• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3311 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

هفته تثبيت قيمت دلار و سكه

هر چند قيمت طلا در بازارهاي جهاني در هفته گذشته كاهش قابل توجهي را تجربه كرد اما قيمت‌ها در بازار ايران چندان دستخوش تغيير نشد.

مدت‌هاست بازار طلا و سكه و ارز ايران ميانه خوبي با كاهش قيمت ندارد. بهاي طلا و ارز، حتي در مقاطعي كه بسياري پيش‌بيني مي‌كردند قيمت‌ها به كاهش رضايت دهند، اين اتفاق نيفتاد. قيمت طلا در حالي به 1090 دلار در هر اونس رسيده است كه برخي پيش بيني مي‌كنند بهاي اين فلز گرانبها به كانال 1080 دلاري نيز سقوط كند.

با اين حال در شرايطي كه سكه تمام بهار آزادي نخستين روز هفته را با قيمت 870 هزار تومان آغاز كرده بود، در آخرين روز هفته نيز كار را با قيمت 871 هزار تومان به پايان برد تا نشان دهد فعلا قصد كاهش ندارد. رييس اتحاديه طلا و جواهر درباره دلايل افزايش اندك قيمت طلا و سكه با وجود كاهش قيمت اونس گفته است: افزايش قيمت دلار مانع كاهش قيمت طلا شده است. وي در پيش‌بيني روزهاي آتي نيز گفت: با توجه به بهبود شاخص‌هاي اقتصادي امريكا و اروپا افزايش ناگهاني طلا پيش‌بيني نمي‌شود و احتمال داده مي‌شود نرخ طلا در سطوح فعلي در نوسان باشد.

وي ادامه داد: در هفته جاري ميزان عرضه و تقاضا مناسب بود اما با بررسي چند ماه اخير مي‌توان گفت حجم عرضه و تقاضا نسبت به چند ماه اخير وضعيت مناسبي را رقم زده و اين موضوع به دليل آن است كه در هفته جاري و روزهاي پيش‌رو ميزان برگزاري مجالس شادي افزايش يابد. او تاكيد كرد: افزايش ميزان عرضه و تقاضا در چند وقت اخير كاملا تاثير‌پذير از نيازهاي لحظه‌اي خانواده است و پيش‌بيني مي‌شود بيشترين حجم تقاضا در يكي دو ماه اخير باشد، زيرا در مهرماه ايام محرم آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون