• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

صوفي:

انتخابات آزاد براي دولت روحاني بازي برد- برد است

 

وزير تعاون دولت اصلاحات عملكرد دولت روحاني را در حوزه‌هاي مختلف مثبت ارزيابي كرد. علي صوفي در گفت‌وگو با ايلنا، خاطرنشان كرد: عملكرد دولت روحاني در حوزه سياست خارجي بسيار موفق و درخشان بوده و در واقع كاري كه تيم مذاكره‌كننده انجام داده است، به عنوان يك كار بزرگ در تاريخ ايران باقي خواهد ماند و بايد اين موفقيت را به مردم و به دولت تبريك گفت.

وي با اشاره به اينكه توجه به توافق هسته‌اي موجب شد دولت روحاني در حوزه سياست داخلي دست‌ به‌عصا‌تر راه برود، گفت: انتظارها و توقع مردم از دولت روحاني بر اساس شعارهايي كه در زمان انتخابات مطرح كردند، نسبت به عملكرد ايشان بيشتر بوده است. البته مواضع شجاعانه رييس‌جمهور در برخي موارد توانسته در حوزه داخلي تاثيرگذار باشد. عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران اسلامي با اشاره به انتخابات پيش رو گفت: فضاي سياسي كشور نسبت به دو سال پيش باز‌تر شده است، اما هنوز در برخي حوزه‌ها فضاي امنيتي وجود دارد و از سويي ديگر دخالت‌ نهادهاي خاص در انتخابات مردم را نگران كرده است. صوفي ابراز اميدواري كرد فضاي سالمي در انتخابات مجلس آينده شكل بگيرد و كسي كه راي نياورده نيز نتيجه انتخابات را بپذيرد و افراد حقيقي براي فعاليت سياسي با محدوديت و ممنوعيت مواجه نشوند و برگزاري انتخاباتي با اين مختصات مي‌تواند به عنوان يك كار خوب در كارنامه دولت باقي بماند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به اينكه يك مجلس كارآمد نتيجه يك انتخابات درست است، گفت: اگر چنين مجلسي شكل بگيرد، بيشترين كمك را براي پيش بردن برنامه‌هاي مختلف سياسي و اجتماعي به دولت خواهد كرد لذا برگزاري انتخابات آزاد، براي دولت روحاني بازي برد- برد است. وزير تعاون دولت اصلاحات با اشاره به اينكه دولت در حوزه اقتصاد هنوز نتوانسته ركود را از بازار داخلي دور كند، افزود: البته مشكلات فراواني پيش روي دولت قرار داشت و ميراث باقيمانده از دولت قبل در كنار تحريم‌ها و كاهش قيمت نفت تا حد زيادي براي اين دولت دردسرهايي به وجود آورد، اما به نظر مي‌رسد تصميم‌گيران اقتصادي دولت سعي دارند با ثبات در بازار مانع افزايش تورم شوند كه اين مساله موجب افزايش بيكاري و مشكلات اقتصادي ديگر مي‌شود. استاندار پيشين بوشهر و گيلان افزود: معمولا سرمايه‌ها در يك يا چند بازار وارد مي‌شوند و ركود يك بازار به معناي رونق يك بازار ديگر است، اما در حال حاضر بازار مسكن و طلا و بورس و... با ركود مواجه است. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به افت شاخص بورس در ماه‌هاي گذشته خاطرنشان كرد: اين وضعيت مناسبي نيست و نگاه موشكافانه نشان مي‌دهد افزايش قيمت خوراك كارخانه‌هاي پتروشيمي موجب سقوط قيمت اين كارخانه‌ها شد و در ‌‌نهايت موجب سقوط بورس شد. صوفي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم با توافق هسته‌اي به مرور شاهد افزايش رونق بازار باشيم و مشكلات اقتصادي كشور نيز كاهش بيابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون