• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3302 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

مديرعامل پيكان خبر از شكايت به فيفا داد

شيعي: به راي و مديريت آقايان مثل كفاشيان مي‌خنديم!

مديران باشگاه پيكان روز سه‌شنبه رسما نامه‌‌‌اي براي ابلاغ رسمي راي كميته استيناف درباره سقوط اين تيم به ليگ دسته اول به مديران فدراسيون فوتبال نوشتند و آن را رسانه‌اي هم كردند. نكته جالب توجه اينجاست كه فدراسيون فوتبال هنوز راي پرونده را با اينكه حكم نهايي از طرف كميته استيناف صادر شده است در اختيار اين باشگاه قرار نداده است. در اين رابطه فقط متن راي نهايي كميته استيناف در سايت فدراسيون فوتبال منتشر شده است. باشگاه پيكان بر خلاف انتظار بعد از اينكه راي كميته استيناف منتشر شد هيچ جنجال‌سازي و اعتراضي به راي نداشت و مديران اين باشگاه سياست سكوت را در پيش گرفتند. جلسه اضطراري هيات‌مديره اين باشگاه هم اخيرا برگزار شد و اعضا روي اين مساله تاكيد كردند كه حق پيكان ضايع شده و آنها بايد حقوق خود را با شكايت از فيفا پيگيري كنند. به همين دليل بود كه شيعي، مديرعامل پيكان روز سه‌شنبه در نامه‌اي به مديران رسما خواهان ابلاغ رسمي حكم نهايي كميته استيناف درباره سقوط پيكان به ليگ برتر شد. شيعي، مديرعامل پيكان درباره آخرين تصميمات اتخاذ شده در هيات‌مديره اين باشگاه مي‌گويد: « به نظر ما حقوق باشگاه پيكان ضايع شد و راي صادره را قبول نداريم. به همين دليل پيكان حكم كميته استيناف را از طريق فدراسيون بين‌المللي فوتبال(فيفا) پيگيري مي‌كند. تا از اين طريق ثابت كنيم كه حق با ما بوده است. پيكان به هيچ عنوان از حق واقعي خودش كوتاه نخواهيد آمد.»

كميته استيناف فدراسيون فوتبال چهارشنبه هفته گذشته پس از سومين بررسي پرونده تيم‌هاي راه‌آهن و پيكان، حكم به باقي ماندن راه آهن در ليگ برتر و سقوط پيكان داد. باشگاه پيكان مدعي بود راه‌آهن به دليل استفاده غيرمجاز از يك بازيكن خارجي در چند مسابقه خود بايد به دسته پايين‌تر سقوط مي‌كرد، اما در نهايت كميته استيناف پس از چند بار رفت و برگشت پرونده و درخواست تجديدنظرخواهي مجدد، به نفع راه آهني‌ها حكم داد. مديرعامل پيكان درباره اين حكم و حواشي اخير هم اين‌گونه توضيح مي‌دهد: «مردم خودشان بهترين قاضي هستند و افكار عمومي درمورد اين مسائل بهترين قضاوت را انجام مي‌دهد. حضور سومين تيم اصفهاني را به سازمان ليگ تبريك مي‌گوييم. راه‌آهن اصفهان توانست به ليگ برتر بيايد و ما هم به تمام مسوولان تبريك مي‌گوييم. همان‌طور كه كفاشيان به همه مسائل مي‌خندد ما هم از او ياد گرفته‌ايم كه تنها به اين رأي و مصاحبه‌اش بخنديم. همان خنده‌هايي را خواهيم كرد كه كفاشيان انجام داده آن هم براي كساني كه چنين بلايي را بر سر فوتبال آوردند.»

محمود شيعي، در شرايطي رسما خبر از شكايت پيكان به فيفا در اعتراض به راي كميته استيناف فدراسيون فوتبال داده است كه علي كفاشيان شنبه‌شب در پايان مراسم انتخاب بهترين‌هاي چهاردهمين دوره ليگ برتر در جمع خبرنگاران اعلام كرده بود كه باشگاه پيكان اعتراضي به حكم كميته استيناف ندارد و آن را پذيرفته است و نيازي هم به شكايت كردن به فيفا وجود ندارد و تازه اگر هم شكايت كند، فيفا ماجرا را دوباره به فدراسيون باز مي‌گرداند!

با اين حال مديرعامل پيكان رسما خبر داده كه اين باشگاه به فيفا شكايت خواهد كرد. به اين ترتيب بايد ديد آيا براي ارسال اين پرونده به فيفا از داخل مخالفتي با باشگاه پيكان صورت خواهد گرفت يا نه. محمود شيعي رسما تاكيد كرده كه شكايت پيكان به فيفا تبعات بسيار بدي براي فوتبال ايران به همراه خواهد داشت. شايد منظور اين مدير تعليق فوتبال ايران باشد. اما تا زماني كه اين شكايت در فيفا به ثبت نرسد و مراجع حقوقي فوتبال به اين موضوع ورود نكنند، نمي‌شود هيچ برداشتي درباره آينده داشت، چرا كه اين احتمال وجود دارد كه جلوي شكايت پيكان گرفته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون