تحليلگر خوش نباشد. اميدواريم كه ايشان به خوانندگان روزنامه آنچه حقيقت است را ارايه دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون