• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

راستگو اصلاح‌طلب است يا اصولگرا؟

راستگو مي‌گويد در روز انتخابات رياست شورا موضعش را اعلام مي‌كند

حميدرضا خالدي/ الهه راستگو، عضوفعلي شوراي شهر تهران از جمله اعضايي است كه با وجود آنكه سال‌ها در طيف اصلاح‌طلبان فعاليت كرده، در دو سال اخير با آرايي كه درانتخابات مختلف به اصولگرايان داده، باعث شده تا حرف و حديث‌هاي بسياري را پيرامون طيف و جناح سياسي خود رقم زند. راي سرنوشت‌ساز وي به قاليباف و چمران در انتخاب‌هاي شهردار تهران و رياست شورا، از راستگو علامت سوال بزرگي در اردوي اصلاح‌طلبان ساخت. سوالي با اين مضمون كه بالاخره راستگو اصلاح‌طلب است يا اصولگرا؟ سوالي كه حالا با نزديك شدن به انتخابات رياست شورا در دور سوم باز مهم شده است.

در اين بين سكوت دو ساله وي نيز عاملي بود براي پخش انواع شايعات در مورد خط فكري سياسي و عملكردش. حالا بعد از دو سال، راستگو ديروز در نشستي با سوالات متعددي در همين زمينه روبه‌رو شد. نخستين سوال «اعتماد» از وي در مورد راي‌اش به مسجد جامعي يا چمران بود كه وي در پاسخ به اين سوال گفت: هر دوي اين آقايان براي من قابل احترام هستند و هر كدام داراي توانمندي‌ها و قابليت‌هاي خاصي هستند. من با هر دو آنها كار كرده‌ام. چمران و مسجدجامعي هر دو داراي تحصيلات و شرايط متفاوتي بوده و قطعا تفاوت‌هايي را نيز از لحاظ نحوه مديريت دارند اما به‌طور كلي هر يك ازآنها توانمندي‌هاي خاصي هم دارند ومثل هر انساني داراي نقاط ضعف و قوتي هستند. وي در پاسخ به سوال «اعتماد» كه گذشته از كانديداهاي رياست شورا، شما به كدام طيف از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا شورا راي خواهيد داد؟ گفت: به نظرم نبايد در شوراي شهر تفكيك‌سازي براساس اصولگرا و اصلاح‌طلب داشته باشيم، اين تفكيك‌سازي درست نيست. من هم، در رايي كه خواهم داد به اصلاح‌طلب يا اصولگرا بودن كانديدا كاري ندارم، بلكه ملاكم عملكرد آنها خواهد بود. بنابراين در روز راي‌گيري، موضعم را اعلام خواهم كرد.

سوال بعدي از راستگو در مورد احتمال كانديدا شدن وي براي عضويت مجدد در هيات‌رييسه شوراي شهر بود كه وي در اين مورد گفت: تا الان تصميمم اين است كه كانديدا نشوم؛ مگرآنكه شرايط خاصي پيش بيايد كه تغيير عقيده دهم. در عوض بنا دارم وقت بيشتري را براي پيگيري امور شورا اختصاص دهم. عضو هيات‌رييسه شوراي شهر همچنين در پاسخ به سوالي كه آيا در روزهاي اخير براي جلسات تصميم‌گيري در خصوص كانديداي اصولگرايان دعوت شده‌ايد يا خير؟ گفت: تاكنون از سوي اصولگرايان به جلسه‌اي دعوت نشده‌ام. اما راستگو گلايه‌هايي هم داشت. وي با ذكر اينكه من از برخي رسانه‌ها و خبرنگاران درمورد نحوه انعكاس رخدادهاي مرتبط با بنده و همچنين صحبت‌ها و توضيحات گلايه دارم، گفت: برخي دوستان خبرنگار در انتقال اخبار مرتبط با بنده كم‌لطفي كرده‌اند و همين باعث شده تا ديگر رغبت چنداني براي گفت‌وگوي رسانه‌اي نداشته باشم. البته گرفتاري‌هاي بيش از حد كاري هم مزيد برعلت شده است. رييس كميته سمن‌هاي شورا در ادامه اضافه كرد: برخي موارد شنيده‌ام كه گفته شده، الهه راستگو در صحن شورا كه كاري نمي‌كند و فقط مي‌آيد و مي‌رود.

اين اظهارات واقعا بي‌انصافي است. اين اظهارنظر‌ها كم‌لطفي است. بنده در روزهاي سه‌شنبه و در جلسات علني شوراي شهر تمام ذهن خود را متمركز بر اداره جلسه و شمارش آرا مي‌كنم. همچنين در حين برگزاري جلسات، بنده مرتبا گزارش‌ها را روي برگه‌هايي نوشته و در اختيار رييس شوراي شهر تهران قرار مي‌دهم. در روزهاي‌ سه‌شنبه و در جلسات علني شوراي شهر تهران حدود 100 الي 110 نفر از اعضاي شوراي شهر، ميهمانان و خبرنگاران در سالن جلسات حضور دارند كه بنده حواسم را جمع مي‌كنم تا خداي ناكرده در شمارش آرا و در زمان راي‌گيري مشكلي پيش نيايد.

وي همچنين در مورد برگزاري جلسه انتخابات رياست شورا در روز يكشنبه و جلسه غيرعلني نيز گفت: فكر مي‌كنم دليل اين تصميم‌گيري، كمك به هر چه بهتر برگزار شدن جلسه انتخابات باشد، چرا كه در انتخابات سال گذشته مسائلي پيش آمد كه بهتر است در انتخابات رياست شورا در سال جديد جلو آنها گرفته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون