• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3340 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

عدد نوشت

كنترل و مبارزه بيولوژيك در كشور

 

رييس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي با بيان اينكه بيش از 10 عامل كنترل بيولوژيك را معرفي كرده‎ايم، گفت: 300 هزار هكتار در كشور تحت مبارزه بيولوژيك است. اسكندر زند با بيان اينكه يكي از رويكردهاي وزارت بحث تغيير الگوي كشت است، اظهار كرد: موسسه تحقيقات خاك و آب، تناسب اراضي را در دست مطالعه دارد كه ابتدا بايد ما اين تناسب را داشته باشيم، چون زيرساختي براي الگوي كشت است. البته تا آن زمان وزارتخانه تغييرات را ايجاد خواهد كرد و جهت‎گيري مهم وزارت، دانه‎هاي روغني بوده و مجري آن منصوب شده است.

 

سود فروش
برخي كالاها

 

سود بنكداران سه درصد و واحدهاي خرده‌فروشي 12 تا 20 درصد است. متاسفانه در برخي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شاهديم برخي محصولات سلولزي كه با عنوان تخفيف‌دار به فروش ‌مي‌رسد در اصل سود 50 درصدي نصيب عرضه‌كنندگان مي‌كنند. برخي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و واحد‌هاي فروش با عنوان تخفيف سعي در جلب نظر مشتري دارند، به عنوان مثال ما دستمال كاغذي را به قيمت 980 تومان به واحدهاي خرده‌فروشي مي‌فروشيم، در حالي كه قيمت مندرج روي آن 1800تومان است و اين كار منجر به سوءاستفاده عده‌اي مي‌شود كه بايد مورد توجه مسوولان قرار گيرد.

 

نرخ سود
تسهيلات بانكي

 

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه موسسات مالي و اعتباري همه منابع مردم را جذب كرده‌اند، گفت: نرخ سود 24 درصدي در عمل تا 33 درصد افزايش پيدا مي‌كند. بيژن پناهي‌زاده، با اشاره به عدم تزريق منابع مالي و محدود بودن بودجه‌هاي عمراني اظهار كرد: برخي كارهاي مربوط به بخش توليد، ارتباط مستقيمي با بودجه‌هاي عمراني دارد به طوري كه بايد كار عمراني انجام شده، پيمانكاران پول بگيرند و سفارش توليد به صنعتگران بدهند.

 

دشت‌هاي بحراني كشور

 

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي گفت: از 609 دشت كشور بيش از نيمي از آنها وارد مرحله بحران شده و 135 ميليارد مترمكعب از مجموع 500 ميليارد مترمكعب آب زيرزميني از دست رفته است. عباس پاپي‌زاده در مورد چگونگي كاهش مصرف آب در بخش كشاورزي گفت: بخش كشاورزي در حال ورود به مرحله بحران تاريخي آب است، به همين دليل بايد با مجهز شدن به تكنولوژي‌هاي روز با شرايط به وجود آمده مقابله كرد. وي گفت 20 تا 30 درصد محصولات كشاورزي به دليل نبود تكنولوژي روز دنيا تبديل به ضايعات مي‌شود.

 

تعداد تراكنش‌ها
در فضاي مجازي

 

رييس مركز توسعه تجارت الكترونيك گفت: تاكنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ سايت نماد اعتماد الكترونيك گرفته‌اند. سايت‌هايي كه اين نماد را نداشته باشند، امكان دريافت درگاه الكترونيك و طرح شاپرك را از بانك مركزي نخواهند داشت. محمد گركاني‌نژاد در مورد آمادگي‌ لازم براي توسعه تجارت در فضاي الكترونيك كشور اظهار داشت: ما براي افزايش حجم مبادلات تجاري بايد ابزارهايي از جمله تامين امنيت سايت‌هاي اينترنتي و تاييد گواهي‌هاي الكترونيكي را جدي بگيريم. وي در مورد حجم معاملات الكترونيكي در كشور گفت: 150 ميليون تراكنش خريد در سال 93 از طريق فضاي اينترنتي انجام شده كه فضاي رو به رشدي محسوب مي‌شود.

افزايش تجارت با اربيل

 

با وجود كاهش رشد اقتصادي منطقه كردستان عراق، مبادلات تجاري اين منطقه با ايران در دو ماه گذشته 40 درصد افزايش داشته است. مقامات اقليم كردستان عراق اعلام كردند با وجود كاهش نرخ رشد اقتصادي اين منطقه در چند ماه گذشته، مبادلات مرزي اين اقليم با ايران در دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزايش 40 درصدي همراه بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون