• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3311 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

خبر كوتاه

ايران قهرمان كشتي كمربند آسيا شد

رقابت‌هاي كشتي كمربند قهرماني آسيا زيرنظر اتحاديه جهاني كشتي، به ميزباني ايران و در سالن هفتم تير تهران برگزار شد كه در بخش مردان تيم ملي ايران به مقام قهرماني رسيد، قرقيزستان نايب قهرمان شد و تركمنستان بر سكوي سوم ايستاد. ايران با دو تيم در اين مسابقات شركت كرد كه در مجموع كشتي گيران ايران صاحب يك مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز شدند.

 

جعفري نخستين طلايي تاريخ اسكي روي چمن ايران

عضو تيم ملي اسكي روي چمن ايران موفق شد به نخستين مدال طلاي تاريخ اين رشته براي ايران دست پيدا كند. رقابت‌هاي جام جهاني اسكي چمن به ميزباني پيست بين‌المللي ديزين با قهرماني اسكي‌باز كشورمان به پايان رسيد. در روز دوم رقابت‌هاي جام جهاني و در رشته مارپيچ بزرگ، سيد مرتضي جعفري با زمان ٥١/٠٩ موفق شد براي نخستين‌بار در تاريخ اسكي ايران به مدال طلاي جام جهاني اين رشته دست پيدا كند. جعفري روز پنجشنبه نيز موفق به كسب مدال نقره رشته مارپيچ سرعت شده بود.

 

سجادي: فدراسيون مي‌گفت چون ليگ شروع نشده كي‌روش نمي‌آيد

معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش در خصوص علت غيبت كارلوس كي‌روش در كشورمان و اينكه آيا وزارت ورزش پول قرارداد اين مربي را داده يا خير، گفت: «ما وقتي پولي به فدراسيوني مي‌دهيم قطعا به عنوان فرد خاصي پول نمي‌دهيم بلكه بودجه ما براي برنامه‌ها و تقويم فدراسيون‌ها است، ضمن اينكه اعتبار بودجه فدراسيون فوتبال بيشتر از ديگر فدراسيون‌هاست، حتي با وجود اينكه خود فدراسيون درآمدزايي دارد.» سجادي ‌همچنين تاكيد كرد: « درآمدزايي در فوتبال فقط مخصوص تماشاگر نيست بلكه نهايتا 15 درصد از درآمدزايي باشگاه‌ها از طريق بليت‌فروشي تامين مي‌شود. در تمام دنيا بيشترين درآمد باشگاه‌ها در بخش حق پخش است كه ما از‌ آن محروم هستيم. بعد از آن‌ هم تبليغات دور زمين و اسپانسرها بيشترين درآمدزايي را در فوتبال دارند. در كل، فدراسيون فوتبال مسوول كي‌روش است. من همين چند روز پيش در خصوص علت غيبت كي‌روش از مسوولان فدراسيون سوال كردم كه گفتند تازه ليگ شروع شده و احتمالا تا 10 روز آينده كي‌روش به ايران مي‌آيد. اين در شرايطي است كه پيش از اين مسوولان فدراسيون مي‌گفتند چون ليگ شروع نشده كي‌روش به ايران نمي‌آيد. »

 

مي‌خواهم سومين سفيدپوست زير ۱۰ ثانيه تاريخ باشم

ركورددار دو ۱۰۰ متر ايران با بيان اينكه تا پيش از المپيك نياز به حضور در چند مسابقه سطح اول جهان را دارد، گفت: مي‌خواهم سومين سفيدپوست تاريخ باشم كه به ركورد زير ۱۰ ثانيه مي‌رسد. حسن تفتيان گفت: من برنامه‌هاي خود را براي المپيك به فدراسيون داده‌ام. بر اساس برنامه مربي‌ام من نياز به پنج ماه اردوي خارج از كشور و حضور در پنج يا شش مسابقه سطح اول دنيا دارم تا بتوانم با چهره‌هاي سرشناس دنيا از نزديك رقابت كنم و استرسم را از بين ببرم. تا حالا اتفاق نيفتاده كه با دوندگان مطرح دنيا رقابت كنم. من بولت را هميشه از تلويزيون ديده‌ام. جاستين گاتلين را هم همينطور. اگر در المپيك با اين دونده‌ها همگروه شوم به‌طور حتم جلوي ۱۰۰ هزار تماشاچي استرس بر من غلبه مي‌كند و دست كم ۳۰ درصد كارايي خودم را از دست مي‌دهم. من نياز به اين دارم كه قبل از المپيك با دوندگان سطح اول دنيا رقابت كنم كه در المپيك ديگر ترسي براي رويارويي با آنها نداشته باشم. تفتيان در پاسخ به اين سوال كه اگر همه برنامه‌هاي شما مهيا شود فكر مي‌كنيد در المپيك به چه ركوردي برسيد، گفت: مربي‌ام گفته كه مي‌تواند تا آن زمان ركوردم را به ۱۰ ثانيه برساند. من هدفم اين است كه به ركورد زير ۱۰ ثانيه برسم و سومين سفيدپوست تاريخ باشم كه به ركورد زير ۱۰ ثانيه مي‌رسد. اگر در المپيك به جمع هشت نفر نهايي برسم ارزش آن مثل كسب مدال در المپيك است چون شرايط دوي ۱۰۰ متر المپيك با همه رشته‌ها فرق مي‌كند.

 

حكم عجيب دادگاه آلماني براي هوادار فوتبال

دادگاهي در آلمان براي يك عده از هواداران تيم مونيخ 1860 كه به يك هوادار بايرن مونيخ حمله كرده و پيراهن و كلاه ورزشي او را پاره كردند مجازات جالب توجهي در نظر گرفت. يك سال پيش چند هوادار تيم مونيخ 1860 به يك هوادار تيم رقيب يعني بايرن مونيخ حمله كرده و پيراهن و كلاه ورزشي او را پاره كردند. به همين خاطر دادگاهي در مونيخ آنها را مجبور كرد ضمن پوشيدن پيراهن تيم رقيب در فروشگاه‌هاي مخصوص باشگاه بايرن مونيخ فعاليت كنند. در واقع قاضي اين پرونده به هواداران خاطي عنوان كرد از بين تحمل 15 ماه حبس در زندان و خدمت در فروشگاه باشگاه بايرن مونيخ ضمن پوشيدن پيراهن تيم رقيب يكي را انتخاب كنند كه هواداران مونيخ 1860 نيز گزينه دومي را انتخاب كردند. كلارين يانگ، قاضي اين پرونده درباره دليل صدور اين حكم گفت: فوتبال، فوتبال است و زمين جنگ نيست. فكر كردم كه چه تنبيهي بيشتر اين جور افراد را اذيت مي‌كند و فكر مي‌كنم اين جور تصميم خيلي آنها را اذيت كند و آنها را به نتيجه كار زشتي كه كردند واقف كند. به اين ترتيب هواداران خاطي مونيخ 1860 بايد با پوشيدن پيراهن تيم رقيب براي مدتي در فروشگاه تيم بايرن مونيخ به فعاليت رايگان بپردازند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون