• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3122 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر

سارقان به سمت ماموران تيراندازي كردند

دستگيري دو سارق حرفه‌يي پايتخت در درگيري مسلحانه

اعتماد| دو سارق حرفه‌يي كه براي فرار از دست پليس اقدام به تيراندازي به سمت گشتي‌هاي نيروي انتطامي كردند در درگيري مسلحانه زمين دستگير شدند.
نيمه‌هاي شب چهارم آذرماه سال جاري به دنبال اطلاع پليس از يك فقره سرقت از مغازه‌يي در خيابان نواب صفوي تهران به سرعت تيمي از ماموران براي رسيدگي به موضوع به محل مورد‌نظر اعزام شدند. با حضور ماموران در محل مشخص شد دو سارق حرفه‌يي قصد سرقت از يك دستگاه خودرو در اين خيابان را داشتند كه با مشاهده ماموران دچار هراس شده و تصميم به فرار گرفتند.
سرهنگ خليل شهبازي، سركلانتر نهم پليس پايتخت در تشريح روند شناسايي متهمان گفت: سارقان پس از مشاهده ماموران به سرعت سوار خودروي نيسان آبي رنگي شدند كه در كنار خيابان متوقف شده بود و سعي كردند با حركت به شكل چراغ خاموش از تيررس ماموران خارج شوند اما اين نقشه با تعقيب ماموران ناكام ماند.
به گفته اين مقام انتظامي، گشتي‌هاي نيروي انتظامي در واكنش به فرار سارقان با روشن كردن آژير خودروي پليس و دادن فرمان‌هاي متعدد ايست قصد متوقف كردن آنها را داشتند كه با بي‌اعتنايي سارقان روبه‌رو شدند و به اين ترتيب عمليات تعقيب و گريز آغاز شد.   سارقان قصد تسليم شدن نداشتند و در چندين مرحله با نزديك شدن پليس به آنها، اقدام به تخريب شديد خودروي گشت نيروي انتظامي كردند. سرعت حركت سارقان در اتوبان جاده قديم به سمت خيابان سيزده آبان به اندازه‌يي بود كه احتمال وقوع حادثه‌يي هولناك را بالا مي‌برد؛ احتمالي كه باعث شد تا ماموران اخطار نهايي خود را با شليك دو تير هوايي به سارقان اعلام كنند اما اين هشدار نيز با بي‌اعتنايي سارقان مواجه شد.
سرهنگ شهبازي در ادامه به تيراندازي سارقان به سمت ماموران اشاره كرد و گفت: سارقان كه خود را درچنگال پليس گرفتار مي‌ديدند در آخرين تلاش‌هاي خود براي فرار اقدام به تيراندازي به سمت خودروي گشت انتظامي كردند كه اين اقدام با واكنش متقابل ماموران مواجه شد. به گفته سرهنگ شهبازي، ماموران پليس در واكنش به تيراندازي سارقان با استفاده از يك قبضه سلاح كلاش هفت تير جنگي به سمت خودروي نيسان شليك كردند كه با اصابت تعدادي از آنها به لاستيك عقب خودرو، نيسان پس از طي مسافتي با دو چرخ پنچر از حركت ايستاد اما متهمان كه قصد تسليم شدن نداشتند با پياده شدن از خودرو به شكل پياده اقدام به فرار كردند؛ نقشه‌يي كه با اقدام به موقع ماموران ناكام ماند و دو سارق دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند. در جريان بازرسي از خودروي متهمان، سرقتي بودن نيسان محرز شد. همچنين يك قبضه سلاح كمري، يك عدد قيچي آهن بر، دو عدد قبضه چاقوي كمري، سه عدد شاه كليد خودرو و يك عدد پنل نيز از سارقان كشف و ضبط شد.
به گفته سرهنگ شهبازي در جريان بازجويي‌ها مشخص شد متهمان از اعضاي باند سارقان حرفه‌يي مغازه در جنوب پايتخت هستند و در شب حادثه پس از سرقت از يكي از مغازه‌هاي خيابان نواب‌صفوي و با تهديد اسلحه قصد سرقت خودروي نيسان را داشتند تا با آن از محل متواري شوند. به اين ترتيب متهمان براي تحقيقات بيشتر و شناسايي ساير جرايم و مالباختگان در اختيار كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون